رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آستارا خبر داد

بازدید بیش از هفت هزار گردشگر از نمایشگاه صنایع دستی آستارا

عصر نمایشگاه- رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آستارا از بازدید هفت هزار و ۷۰۰ نفری گردشگران در تیرماه امسال از نمایشگاه های صنایع دستی این شهرستان خبر داد.

بازدید بیش از هفت هزار گردشگر از نمایشگاه صنایع دستی آستارا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، پردل امیری نژاد در جریان بازدید از این نمایشگاه ها گفت: نمایشگاه های صنایع دستی، نقش ویژه و اساسی را در معرفی هویت فرهنگی شهرستان آستارا ایفا می کند.

    وی با اشاره به اینکه نمایشگاه های صنایع دستی با همکاری شرکت های فعال در امور صنایع دستی و نمایندگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آستارا از هفته اول تابستان برپا شده ، اظهار کرد: این نمایشگاه ها از ساعت هشت تا 20 در روبه روی هتل اسپیناس ، در دو نقطه ورودی شهر واقع در میدان شهدای گمنام و سه راهی عنبران و نیز در دو طرح سالمسازی سفیر امید و صدف برای بازدید مسافران و گردشگران تابستانی و شهروندان آماده است.

    امیری نژاد با بیان اینکه حدود دو هزار اثر هنری در سطح این نمایشگاه ها عرضه شده، افزود: حصیر ، گلیم ، جاجیم ، سفال و تنور سنتی ، کیف های دستی و مسافرتی ، خورجین ، تابلو فرش های سنتی با طرح های مختلف ، انواع لباس های محلی مردان و زنان آستارا ، معرق کاشی و چوب و نازک کاری به روی چوب از جمله صنایع دستی هنرمندان شهرستان است که در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

    امیری نژاد هدف از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی را شناساندن فرهنگ اصیل آستارا به مسافران و گردشگران خواند و بیان کرد: شهرستان فرهنگی آستارا همواره در جهت حفظ و انتقال فرهنگ و هنر با ارائه محصولات سنتی و بومی پیشقدم بوده است.

    وی افزود: در کنار نقاط عرضه صنایع دستی هنرمندان آستارایی مراکز اطلاع رسانی گردشگری در راستای معرفی جاذبه های طبیعی و گردشگری شهرستان آستارا و استان گیلان فعال است.

    رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آستارا در ادامه با اشاره به آمادگی موزه تخصصی مدرسه حکیم نظامی آستارا جهت بازدید علاقمندان ، گفت: موزه فرهنگ و آموزش مدرسه حکیم نظامی آستارا واقع در خیابان حکیم نظامی این شهرستان با همکاری اداره آموزش و پرورش تا پایان فصل تابستان در دو شیفت زمانی صبح و عصر آماده بازدید علاقمندان است.

    وی با بیان اینکه در کنار نقاط عرضه صنایع دستی هنرمندان آستارایی مراکز اطلاع رسانی گردشگری نیز در راستای معرفی جاذبه های طبیعی و گردشگری آستارا و گیلان نقش عمده ای دارد، گفت: با توجه به اینکه شهرستان از سمت شمال نقطه ورودی استان محسوب می شود، پنج هزار نسخه بروشور با موضوع معرفی جاذبه های گردشگری آستارا و سایر شهرستان های گیلان بین گردشگران تابستانی توزیع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت