۶۰ میلیون واکسن در انتظار بازدیدکنندگان اکسپو دوبی

عصر نمایشگاه- رییس اتاق ایران و امارات متحده عربی می‌گوید با وجود شیوع کرونا، اکسپو دوبی برنامه ریزی گسترده‌ای برای حضور بازدیدکنندگان انجام داده است.

۶۰ میلیون واکسن در انتظار بازدیدکنندگان اکسپو دوبی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، فرشید فرزانگان در نشست تشریح برنامه‌های ایران در نمایشگاه اکسپو دوبی، اظهار کرد: امروز صنعت نمایشگاهی در جهان، بخش بسیار مهمی برای اقتصاد ملی و بین المللی به شمار می‌رود و در طول سال چند میلیون نفر با سرمایه گذاری گسترده در آن مشارکت دارند.

    وی با بیان اینکه در جهان بیش از 32 هزار نمایشگاه بین المللی داریم، توضیح داد: براوردها نشان می‌دهد که بیش از 4.5 میلیون شرکت در  طول سال، در این نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند و تنها از این طریق، 3.2 میلیون شغل به شکل مستقیم ایجاد شده و در صورت عبور از بحران کرونا، می‌توان پیش بینی کرد که این ارقام در سال‌های آینده افزایش یابد.

    رییس اتاق ایران و امارات ادامه داد: در حال حاضر میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در صنعت نمایشگاهی، 137 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود اما سود حاصل از این محل، 325 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

    فرزانگان با تاکید بر اینکه اکسپو دوبی، چیزی فراتر از یک نمایشگاه، فرهنگ ملی کشورها ارائه می‌کند، توضیح داد: نخستین اکسپو در سال 1851 در لندن برگزار شد و پس از آن، بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا در سال‌های مختلف میزبان این رویداد بوده‌اند و این بار دوبی اکسپو2020 را برگزار خواهد کرد.

    وی اضافه کرد: امروز پس از المپیک و جام جهانی، اکسپو بزرگترین رویداد بین المللی به شمار می‌رود که فرهنگ ملل در آن عرضه شده و تلاش می‌شود برای مشکلات جهانی، راهکارهایی کلان با حضور تمامی کشورها ارائه شود. ایران در اکسپوهای اخیر حضوری پررنگ داشته و در دوبی نیز بخش مربوط به ایران یکی از مهم‌ترین غرفه‌ها خواهد بود.

    رییس اتاق ایران و امارات با بیان اینکه پیش بینی می‌شود بین 25 تا 40 میلیون بازدیدکننده در اکسپو حاضر شوند، توضیح داد: این رویداد از مهر ماه 1400 تا فروردین 1401 برگزار می‌شود. دوبی برای برگزاری این رویداد 42 میلیارد دلار هزینه کرده و با وجود کرونا، تلاش شده شرایط برای حضور بازدیدکنندگانی از 190 کشور جهان فراهم شود.

    فرازنگان درباره بخش ایران در اکسپو نیز گفت: غرفه ایران با حدود هشت تا 9 میلیون دلار هزینه ساخته می‌شود که تاکنون 10 درص آن تامین شده است. تلاش شده که در این بخش نشانه‌هایی از فرهنگ و تاریخ ایران به نمایش گذاشته شود و شرکت‌های ایرانی با امکان تبلیغ محصولات و زیرساخت‌های خود، برای همکاری با شرکت‌های بین المللی دنیا آمادگی لازم را پیدا کنند. بخش ایران در مرداد ماه رسما تحویل خواهد شد و با حضور مقامات وزارت صمت، فعالان بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی، بخش ما قطعا یکی از مهم‌ترین و بهترین بخش‌ها در میان تمام کشورهای شرکت کننده در اکسپو خواهد بود.
    همچنین در این نشست، پدرام بیجکی زاده قائم مقام شرکت مجری طرح  تبلیغات  اکسپو با اشاره ظرفیت‌هایی که برای حضور و مشارکت بازدیدکنندگان و فعالان اقتصادی از تمام کشورهای دنیا در اکسپو دوبی در نظر گرفته شده، اعلام کرد که مسئولان برگزاری این رویداد، 60 میلیون دوز واکسن کرونا برای حاضران در اکسپو در نظر گرفته و عرضه خواهند کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت