پیاده سازی اتاق عمل و ICU کاملا ایرانی در نمایشگاه دائمی تجهیزات پزشکی

عصر نمایشگاه- مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس با اشاره به راه اندازی فاز اول نمایشگاه دائمی تجهیزات پزشکی در محل این پارک، گفت: در فاز اول این نمایشگاه ۴ بخش آن راه اندازی شده و آماده پذیرایی از هیات‌های ایرانی و خارجی است.

پیاده سازی اتاق عمل و ICU کاملا ایرانی در نمایشگاه دائمی تجهیزات پزشکی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، امین رضا خالقیان با اشاره به راه اندازی نمایشگاه دائمی تجهیزات پزشکی در پارک فناوری پردیس اظهار کرد: یک سال و نیم قبل توافقی با اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اجرای یکسری از برنامه‌های مشترک داشتیم.

    وی یکی از موارد این توافق را برگزاری نمایشگاه دائمی تجهیزات پزشکی در پارک فناوری پردیس دانست و ادامه داد: هدف از راه اندازی این نمایشگاه این است که مخاطبان عام و هیات‎‌های داخلی و خارجی بتوانند از توانمندی‌های ایران در این زمینه آشنا شوند.

    خالقیان افزود: پس از امضای این توافق نامه، اداره کل تجهیزات پزشکی و اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی به عنوان عامل اجرای این توافق معرفی شدند و پارک فناوری پردیس نیز فضایی در حدود 250 متری را برای این نمایشگاه اختصاص داد.

    مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس، با بیان اینکه این نمایشگاه برای بازدید عمومی آماده شده است، یادآور شد: این نمایشگاه در حال حاضر دارای 4 بخش‌ اصلی است که "اتاق عمل" و "اتاق ICU" با تجهیزات ساخت ایران از جمله  بخش‌های این نمایشگاه به شمار می‌رود.

    وی "تجهیزات تصویربرداری" مانند دستگاه‌های ماموگرافی و  "شتابدهنده" را از دیگر بخش‌های این نمایشگاه دانست که دستاوردهای فناورانه ایرانی در آن عرضه شده است و خاطر نشان کرد: بخش دیگر این نمایشگاه به عرضه "محصولات مصرفی در حوزه تجهیزات پزشکی اختصاص داده شده است.

    به گفته وی بازدید از این نمایشگاه را از ساعت 8 صبح تا 16 دانست و اظهار کرد: در این نمایشگاه دستاوردهای محققان در حوزه‌های تجهیزات الکترونیکی پزشکی، مصرفی و تجهیزات خاص اتاق عمل عرضه شده است.

    خالقیان با تاکید بر اینکه در حال حاضر فاز اول این نمایشگاه افتتاح شده است، تاکید کرد: برنامه ریزی‌های پارک فناوری پردیس بر توسعه این نمایشگاه در فضایی به مساحت 2 تا 3 برابر فضای کنونی است تا تعداد دستگاه‌های تجهیزات پزشکی حجیم که در کشور تولید شده است، به آن اضافه شود.

    وی با اشاره به برنامه ریزی پارک فناوری پردیس برای تجاری سازی دستاوردهای این نمایشگاه، توضیح داد: اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدا در صدد برپایی چنین نمایشگاهی با رویکرد معرفی و تجاری سازی محصولات فناورانه حوزه تجهیزات پزشکی ایرانی بوده است، از این رو این اداره کل وظیفه عاملیت این نمایشگاه را به اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی واگذار کرده است.

    مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس با بیان اینکه اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی برنامه کاملی برای دعوت از هیات‌های خارجی و داخلی دارد، گفت: در کنار این اقدامات، قرار است این اتحادیه از ظرفیت‎‌های پارک برای انجام مذاکرات B2B و تجاری سازی محصولات بهره برداری کند.

    خالقیان با بیان اینکه این نمایشگاه دائمی در محل پارک فناوری پردیس راه اندازی شده است، افزود: در حال حاضر حدود 45 شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت شامل تجهیزات پزشکی و دارویی در پارک فناوری پردیس مستقر هستند و بیش از نیمی از این تعداد در حوزه تجهیزات پزشکی فعال هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت