یکی از هنرمندان منبت کار یزدی بیان کرد

شکوفاتر شدن صنایع دستی یزد با برپایی نمایشگاه در خارج از کشور

عصر نمایشگاه- هنرمند منبت کار یزدی خاطرنشان کرد: در خواستی که از مسئولین دارم این است که نمایشگاهی در خارج از کشور برای عرضه صنایع دستی یزد دایر کنند تا شاهد شکوفایی بیشتر و بهتری در این عرصه باشیم.

شکوفاتر شدن صنایع دستی یزد با برپایی نمایشگاه در خارج از کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از یزد هنر ؛ هنرمند منبت کار یزدی به مدت زمان فعالیت خود در این رشته هنری اشاره کرد و گفت: از بچگی به این کارها علاقه داشتم اما پیگر فعالیتش نشدم تا اینکه درنمایشگاهی در استان دیدم و از همان زمان به یادگیری آن مشتاق شدم و با گذراندن دوره ی آموزشی مدرک مورد نظر را برای فعالیت در این زمینه گرفتم.

    مهدی هاوشکی ادامه داد: معرق و مشبک نخستین هنری بود که یاد گرفتم سپس نزد اساتید معتبر در یزد دوره معرق منبت دیدم و نزدیک به دوسال است کار را بصورت حرفه ای آغاز کردم.

    وی علت گرایش خود را به رشته معرق و منبت درآمد بیشتر آن عنوان کرد و افزود: اکنون به علت در آمد بیشتر هنر نقش برجسته و مجسمه از کار با چوب به سمت این حرفه رفتم.

    هنرمند منبت کار یزدی خاطر نشان کرد: کسانی که تمایل به فعالیت در این رشته هستند ابتدا باید علاقه و پشتکار داشته باشند و دوم اینکه باید طراح خوبی باشد و اگر بتواند کلاس طراحی را بگذارند موفقیت بیشتری را می تواند نسبت به دیگران داشته باشد.

    به مشکلات این هنر اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات اصلی ما در این رشته اطلاعات کم و سطحی مردم است زیرا هنوز مردم نمی دانند آثاری که تولید می شود با دست نه دستگاه و به همین علت در نمایشگاه ها از عرضه کنندگان انتظار قیمت های کمتری دارند.

    هاوشکی ادامه داد: در خواستی که از مسئولین دارم این است که نمایشگاهی در خارج از کشور برای عرضه صنایع دستی یزد دایر کنند تا شاهد شکوفایی بیشتر و بهتری در این عرصه باشیم زیرا این نمایشگاه ها در ایران و مخصوصا در یزد اشباع شده است و استقبال درخور توجهی از سوی مردم صورت نمی گیرد.


     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت