مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خبر داد

قرار دادن ۵۰۰ میلیون تومان بن تخفیف در اختیارخریداران کتاب

عصر نمایشگاه- دهمین دوره نمایشگاه کتاب استان خوزستان از ۳۰ دی تا ۶ بهمن ماه امسال در خوزستان برگزار می شود.

قرار دادن ۵۰۰ میلیون تومان بن تخفیف در اختیارخریداران کتاب
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان، همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه، از برپایی دهمین دوره نمایشگاه کتاب استان خبر داد و گفت: این سی صدمین دوره نمایشگاه کتاب استانی کشور است.

    وی تصریح کرد: در این نمایشگاه شاهد حضور مهمانانی اعم از مدیران و مسئولان فرهنگی دستگاه های کشور جهت شرکت در جلسات مربوط به پایتخت کتاب ایران و جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب هستیم.

    وی افزود: مهمانانی همچون مدیر فرهنگی یونسکو، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت کشور، مدیرکل توسعه روستایی و مناطق محروم دفتر ریاست جمهوری، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارت ارشاد اسلامی، مدیرکل آموزش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی و... در اهواز حضور می بایند.

    قنواتی، با اشاره به اینکه جلساتی را برای توجه به امر کتاب و کتابخوانی و تقویت این حوزه ها در مناطق محروم و روستایی خواهیم داشت، اضافه کرد: همچنین جلساتی جهت تجلیل، قدردانی و رونمایی از کتاب های نویسندگان و روزنامه نگاران حوزه ادبیات و دانش و فعالان امر ترویج کتاب و کتابخوانی و بزرگان و اهل قلم و جلسات نقد ادبی برگزار می شود.

    وی عنوان کرد: رونمایی از کتاب «و آفتاب طلوع می کند» ترجمه محمد حیاتی، جلسه داستان نویسی با حضور چیستا یثربی، مروری بر کارنامه ادبی دکتر صالح حسینی با حضور دکتر عباس امام و دکتر جوکار، جلسه بزرگداشت رضا حاجی پور از شاعران خوزستانی با حضور دکتر خواجات، جلسه ای با حضور منصور تقی زاده از مترجمان کشور، کارگاه ادبی ویراستاری و درست نویسی و... برگزار می شود.

    وی ادامه داد: نشست هایی با خانه مطبوعات استان و بررسی نقش مطبوعات در معرفی نویسندگان و شاعران و اهل فرهنگ، نشست با مؤسسات قرآنی با مضووع تاثیر قرآن در ادبیات ایران، نشست با کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، قصه گویی برای کودکان و نوجوانان، شب شعر و... از دیگر برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با بیان اینکه در حاشیه نمایشگاه کتاب استان همچنین از برگزیدگان جشنواره «من هم کتاب می نویسم» تجلیل خواهد شد، اظهار کرد: این جشنواره از سری برنامه های پایتخت کتاب ایران است که با استقبال بسیار خوبی مواجه و تاکنون یک هزار و 200 اثر به دبیرخانه ارسال شده و در حال حاضر کار داوری آن در حال انجام است.

    وی ابراز امیدواری کرد با این رویداد فرهنگی بتوانیم فضایی جهت رونق خواندن و مطالعه ایجاد کنیم و اذعان داشت: خوشبختانه در حال حاضر توجه به حوزه کتاب نسبت به قبل توسعه قابل توجهی داشته هر چند کمبودهایی در بخش اعتبارات وجود دارد ولی این امر مانع فعالیت در این حوزه نشده است.

    وی با اشاره به اینکه خوزستان در حوزه تولید کتاب از رتبه 20 به رتبه 10 ارتقا پیدا کرده و این نشان دهنده تلاش و توجه ناشران و همکاری بین دستگاه هاست، تاکید کرد: در این نمایشگاه بن تخفیف کتاب ارائه می شود که 10 درصد ناشران و 20 درصد هم اداره ارشاد استان در مجموع 30 درصد تخفیف می دهند.

    قنواتی، با بیان اینکه در نمایشگاه کتاب استان 500 میلیون تومان بن در اختیار مردم قرار می دهیم، خاطر نشان کرد: هر فردی می تواند با ارائه کارت ملی تا سقف 50 هزار تومان بن دریافت کند و اساتید دانشگاه و دانشجویان نیز از تخفیفات بیشتری بهره می شوند.

    وی با تاکید بر اینکه سال گذشته 400 ناشر در قالب 270 غرفه آثار خود را ارائه دادند، یاد آور شد: امسال تعداد غرفه ها بیشتر خواهد شد و تاکنون 400 ناشر برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کردند و بیش از 45 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه در معرض دید عموم جهت فروش قرار می گیرد.

    لازم به ذکر است دهمین دوره نمایشگاه کتاب استان از ساعت 9 تا 12 و 16 تا 21  پذیرای بازدید عموم علاقه مندان می باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت