مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران بیان کرد ؛

اعلام برنامه‌های ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

عصر نمایشگاه- مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت(۲۰۱۶) گفت: توزیع نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی و کتاب‌های ضد تکفیری به منظور معرفی چهره واقعی اسلام از جمله این برنامه‌هاست.

اعلام برنامه‌های ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، امیرمسعود شهرام‌نیا، مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، با اشاره به برنامه‌های ایران برای حضور در شصت و هشتمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت: سیاست کلی در این دروه نمایشگاه تبدیل غرفه ایران به غرفه ملی با حضور ناشران مطرح و علاقه‌مند به فعالیت در حوزه نشر بین‌الملل و تشکل‌های نشر است. تاکنون حضور پنج تشکل نشر برای حضور در این دوره نمایشگاه قطعی شده و اعلام آمادگی کرده‌اند: اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، انجمن ناشران دانشگاهی، مجمع ناشران دفاع مقدس، مجمع ناشران انقلاب اسلامی و انجمن زنان ناشر اعلام آمادگی کرده‌اند و فضای اختصاص یافته به آنها نیز مشخص شده است.

    حضور 14 ناشر بزرگسال و 7 ناشر کودک و نوجوان در نمایشگاه

    وی ادامه داد: تعدادی از ناشران مطرح نیز برای حضور در این دوره نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند که تعداد ناشران این دوره، نسبت به دوره‌های پیشین رشد داشته است. در حال حاضر مشغول طراحی غرفه برای ایجاد فضای مناسب برای حضور این دسته از ناشران هستیم. قبلاً حدود 14 ناشر ثبت‌نام کردند. اتحادیه ناشران نیز اعلام کرده که تعدادی از ناشران را برای حضور در این دوره نمایشگاه معرفی می‌کند. در بخش بزرگسال حداقل 14 ناشر حضور خواهند داشت؛ تعدادی از این گروه با هماهنگی اتحادیه خواهند آمد که هنوز اسامی این دسته از ناشران که از جمله ناشران پر تیراژ هستند، قطعی نشده است. در بخش کودک و نوجوان نیز حضور هفت ناشر قطعی شده است. در این بخش برای نخستین‌بار امکان حضور مستقیم ناشران را فراهم کرده‌ایم.

    مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به حضور نویسندگان در این دوره اشاره کرد و افزود: برنامه‌های مختلف دیگری نیز پیش‌بینی شده است که از جمله این موارد می‌توان به حضور نویسندگان در این دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت اشاره کرد. هنوز اسامی این نویسندگان مشخص و قطعی نشده است. حداقل یک نویسنده در حوزه کودک و نوجوان و یک نویسنده در حوزه بزرگسال حضور خواهند داشت؛ البته تعداد نویسندگان حوزه بزرگسال بیشتر خواهد شد، چون برخی از تشکل‌های نشر نویسندگانی را خواهند آورد. همچنین سه خبرنگار نیز در این رویداد حضور خواهند داشت.

    معرفی طرح حمایت از انتشار کتاب ایرانی

    به گفته شهرام‌نیا؛ معرفی طرح حمایت از انتشار کتاب ایرانی به سایر زبان‌های دنیار در دستور کار قرار دارد. رایزنی فرهنگی ایران در برلین نیز برنامه‌هایی برای روزهای حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت در نظر گرفته است که فضایی نیز برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

    وی در ادمه به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای «روز ایران» در این نمایشگاه اشاره کرد و یادآور شد: روز ایران به دعوت از ناشران بزرگ، تشکل‌های نشر مهم دنیا و رؤسای بزرگ نمایشگاه‌های کتاب دنیا و ... اختصاص می‌یابد. در واقع ضیافتی است برای همفکری مسئولان صنعت نشر، به ویژه در بخش خصوصی با سایر کشورها؛ به همین دلیل برنامه‌های متعددی شامل سخنرانی و برنامه‌های جنبی در نظر گرفته می‌شود که البته هنوز قطعی نشده و در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

    حضور ناشران مطرح؛ نقطه قوت این دوره غرفه ایران

    شهرام‌نیا ادامه داد: یکی از ویژگی‌های نمایشگاه کتاب فرانکفورت این است که باید برنامه‌ها را به صورت مستمر تعمیق کرد؛ به همین دلیل ما بنا نداریم که هر سال کم و کیف حضور را تغییر دهیم. در نظر داریم که کیفیت حضور را با رفع اشکالات احتمالی در سال‌های قبل بالا ببریم. تلاش داریم تا با حضور ناشران قوی‌تر و تواناتر و با برنامه‌ریزی، از این فضا برای ارتقای صنعت نشر کشور بهره ببریم.

    اتفاق ویژه امسال در حضور پررنگ ناشران خصوصاً ناشران قوی است و همچنین هم تشکل‌ها با برنامه‌ریزی بهتری حضور خواهند داشت. به نظرم حضور حرفه‌ای ایران در نمایشگاه فرانکفورت طی سه سال گذشته مسیر رشد خوبی را طی کرده و امیدوارم امسال هم در عمل شاهد این رشد و ارتقا باشیم و برکت حضور بتواند عواید خوبی برای صنعت نشر کشور داشته باشد.

    توزیع کتاب‌های اسلام‌شناسی به منظور معرفی چهره واقعی اسلام

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا غرفه ایران با توجه به اقدامات اسلام‌هراسی از سوی تکفیری‌ها در سال‌های اخیر، برنامه‌ای در جهت معرفی چهره واقعی اسلام دارد یا خیر، گفت: در نمایشگاه کتاب فرانکفورت باید از ظرفیت و امکانات این نمایشگاه در راستای برنامه‌های این‌چنینی بهره ببریم. در نشست‌های نمایشگاه خصوصاً نمایشگاه‌هایی که با حضور تشکل‌های حاضر برگزار می‌شود، این موضوع در نظر گرفته خواهد شد. علاوه بر این، در بخش کتاب‌های عرضه شده نیز تلاش می‌کنیم تا این رویکرد در نظر گرفته شود. از سوی دیگر، در برنامه‌های جنبی نیز برنامه‌هایی طراحی کرده‌ایم که از این موارد می‌توان به توزیع دو نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان غربی در فضای نمایشگاه اشاره کرد.

    توزیع دو نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی به زبان‌های مختلف

    شهرام‌نیا اضافه کرد: ایران در سال گذشته نمایشگاه کتاب فرانکفورت را تحریم کرد، اما با وجود این، نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی در جلوی غرفه ایران توزیع شد. امسال تلاش داریم تا با برنامه‌ریزی بهتر و شکل زیباتری این نامه‌‌ها را توزیع کنیم. به نظر می‌رسد با توجه به محورهای دقیق و هوشمندانه‌ای که در این نامه دیده می‌شود، می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد.

    به گفته مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران؛ پیش‌تر دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب این دو نامه را به زبان‌های مختلف ترجمه کرده‌ است. ما برای حفظ امانت از این ترجمه‌ها استفاده می‌کنیم. توزیع این دو نامه به زبان‌های انگلیسی و آلمانی قطعی است و امکان دارد که به دیگر زبان‌ها مانند فرانسه و عربی هم ارائه شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت