چگونه نمایشگاه خودمان را راه‌اندازی کنیم؟

عصر نمایشگاه- برگزاری نمایشگاه نیز مانند بسیاری چیزهای دیگر، در زمان و برهه‌ خاصی تبدیل به بازاری داغ می‌شود. شرکت‌ها و سازمان‌ها در فصل‌های بهار و تابستان به این فکر می‌افتند که کمی دست‌به‌جیب شوند و بیشتر مشتریان را به سمت خودشان جذب کنند. حال در این بازار داغ اگر بتوانیم جزو یکی از برترین‌ها و خیره‌کننده‌ترین‌ها باشیم، برگ برنده نصیبمان شده است.

چگونه نمایشگاه خودمان را راه‌اندازی کنیم؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، برپایی غرفه در نمایشگاه اصلا کار ارزانی نیست؛ رزرو کردن غرفه‌های پربازدیدتر، تزیین و طراحی داخل غرفه و البته کارکنانی که باید این غرفه را به نحو احسنت بچرخانند. همچنین شرکت باید با به نمایش گذاشتن ابتکارات نو و خدمات جدید در نمایشگاه، حرفی برای گفتن داشته باشد.
    برخی از مدیران گمان می‌کنند که وقتی غرفه‌ای در نمایشگاه اجاره می‌کنند و کار تزییناتش به اتمام می‌رسد، با به نمایش گذاشتن خدماتشان، هزاران هزار بازدیدکننده جذب می‌شوند و صندلی‌های کارگاه و کلاس‌های آموزشی‌شان، دوتادوتا رزرو می‌شوند. این تصور در حالی است که واقعیت، چیزی خلافش را نشان می‌دهد.
    در چنین شرایطی که نمایشگاه می‌تواند عامل تعیین‌کننده برای اوضاع مالی شرکت باشد، بهتر است صددرصد از تصمیمات لحظه آخر و بدون فکر و اندیشه کافی، پرهیز کنیم. همچنین در نظر داشتن اوضاع مالی، فنی و توانایی ارائه در نمایشگاه از مواردی هستند که توجه مستمر احتیاج دارند.
    بااین‌حال اگر درنهایت تصمیم گرفتید که در نمایشگاه خودی نشان بدهید، بهتر است در غرفه پیام‌های تبلیغاتی زیبا نصب کنید. راه رفتن در راهروها، پخش کردن تراکت میان بازدیدکنندگان و نصب بیلبوردهای تبلیغاتی در مسیر نمایشگاه باعث بهتر دیده شدن می‌شوند. به بیانی کلی‌تر منتظر نمایند تا بازدیدکنندگان به سراغ شما بیایند، این شمایید که باید بارها و بارها آنان را دعوت کنید.
    متأسفانه کسب‌وکارهایی که با بی‌سلیقگی غرفه‌هایشان را برپا می‌کنند بیشتر از برگزارکنندگان حرفه‌ای، دیده ‌می‌شوند. این در حالی است که توصیه اکید متخصصان بر این است که سعی کنید کمی مرموز باشید تا بازدیدکنندگان مشتاقانه به سمت شما بیایند و حتما چیز جالبی در غرفه داشته باشید که افکار کنجکاو رهگذران بیشتری را به خودتان جلب کنید.
    کسانی که در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند، به دنبال افرادی هستند که بتوانند مشکلاتشان را حل کنند یا نیازمندی‌هایشان را از راه‌های آسان‌تری به نتیجه برسانند. اگر شما بتوانید این نیازمندی‌ها و مشکلات را پیداکرده و برای حل‌وفصلشان برنامه‌ای از خدمات یا کالا ترتیب دهید، می‌توان گفت که به هدف نمایشگاه‌داری دست پیداکرده‌اید.
    به خاطر داشته باشید که بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک، با جذب بازدیدکنندگان سرگردان در نمایشگاه، توانسته‌اند موفقیت بیشتری کسب کنند. همچنین برای موفقیت‌ بیشتر در نمایشگاه باید از قبل همه‌چیز را باهم هماهنگ کنید. آموزش حرفه‌ای به کسانی که قرار است معرف شما در نمایشگاه باشند، بسیار حائز اهمیت است. در این شرایط اطمینان داشته باشید که مشتریان خاص، ناخودآگاه به سمت شما جذب می‌شوند.

    نویسنده:  Mike Southon
    منبع: Marketing Donut

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت