مدیر امور بین‌الملل اتاق بازرگانی خراسان رضوی بیان کرد

خراسان رضوی باید در منطقه مرکزیت نمایشگاهی پیدا کند

عصر نمایشگاه- مدیر امور بین‌الملل اتاق بازرگانی خراسان رضوی انتظار از نمایشگاه‌ها را محدود به فروش کالا ندانست و تصریح کرد: خراسان رضوی باید در منطقه مرکزیت نمایشگاهی پیدا کند زیرا در زمینه صنایع غذایی باتوجه به مزیت‌های استان مانند انواع کنسرو، زعفران، پسته و می‌توانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

خراسان رضوی باید در منطقه مرکزیت نمایشگاهی پیدا کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، مهدی منوچهری  با بیان اینکه صنعت غذایی استان یک مزیت محسوب می‌شود، اظهار کرد: خراسان رضوی یکی از استان‌های مهم بخش کشاورزی است و باید به نسبت آن در صنعت غذا نیز دارای جایگاه باشد که خوشبختانه نیز همین گونه است.

    وی بر لزوم شناسایی واردکنندگان کالاهای اساسی در کشورهای هدف تاکید و عنوان کرد: باید در این کشورها مهم ترین واردکنندگان را شناسایی کرده و به استان دعوت کنیم تا با تولیدات خراسان رضوی آشنا شوند.

    مدیر امور بین‌الملل اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه دعوت این افراد به نمایشگاه‌های صنایع غذایی برگزار شده در استان، باعث شناساندن کالاهای تولیدی می‌شود، گفت: حداقل اثر این دعوت آن است که تجار دیگر کشورها ایران را نیز در گزینه خرید کالا منظور می‌کنند.

    وی در ادامه با اشاره به تکنولوژی قدیمی مورد استفاده در صنایع غذایی استان، گفت: متاسفانه تکنولوژی مورد استفاده در صنایع غذایی استان فرسوده و کهنه شده است، درحالیکه دنیا با استفاده از تکنولوژی نوین به خصوص در صنعت بسته بندی کالا، کیفیت محصول نهایی را افزایش می‌دهد.

    منوچهری از نزدیک شدن قیمت تمام شده کالاها در ایران به قیمت‌های جهانی خبر داد و افزود: باید از تکنولوژی‌هایی استفاده کنیم که علاوه بر حداکثر صرفه‌جویی در انرژی و مواد اولیه، کمترین ضایعات ممکن را تولید کند.

    وی حجم ضایعات در برخی از قسمت‌های کشاورزی را بالای 20 درصد دانست و تصریح کرد: این ضایعات موجب افزایش قیمت مواد اولیه و در نتیجه قیمت مواد نهایی می‌شود.

    مدیر امور بین‌الملل اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به کاهش قدرت‌ چانه‌زنی ایران در بازارهای دنیا باتوجه به قیمت بیشتر کالاها نسبت به دیگران تاکید کرد: انتظار داریم بتوانیم کالای تولیدی خود با تکنولوژی قدیمی‌تر را با قیمت بالاتر و کیفیت پایین‌تر در دنیا به فروش برسانیم که این انتظاری نامعقول است.

    وی بزرگترین مشکل صنعت غذا را عدم وجود تکنولوژی‌های نوین دانست و خاطرنشان کرد: نبود دستگاه‌های جدید و به‌روز حتی در بخش کشاورزی موجب می‌شود تا قیمت مواد اولیه بالا رفته و به تبع آن محصول نیز فارغ از گذر از فرآیند تولید با تکنولوژی مدرن یا قدیمی، محصول گرانی باشد.

    منوچهری تاکید کرد: محصولات از مزرعه تا زمانی‌که به مصرف کننده برسند، باید تحت بررسی قرار گیرند تا در صورت وجود مشکل اصلاح شوند.

    مدیر امور بین‌الملل اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به قانون بهره‌وری محصولات کشاورزی و موکول شدن تمامی وظایف در این بخش به وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: وزارت می‌تواند با در اختیار قرار دادن تکنولوژی نوین به استان باتوجه به مزیت‌های صنایع غذایی خراسان رضوی زمینه صادرات خوبی را فراهم آورد تا کشاورز نیز توانمندتر شود.

    وی انتظار از نمایشگاه‌ها را محدود به فروش کالا ندانست و تصریح کرد: خراسان رضوی باید در منطقه مرکزیت نمایشگاهی پیدا کند زیرا در زمینه صنایع غذایی باتوجه به مزیت‌های استان مانند انواع کنسرو، زعفران، پسته و  می‌توانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

    منوچهری با بیان اینکه قوانین مختل کننده صادرات نداریم، خاطرنشان کرد: در این زمینه انتظار حمایت بیشتر داریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت