پیش‌بینی انعقاد ۴ میلیارد دلار قرارداد تجار در اکسپوی ۲۰۲۴

عصر نمایشگاه- رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) گفت: پیش بینی می‌شود در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ بیش از چهار میلیارد دلار موافقتنامه و قرارداد تجاری منعقد شود.

پیش‌بینی انعقاد ۴ میلیارد دلار قرارداد تجار در اکسپوی ۲۰۲۴
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»  به نقل از ایسنا، مجید تکبیری در همایش معرفی ظرفیت‌ها، اهداف و برنامه‌های ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی یکی از ابزارهای مهم برای معرفی ظرفیت‌های تولیدی کالاها و خدمات کشور محسوب می‌شود، گفت: دیپلماسی سیاسی باید در خدمت دیپلماسی اقتصادی کشور باشد و جایگاه و نقش دیپلماسی باید در رشد و توسعه اقتصادی دیده شود.
    وی با اشاره به برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران، تحت عنوان ایران اکسپو 2024 که قرار است  از تاریخ 8 تا 12 اردیبهشت ماه 1403 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شود، گفت: این نمایشگاه که بزرگترین رویداد در حوزه صادرات کالاهای غیر نفتی است، در راستای تحقق شعار رشد تولید و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در افزایش و ارتقای صادرات غیرنفتی برگزار می‌شود.

    تکبیری ادامه داد: برقراری ارتباط موثر و هدفمند میان شرکت‌های داخلی و تجار خارجی و همینطور زمینه سازی جهت انعقاد قراردادهای صادراتی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی از دیگر برنامه‌های مدنظر است و این امید وجود دارد با دعوت حدود 3000 تاجر خارجی از بیش از 100 کشور دنیا بتوان یک برنامه عملیاتی و ثمر بخش را اجرا کرد.

    به گفته وی تمرکز در نمایشگاه ایران اکسپو 2024 در  شش گروه کالاییِ محصولات شرکت‌های ایرانی شامل صنایع غذایی، کشاورزی، شیلات؛ صنعت؛ فرش دستباف،   صنایع دستی و گردشگری؛ دارو تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی؛ صنعت ساختمان و خدمات فنی _ مهندسی؛ گروه پتروشیمی است.

    وی با بیان اینکه دایرکردن فضای برگزاری نشست‌های B2B میان تجار و بازرگانان خارجی با حضور تولید کنندگان و صادر کنندگان ایرانی از دیگر برنامه‌های ستاد برگزاری نمایشگاه است، گفت: پیش بینی برگزاری حدود  2000 نشست  B2B را در ایام برگزاری نمایشگاه داریم. همچنین حدود 25 وزیر صنعت، تجارت و بازرگانی از کشورهای مختلف و روسای اتاق‌های بازرگانی 20 کشور نیز در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

    رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو) با بیان اینکه پیش‌بینی و برنامه ریزی‌های لازم برای جذب و آموزش نزدیک به 300 مترجم تجاری در شش زبان زنده دنیا (انگلیسی، چینی، روسی، عربی، اسپانیولی و فرانسوی) انجام‌شده است، اظهار کرد: این نمایشگاه در مساحتی حدود 50 هزار متر مربع و با حضور بیش از 800 شرکت  برتر صادراتی و همچنین حدود 3000 تاجر خارجی برگزار می‌شود. شکست تحریم‌ها با حضور تجار و بازرگانان کشورهای دنیا در این نمایشگاه و ایجاد روابط اقتصادی گسترده‌تر، ایجاد پایگاه‌های اقتصادی در دنیا و افزایش نفوذ سیاسی و اقتصادی در عرصه بین‌المللی از دیگر اهداف نمایشگاه به شمار می‌رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت