رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان بیجار :

نمایشگاه صنایع دستی بیجارمحل مناسبی برای رقابت صحیح است

عصر نمایشگاه- رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان بیجار گفت: نمایشگاه صنایع به منظور معرفی صنایع دستی و آثار هنری بیجار و ایجاد رقابت مناسب صحیح بین تولید کنندگان راه اندازی شده است.

نمایشگاه صنایع دستی بیجارمحل مناسبی برای رقابت صحیح است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، ابراهیم الیاسوند افزود: هدف اصلی و محوری برپایی نمایشگاه، معرفی صنایع دستی بیجار، استان کردستان و در کل سراسر کشور است.
    وی صنایع دستی بیجار را نیازمند حمایت جدی برشمرد و افزود: به این منظور غرفه هایی بصورت رایگان در اختیار تولیدکنندگان بومی اختصاص یافته است که بتوانند با کمترین هزینه و انگیزه لازم حضوری پر رنگ داشته باشند.
    ابراهیم الیاسوند چرم، گلیم و دیگر محصولاتی که بعنوان سوغات شهرستان بیجار بین مردم مشهور هستند را دارای فرصت های خوبی برای رشد و توسعه دانست و تاکید نمود: با راه اندازی این نمایشگاه فرصت خوبی برای رقابت بین تولیدکنندگان بومی و دیگر مناطق استان و کشور فراهم شده است.
    رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیجار در ادامه به خبرنگار ایرنا اظهارکرد: حدود 70غرفه برای این نمایشگاه پیش بینی شده است و از همه شهروندان و اهالی شهرستان بیجار خواست با حضور خود در این رقابت اقتصادی، تولید کنندگان داخلی شهرستان را حمایت کنند.
    به گفته الیاسوند، صنعتکاران و تولیدگان بومی دارای توان و استعداد خوبی در تولید آثار و صنایع دستی خاص منطقه هستند، ولی دارای مشکلاتی خاص در بیجار از جمله حمایت های مالی و بازار فروش هستند.
    وی اظهار امیداواری کرد تولید کنندگان بومی بتوانند با کسب تجربه بازاریابی و آشنایی با دیگر تولید کنندگان وارد عرصه های رقابتی استانی و خارج استان شوند.
    الیاسوند کار مهم برای صنایع دستی و تولیدی بیجار را ایجاد بازار فروش ذکر نمود و تاکید کرد: این اداره و دیگر نهادهای حمایتی تلاش خود را در این محور متمرکز نموده اند که راه ورود به بازارهای دیگر برای تولیدکنندگان بومی شناسایی و فراهم شود.
    وی برخی محصولات عرضه شده بومی و منطقه ای گروس در این نمایشگاه را درنوع خود بی نظیر و بدون بازار رقابتی دانست و تاکید نمود: این ظرفیت بالقوه و منحصر به بیجار باید فرصت مناسب برای ورود به بازارهای دیگر شهرها را پیدا کند.
    صنایع دستی مانند؛ گلیم و گلیمچه، ترشی بیجار و ترشی هفته بیجار، حلوا سوهانی، چرم، جیر، نازک کاری روی شیشه و چوب و فرآورده های سنتی شیره انگور مناطق پیرتاج و حسن آباد یاسوکند از صنایع دستی مشهور دیار گروس شهرستان بیجار است که در شرق استان کردستان واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت