برپایی سه نمایشگاه در کشورهای آسیای‌میانه با محوریت خراسان‌رضوی

عصر نمایشگاه- رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان‌رضوی گفت: در راستای توسعه مراودات تجاری با کشورهای آسیای‌میانه، بهار و تابستان امسال سه نمایشگاه اختصاصی کالای ایران با محوریت خراسان‌رضوی در کشورهای ازبکستان، قرقیزستان و قزاقستان برگزار می‌شود.

برپایی سه نمایشگاه در کشورهای آسیای‌میانه با محوریت خراسان‌رضوی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»  به نقل از روابط عمومی سازمان صمت خراسان‌رضوی، محمدعلی امیرفخریان افزود: پس از کاهش محدودیت‌های کرونایی و همچنین اقدامات مؤثر دولت سیزدهم در افزایش مراودات تجاری با کشورهای همسایه به‌ویژه کشورهای آسیای میانه، مجوز برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی کالای ایران در کشورهای CIS توسط سازمان توسعه تجارت ایران صادر شد و بر همین اساس نمایشگاه اختصاصی کالای ایران با محوریت خراسان‌رضوی از 19 تا 21 اردیبهشت‌ماه امسال در تاشکند ازبکستان برگزار می‌شود.

    وی افزود: همچنین نمایشگاه اختصاصی کالای ایران با محوریت خراسان‌رضوی از 28 تا 31 خردادماه در بیشکک قرقیزستان و نمایشگاه اختصاصی کالای ایران با محوریت خراسان‌رضوی از 10 تا 12 تیرماه امسال در محل نمایشگاه آلماتی (آتاکنت اکسپو) قزاقستان، برگزار خواهد شد.

    رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان‌رضوی تصریح کرد: علاوه بر نمایشگاه‌های یادشده، ایجاد مرکز تجاری ایران در بیشکک، برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی ایران در کابل و هرات افغانستان و کشور ترکمنستان، مشارکت در نمایشگاه‌های کشورهای پاکستان، عراق، ایتالیا، اعزام هیئت تجاری از استان به نمایشگاه‌های کشورهای اسپانیا، هلند، ایتالیا، امارات متحده عربی، اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری برای توسعه روابط با کشورهای افغانستان، پاکستان، امارات متحده عربی و کشورهای اروپایی ازجمله برنامه امسال سازمان در حوزه تجارت خارجی است.

    امیرفخریان افزود: ایجاد کمیته‌های تخصصی بررسی مسائل و مشکلات تجار و بازرگانان و ایجاد کلینیک تجارت خارجی در اتاق استان به‌منظور احصاء مشکلات و اتخاذ تصمیمات برای رفع مشکلات از جمله اقدامات دیگر سازمان صمت خراسان‌رضوی بوده است.

    رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان‌رضوی توضیح داد: اقدامات مؤثر انجام‌گرفته برای توسعه تجارت با کشورهای همسایه منجر به رشد صادرات کالا در سال 1400 به آن کشورها و پیش‌بینی رشد 20 درصدی حجم مراودات استان با آن‌ها در امسال شده است.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت