در نگارخانه سوره حوزه هنری استان بوشهر ؛

برپایی نمایشگاه «زیورآلات سنتی، ویترای و فیوزگلاس» در بوشهر

عصر نمایشگاه- نمایشگاه دست ساخته‌های «زیورآلات سنتی، ویترای و فیوزگلاس» با آثار سارا رضایی و فاطمه مظفری در بوشهر برپا شده است.

برپایی نمایشگاه «زیورآلات سنتی، ویترای و فیوزگلاس» در بوشهر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از  راه دانا ، سارا رضایی سرپرست گروه هنری قاصدک شنابا گفت: در این نمایشگاه آثار دست ساز زیورآلات، ویترای و فیوزگلاس در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند و آثار فیوزگلاس برای اولین در استان بوشهر به نمایش گذشته شده‌اند.

    وی افزود: آثاری از هنرمندان شهر شنبه نیز استفاده شده است و این هنرمندان در کارگاه آموزشی گروه هنری قاصدک شنابا که بعد از زلزله در این شهر برپا شده بود آموزش دیده‌اند و پیش از این نیز در 6 نمایشگاه در استان‌های بوشهر و فارس آثار آنان به نمایش درآمده‌اند.

    رضایی با اشاره به اینکه نبود مکانی ثابت و دائمی برای نمایش آثار هنری صنایع دستی از مهمترین موانع پیش روی هنرمندان این عرصه است، بیان داشت: صنایع دستی نیازمند حمایت بیشتر مسئولان است و در کنار ارائه آموزش‌های هنری لازم نیازمند جایگاهی ثابت برای ارائه آثار هستیم و در حقیقت آموزش و مکانی برای ارائه آثار مکمل یکدیگر برای پیشرفت و گسترش این هنر است.

    فاطمه مظفری از هنرمندان صنایع دستی هم استانی نیز اظهار داشت: آثار دست ساز مانند زیورآلات، گردنبند، کوارتر و دستبند که با استفاده از سنگ‌های جید، فیروزه، اونیکس، دلربا، مروارید و... ساخته شده‌اند در معرض دید علاقمندان قرار گرفته‌اند و امیدوار هستیم با برپایی این نمایشگاه گامی هر چند کوچک برای معرفی بیشتر زیبایی‌های این هنر داشته باشیم.

    وی در خصوص مشکلات پیش روی هنرمندان صنایع دستی هم استانی، تأکید کرد: عدم امکان تأمین مواد اولین در استان و هزینه‌های ابزار کار از مهمترین مسائلی است که با آن روبرو هستیم.

    مظفری با بیان اینکه در استان‌های دیگر شاهد بازارچه‌های صنایع دستی هستیم، یادآور شد: در استان بازارچه‌ای برای هنرمندان این رشته وجود ندارد و راه‌اندازی این بازارچه می‌تواند موجب افزایش انگیزه و فعالیت‌ها در این عرصه شود.

    شایان ذکر است نمایشگاه دست ساخته‌های «زیورآلات سنتی، ویترای و فیوزگلاس» در نگارخانه سوره حوزه هنری استان بوشهر از ساعت 18 الی 22 دایر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت