مدیرعامل سایت نمایشگاهی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد‌:

شیوع دو ویروس مهلک در صنعت نمایشگاهی کشور

عصر نمایشگاه- مسعودی گفت: تنگ نظری ها و ندانم کاری هایی که برخی از اعضای ستاد مقابله با کرونای بعضی از استان ها از خود نشان دادند موجب شد که صنعت نمایشگاهی ضربه ای مهلک تر از شیوع ویروس کرونا را متحمل شود.

شیوع دو ویروس مهلک در صنعت نمایشگاهی کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از گسترش نیوز، صنعت نمایشگاهی یکی از مهم‌ترین صنایع دنیا به شمار می‌ رود و نقش ارزنده‌ ای در توسعه تجارت بین‌المللی و تداوم رشد اقتصاد کشورها ایفا می‌کند. رویدادهای نمایشگاهی در ایران از نیمه‌ های اسفند سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شد و این تعطیلی تا روزهای پایانی خردادماه امسال نیز ادامه داشت. پس از برگزاری چند رویداد در خرداد ماه ستاد مقابله با کرونا تصمیم به تعطیلی تمام رویدادهای نمایشگاهی گرفت و نامه تعطیلی نمایشگاه ها هنگامی به مدیران نمایشگاهی استان ها رسید که سایت های نمایشگاهی سرتاسر کشور ضرر فراوانی را از شیوع این ویروس متحمل شوند.

    سایت استان چهارمحال و بختیاری یکی از سایت هایی است که پس از گذشت یک سال از شیوع ویروس کرونا زیان مالی هنگفتی را متقبل شده است.

    خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز در همین رابطه گفت و گویی را با محمد مسعودی، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی این استان ترتیب داده و نظر وی را در این خصوص جویا شده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با گسترش نیوز همراه باشید.

    بی تدبیری ستادهای استانی مقابله با کرونا
    مسعودی با بیان اینکه کرونا چنان ضربه ای به صنعت نمایشگاهی کشور وارد کرده که نظیر آن تا کنون تجربه نشده است، خاطرنشان کرد: همانگونه که ما دو تحریم ترامپی و داخلی داشتیم امروز نیز در صنعت نمایشگاهی با دو کرونا مواجه هستیم. اولین مورد آن همان ویروس کرونای چینی است که تمام جهان را تحت الشعاع خود قرار داده و دومین کرونایی که صنعت نمایشگاهی را تحت تاثیر قرار داده است بی تدبیری ستادهای استانی مقابله با کرونا است.

    وی افزود: کرونای داخلی فعالان صنعت نمایشگاهی در استان های مختلف کشور را زمین گیر کرد. تنگ نظری ها و ندانم کاری هایی که برخی از اعضای ستاد مقابله با کرونای بعضی از استان ها از خود نشان دادند موجب شد که صنعت نمایشگاهی ضربه ای مهلک تر از شیوع ویروس کرونا را متحمل شود. وقتی رییس دانشگاه علوم پزشکی که دارای مدارک بالای علمی است فرق هایپرمارکت، فروشگاه و نمایشگاه های تخصصی را نمی داند نمی توان انتظار داشت که صنعت نمایشگاهی پیشرفت و یا حداقل عملکرد مثبتی داشته باشد. جای تاسف است که مسئولان ستاد مقابله با کرونای استان بر این باورند که نمایشگاه ها مکانی برای فروش اجناس بنجل هستند!

    مدیرعامل نمایشگاه بین المللی استان چهار محال بختیاری در ادامه افزود: همانگونه که شخص من درباره مسائل تخصصی علم طبابت و پزشکی اجازه اظهار نظر ندارم، غیر متخصصان در حوزه صنعت نمایشگاهی نیز نباید به خود اجازه دخالت در امور تخصصی صنعت نمایشگاهی را بدهند. ستاد مقابله با کرونای استان در حالی برای برگزاری رویدادهای تخصصی مجوز صادر نمی کرد که اماکنی مانند پاساژها،‌ بازارها، مگامال ها و نظیر آن ها بدون رعایت حداقل های بهداشتی از ازدحام های بالایی برخوردار بودند.

    ایجاد فضاسازی دورغین درباره برگزاری رویدادها
    مسعودی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: ما بعد از یک سال وقفه در برگزاری رویدادها یک نمایشگاه برگزار کردیم. 5 تن از نفرات دانشگاه علوم پزشکی نیز در این رویداد حاضر شدند و از تمام غرفه داران و پرنسل تست کرونا به عمل آمد. من فکر نمی کنم در هیچ کجای ایران چنین اقدامی انجام شده باشد. این 5 نفر تا آخرین روز برگزاری رویداد در نمایشگاه مستقر بودند و از تمام نفرات و حتی بازدیدکنندگان تست رایگان کرونا می گرفتند. تمام پروتکل های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا اعم از تب سنجی و استفاده از ماسک در تمام فضای نمایشگاهی نیز در مدت زمان برگزاری رویداد رعایت می شد. با این حال مشاهده می شد که مسئولان در مصاحبه هایی به دروغ مردم را نسبت به برگزاری نمایشگاه ها در استان وحشت زده می کردند.

    فاجعه ای بزرگ در صنعت نمایشگاهی
    وی با بیان اینکه برخی از استان ها مانند یزد و سنندج هنوز هیچ رویدادی را برگزار نکرده اند، تصریح کرد: سایت نمایشگاهی مشهد که یکی از استانداردترین و مهم ترین سایت های نمایشگاهی کشور است نیز به تازگی اقدام به برگزاری رویداد ها کرده است. این موضوع فاجعه ای بزرگ در صنعت نمایشگاهی است. لازم به ذکر است که از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون ما در سایت نمایشگاهی استان چهارمحال بختیاری چند رویداد را برگزار کرده ایم که نمایشگاه های تخصصی صنعت ساختمان و خانه مدرن در دوران نزول نسبی ویروس کرونا برگزار شد و رویداد سوم که نمایشگاه تخصصی گل و گیاه بود به صورت ناتمام ماند. در اسفند ماه نیز رویداد تخصصی مبلمان و دکوراسیون را برگزار کردیم.

    افق صنعت نمایشگاهی در سال 1400
    مدیرعامل نمایشگاه بین المللی استان چهار محال بختیاری در پایان گفت: به عقیده من با روی کار آمدن آقای دکتر زمانی به عنوان مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران و قدرت تعامل ایشان با مجلس و دولت صنعت نمایشگاهی در سال پیش رو با جهش روبرو خواهد شد. وضعیت این صنعت در سال 1400 ارتباط مستقیمی نیز با کنترل شیوع ویروس کرونا خواهد داشت که به نظر می رسد این موضوع نیز با آغاز واکسیناسیون تحت کنترل است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت