با حضور سرپرست صندوق کارآفرینی امید فارس صورت گرفت;

گشایش دومین نمایشگاه زیورآلات ایرانی در اقلید

عصر نمایشگاه- دومین نمایشگاه زیورآلات ایرانی اقلید با ارائه مجموعه آثار سجاد شکری امروز با حضور سرپرست صندوق کارآفرینی امید استان فارس گشایش یافت.

گشایش دومین نمایشگاه زیورآلات ایرانی در اقلید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، دومین نمایشگاه زیورآلات ایرانی اقلید با ارائه مجموعه آثار سجاد شکری بعدازظهر امروز با حضور سرپرست و معاون صندوق کارآفرینی امید استان فارس، فرماندار اقلید، مسؤولان میراث فرهنگی، صندوق کارآفرینی امید، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و سایر مسؤولان شهرستانی، هنرمندان و هنردوستان این شهرستان افتتاح شد.

    سجاد شکری در ابتدای این آیین با تبریک هفته دولت به راه‌اندازی نخستین کارگاه زیورآلات ایرانی و سنتی در دو فاز فلز و سفال اشاره و بیان کرد: فاز نخست این کارگاه از حدود پنج ماه پیش افتتاح شد که امروز شاهد برگزاری این نمایشگاه هستیم.

    وی به تهیه و استفاده از تجهیزات و مواد اولیه موردنیاز این کارگاه با اولویت تولید داخل اشاره کرد و با اشاره به اهمیت حمایت و پشتیبانی در کارهای هنری برای کسب نتیجه و رسیدن به موفقیت، از مساعدت بانک کارآفرینی امید اقلید در راه‌اندازی این کارگاه صنایع‌دستی زیورآلات ایرانی تقدیر کرد.

    شکری بابیان اینکه این کارگاه در فاز نخست، ظرفیت آموزش و اشتغال سه نفر را دارد، حمایت و کمک صندوق کارآفرینی امید در راستای راه‌اندازی فاز دوم (سفال) و نیز آشنایی و جذب جوانان هنردوست و جویای کار به این سمت را خواستار شد.

    وی با تأکید بر جایگاه آموزش، طراحی را اساس کار این کارگاه عنوان کرد و ارائه و خلق آثار ایرانی با طرح ایرانی و اسلامی را مهم‌ترین هدف عملکردی این کارگاه دانست.

     کسب دو نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی دو مجموعه از جواهرات ایرانی سجاد شکری از موفقیت‌های این هنرمند است که به‌نام شهرستان اقلید ثبت میراث فرهنگی شد.

    افتتاح و بازدید از کارگاه صنایع‌دستی زینب شریفی از دیگر برنامه‌هایی بود که امروز با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی در اقلید صورت گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت