از سوی رسانه‌های اروپایی ؛

نمایشگاه آثار ˝جورجیا اوکیف˝ بهترین نمایشگاه تابستان اروپا

عصر نمایشگاه- نمایشگاه آثار ˝جورجیا اوکیف˝ در تیت مدرن لندن از سوی رسانه‌های اروپایی به عنوان بهترین نمایشگاه فصل تابستان انتخاب شد.

نمایشگاه آثار ˝جورجیا اوکیف˝ بهترین نمایشگاه تابستان اروپا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از هنرآنلاین ، این روزها نمایشگاه بزرگ آثار "جورجیا اوکیف" در تیت مدرن لندن توجه  علاقمندان زیادی را به خود جلب کرده است. این نمایشگاه که جامع‌ترین و بزرگترین نمایشگاه آثار اوکیف است که تاکنون در اروپا برگزار شده تا 30 اکتبر 2016 (8 آبان ماه) در گالری تیت مدرن لندن ادامه دارد.

    جورجیا اوکیف نقاش زن آمریکایی متولد 15 نوامبر 1887 در ایالت ویسکانسین آمریکا است. او بین سال‌های 1905 تا 1906 به تحصیل هنر در انستیتو هنر شیکاگو پرداخت و پس از آن از 1907 تا 1908 در اتحادیه دانشجویان هنر در نیویورک تحصیل کرد. در اینجا با عکاسی به نام آلفرد استیگلیتز آشنا شد و در 1924 با او ازدواج کرد.

    اوکیف در 1915 یکی از پیشگامان نقاشی آبستره در آمریکا بود و از کارهایش در این سبک می‌توان به تابلوی "موسیقی سبز و آبی" در1919 اشاره کرد. با این وجود اوکیف بعدتر رو به سبکی فیگوراتیوتر آورد و شروع به کشیدن گل‌ها و یا سوژه‌هایی با موضوعات معماری کرد که اغلب نیز حالتی سورئال داشتند.

    در 1929 اوکیف برای پیدا کردن ایده‌های جدیدی برای نقاشی‌هایش سفری به نیومکزیکو داشت. او در این سفر چنان تحت تأثیر محیط و طبیعت منطقه قرار گرفت که پس از آن بیشتر وقتش را در آنجا می‌گذراند. با مرگ همسرش آلفرد استیگلیتز در 1946، جورجیا اوکیف به طور کامل در نیومکزیکو ساکن شد.

    اوکیف در 1971 متوجه شد که دید چشم‌هایش به شدت در حال کم شدن است و مجبور شد تا از کشیدن نقاشی دست بکشد. اوکیف در اواخر عمرش بسیار ناتوان شده بود با این‌وجود تنها چند هفته پیش از مرگش بار دیگر به کشیدن نقاشی روی آورد. جورجیا اوکیف در ششم مارس 1986 در سنتا فه، نیومکزیکو و در سن 9898 سالگی درگذشت.

    نقاشی "گل سفید شماره 1 " اثر جورجیا اوکیف یکی از گرانترین نقاشی‌هایی است که یک زن هنرمند تاکنون توانسته بفروش برساند و یکی از گرانترین آثار در هنر آمریکاست. این اثر در سال 2014 به قیمت 44 میلیون و 405 هزار دلار فروخته شد.

    در این نمایشگاه همچنین 53 عکس روی جلد مجله لایف و همچنین عکس‌هایی از جورجیا اوکیف به نمایش درآمده است. این نمایشگاه شامل 115 اثر اصلی جورجیا اوکیف به همراه طرح‌های مقدماتی و عکس‌هاست.

    یکی از ستاره‌های این نمایشگاه اثر "از دور، از نزدیک" یک جمجمه را در چشم اندازی کوهستانی به تصویر کشیده است.

    تانیا بارسون متصدی نمایشگاه در تیت مدرن لندن در این باره می‌گوید: "اوکیف عاشق حس‌های مرتبط با افق، با بی‌نهایت و فضاهای باز بود و او اینها را "دور دست‌ها" می‌نامید. چشم‌انداز نیو مکزیکو تجسم مفهومی بود که او از "دور دست‌ها" داشت و به نظر من او فکر می‌کرد حس فضا، موضوع یگانه و ویژه‌ای در چشم‌اندازهای آمریکایی است."

    نمایشگاه آثار جورجیا اوکیف در لندن تا 30 اکتبر 2016 برپاست و سپس از ماه دسامبر ( آذرماه) به وین اتریش می‌رود. مقصد بعدی این نمایشگاه تورنتو کاناداست که آوریل 2017 (فروردین‌ماه) برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت