محمدجواد قنبری مطرح کرد:

تجدید حیات صنعت نمایشگاهی در شرایط سخت

عصر نمایشگاه- پس از یک سال و نیم از آغاز همه گیری ویروس کرونا و رکود در بخش های مختلف اقتصادی از جمله صنعت نمایشگاهی کشور موجب گردیده تا در این مدت نتواند از ظرفیت های خود به اندازه کافی استفاده کند، ادامه این شرایط می تواند آسیب های جبران ناپذیری به صنعت نمایشگاهی وارد کند که لازم است در طبقه بندی مشاغل مجاز به فعالیت در شرایط سخت کرونایی به همراه شیوه نامه های بهداشتی بازنگری صورت گیرد.

تجدید حیات صنعت نمایشگاهی در شرایط سخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از پایگاه خبری اخبار نمایشگاه ها، محمد جواد قنبری معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران اعلام کرد: در سال گذشته در شرایط اولیه و افت و خیز کرونا تنها تعداد محدودی از نمایشگاه ها برگزار شد و این موضوع ضربه بزرگی به فعالان نمایشگاهی و بخش خصوصی وارد کرد.

    وی ادامه داد: ما در این زمینه نظرات و گلایه های خود را به مسئولین تصمیم گیر اعلام کرده ایم، صنعت نمایشگاهی بیش از این طاقت ضرر و زیان را ندارد، بیکاری در بخش های مختلف این صنعت گریبانگیر فعالان نمایشگاهی شده و ضررهای انباشته شرکت ها و فعالان نمایشگاهی اعم از غرفه سازان، برگزارکنندگان و دیگر دست اندرکاران باعث تعطیلی شرکت های زیادی و بیکاری کارکنان آن گردیده و متاسفانه حمایت خاصی نیز از فعالان صنعت نمایشگاهی در این شرایط سخت صورت نگرفته است.

    وی با تاکید بر لزوم برگزاری نمایشگاه ها گفت:  صنعت نمایشگاهی با توجه به رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و فاصله اجتماعی، غربالگری ها، حضور تیم های پزشکی و درمانی، وسعت زیاد سایت های نمایشگاهی و برگزاری نمایشگاه ها به صورت تخصصی می تواند فرصت جدیدی برای تجدید حیات صنعت نمایشگاهی حتی در شرایط سخت ایجاد نماید.

    وی ادامه داد: در شرایط فعلی حتی مراکز خرید و حمل و نقل عمومی، مترو  و ... که با ازدحام جمعیت بیشتری مواجه اند امکان فعالیت دارند و  این در حالی است که شیوه نامه های بهداشتی در این مراکز یا کمتر از نمایشگاه ها است و یا کنترل دقیقی روی آن صورت نمی پذیرد. اما نمایشگاه ها بصورت مستمر مورد غربالگری و نظارت ناظران محترم ستاد ملی مقابله با کرونا قرار دارد و شیوه نامه های بهداشتی بصورت تخصصی در آنها اجرا و رعایت می گردد.

    معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران با اشاره به انتظارات فعالان صنعت نمایشگاهی برای برگزاری نمایشگاه ها گفت: انتظار ما از ستاد ملی مقابله با کرونا و دیگر مراکز تصمیم گیر این است که با توجه به شاخص های بسیار خوب و  رعایت پروتکل های بهداشتی در نمایشگاه ها ضمن بازنگری در دایره طبقه بندی مشاغل مجاز به فعالیت در شرایط سخت، اجازه برگزاری نمایشگاه ها بصورت تخصصی صادر شود.

    وی به همکاری شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران با بخش درمان و بهداشت کشور اشاره و خاطرنشان کرد: شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران نیز در راستای مسئولیت اجتماعی خود در کنار بخش بهداشت و درمان در امر واکسیناسیون مشارکت کرده است و در روزهای اخیر نیز شاهد افتتاح مرکز واکسیناسیون خودرویی در پارکینگ شمالی محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران بوده ایم و دکتر زمانی مشاور محترم وزیر صنعت – معدن و تجارت، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران نیز آمادگی خود را برای افزایش این همکاری ها اعلام کرده اند.

    قنبری تاکید کرد: مسئولینی که خواهان تقویت بنیه اقتصادی کشور در شرایط سخت تحریمی و رکود اقتصادی هستند لازم است از این صنعت حمایت کنند زیرا این صنعت قادر است تحول عظیمی در رونق فضای کسب و کار و تجارت کشور بوجود آورد.

    قنبری با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد افزود: نباید نقش ارزنده صنعت نمایشگاهی را در رونق اقتصادی کشور فراموش کرد.

    وی ادامه داد: تعداد زیادی از شرکت هایی که سال گذشته نمایشگاه برگزار نکرده اند امسال اصرار بر این دارند که اجازه برگزاری نمایشگاه ها داده شود این موضوع نشان دهنده این است که این شرکت ها به نمایشگاه به عنوان مسیری برای رونق اقتصادی توسعه کسب و کارها و کمک به ارتقاء توان ملی نگاه می کنند پس نباید این فرصت های تجاری از بخش خصوصی گرفته شود.

    قنبری تاکید کرد: فعالان نمایشگاهی باید بدانند  شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران به دنبال برون رفت از بن بست ویروس کرونا است. اگر از دی ماه سال گذشته تا به امروز چهل نمایشگاه در این مکان برگزار شده است  به دلیل این است که میخواهیم این حرکت متوقف نشود و مستمر باشد و اگر تعطیلی یا وقفه ای در فعالیت های نمایشگاهی اتفاق افتاده است ناشی از فشارهای بیرونی بوده است.

    وی با درخواست از فعالان صنعت نمایشگاهی برای همگرایی گفت: همه فعالان صنعت نمایشگاهی اعم از مجریان بخش خصوصی و دیگر دست اندرکاران  باید پای کار باشند و کمک کنند. گوشه نشینی و تعویق انداختن نمایشگاه ها تنها این صنعت را با چالش مواجه خواهد کرد، باید هم بهم کمک کنیم، متاسفانه شاهد بودیم برخی با دادن آدرس غلط به خبرگزاری ها سعی در خارج کردن رقیب از میدان هستند در حالی که این موضوع جز آسیب به کلیت صنعت نمایشگاهی نتیجه دیگری در پی نخواهد داشت، رقابت ها باید رقابت سالم باشد به خصوص در این شرایط خاص باید با همگرایی همه فعالان صنعت نمایشگاهی کمک کنیم تا  این صنعت با کمترین اسیب این مرحله سخت را پشت سر گذارد.

    وی در بخش دیگری از صحبت های خود با مخاطب قرار دادن اصناف، تشکل ها و سازمان های خارج از صنعت نمایشگاهی اظهار داشت: این تشکل ها باید برای برگزاری نمایشگاه ها کمک کنند، متاسفانه برخی صرفاً به دنبال بهانه جویی برای سنگ اندازی و سعی در تعویق نمایشگاه ها دارند. مسلماً این اقدام نتیجه ای جز تیشه به ریشه صنعت و اقتصاد کشور حاصلی ندارد ما باید با حمایت از برگزاری نمایشگاه ها در جهت رشد و توان تولید  ملی کشور در این شرایط سخت گام برداریم.

    معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران در پایان با درخواست از مسئولان بهداشت و درمان کشور گفت: واکسیناسیون فعالان صنعت نمایشگاهی یکی از موضوعاتی است که ما خواهان آن هستیم تا فعالان این صنعت که ارتباط زیادی با جامعه دارند بتوانند به صورت ایمن فعالیت های خود را ادامه دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت