رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه:

نمایشگاه توانمندیهای ایران در سوریه برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های ایران در سوریه در آبان ماه خبر داد.

نمایشگاه توانمندیهای ایران در سوریه برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، کیوان کاشفی گفت: مجوز برگزاری این نمایشگاه توسط وزارت اقتصاد سوریه صادر شده و شرکت نمایشگاه بین‌المللی ایران و اتاق مشترک ایران و سوریه در برگزاری آن همکاری خواهند داشت.

    عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران ابراز امیدواری کرد، با اخذ مجوزهای مربوط و تخصیص مشوق‌های صادراتی برای شرکت کنندگان بتوانیم این نمایشگاه را در آبان ماه برگزار کنیم.

    وی از اهمیت این نمایشگاه برای افزایش مبادلات اقتصادی بین دو کشور یاد کرد و افزود: فرصت مناسبی برای ارائه توانمندی‌ها و محصولات تولیدی کشور ایران در این نمایشگاه بوجود خواهد آمد.

    رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه سپس با تاکید بر لزوم افزایش تعاملات اقتصادی بین ایران و سوریه، این مهم را نیازمند همکاری‌های دو کشور و فراهم کردن برخی زیرساخت‌ها دانست.

    کاشفی از مذاکرات فشرده و مداوم مسئولین دو کشور برای تسریع در امر حمل و نقل بین ایران و سوریه، افزایش پروازها، امکان انجام تبادلات مالی بین بانک‌ها و صرافی‌های دو کشور خبر داد که مجموع این موارد گامی مهم برای بهبود تعاملات تجاری بین دو طرف است.

    وی اظهار امیدواری کرد، با استقرار دولت جدید نیز شاهد تلاش بیشتر برای اجرای تفاهم نامه‌های اقتصادی که از پیش بین دو کشور منعقد شده، باشیم.

    کاشفی همچنین از تدوین برنامه مستقل بلندمدت برای حضور شرکت‌های ایرانی در بازسازی سوریه و مشارکت در پروژه‌های مختلف عمرانی و بازسازی در این کشور خبر داد.

    رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه اشاره ای هم به وضعیت کنونی تجارت با سوریه داشت و با بیان اینکه در چهار ماهه اول امسال 66 میلیون دلار کالا به سوریه صادر شده، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 36 درصدی داشته است.

    وی از برنامه‌ریزی برای صادرات 200 میلیون دلاری به این کشور در سال 1400 خبر داد و یادآور شد: در صورت تحقق این هدفگذاری، رشد 80 درصدی صادرات را نسبت به سال قبل شاهد خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت