شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان(۹)

مسکن موتور توسعه صنعت ساختمان

عصر نمایشگاه- وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره محدودیت‌های صنعت سیمان و افت صادرات توضیح داد و تاکید کرد که همچون بسیاری از کشورهای پیشرفته باید سازه‌های بتنی جایگزین سازه‌های فلزی در ساختمان‌ها شوند.

مسکن موتور توسعه صنعت ساختمان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از میزان، محمدرضا نعمت زاده در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان اظهار کرد: در صنعت سیمان با محدودیت‌هایی از قبیل کاهش صادرات به دلیل نا امنی‌های به وجود آمده در منطقه و رکود نسبی مسکن در داخل کشور مواجه بوده‌ایم اما در بخش ساختمان و مسکن از ابتدای سال شاخص‌ها رو به بهبود بوده است که امیدواریم سیاست‌های پولی اتحاذ شده در شورای پول و اعتبار در جهت رونق مسکن کارساز باشد.

    وی مسکن را موتور توسعه صنعت ساختمان دانست و تاکید کرد: در کشور ما سازه های فلزی به جای بتنی غالب شده‌اند در حالی که بیشتر کشورها مثل آمریکا و ژاپن از سازه‌های بتنی استفاده می‌کنند؛ لذا لازم است سازه‌های خود را مقاوم و به شکل بتنی بالا ببریم.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: یکی از موضوعات و مسائل حائز اهمیت، بحث استفاده از محصولات سبک در ساخت و ساز است و باید کاری کنیم که قیمت تمام شده ساخت و ساز کاهش یابد و بحث کیفی ساختمان نیز مدنظر قرار گیرد.

    وی تاکید کرد: محصولات ما باید روز به روز براساس استانداردهای بین المللی تولید شود و در بخش صادرات به جایی برسیم که هیچ واحد صنعتی نباشد که بخشی از محصول خود را به خارج صادر نکند.

    نعمت زاده با تاکید بر تامین تولید داخل خاطرنشان کرد: صنعتگر و سرمایه گذار داخلی باید در عین تولید داخل نگاهش به سمت بازارهای جهانی باشد و بازارهای هدف و کشور های همسایه از دست ندهد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه 60 تا 70 درصد هزینه ای که در بخش خصوص یا دولتی انجام می شود مربوط به بخش ساختمان است، گفت: این هزینه که در بخش ساخت و ساز صورت می گیرد شامل مصالح و خدمات ساختمانی است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سالانه 4000 تا 5000 واحد صنعتی جدید کوچک، متوسط و بزرگ در کشور آغاز به فعالیت می کند که تبعا این تعداد واحد صنعتی نیاز به سیاست های جدید دارند.

    وی با اشاره به نوآوری و رشد صنعت ساختمان و صادرات صنعت اظهار کرد: در سال 1393 بزرگترین صادرکننده سیمان در جهان بودیم و در زمینه کاشی و سرامیک نیز پنجمین صادرکننده بودیم. تاریخ شیشه گری ما به بیش از 3000 سال برمی‌گردد و خوشبختانه امروز در زمینه تجهیزات جدید ساختمان با رشد چشم‌گیری روبرو هستیم؛ لذا باید این صنعت را به صنعتی پویا و فعال در صحنه بین المللی تبدیل کنیم.

    نعمت زاده همچنین بر لزوم برگزاری دو نمایشگاه صنعت ساختمان تاکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت نمایشگاه صنعت ساختمان و ظرفیت‌های بالای این صنعت پیش بینی کرده‌ایم یک نمایشگاه دیگر در جوار فرودگاه امام خمینی(ره) احداث شود و قرار است 150 هکتار زمین در آنجا در اختیار بگیریم.

    وی گفت: با توجه به استقبال بالای شرکت‌کنندگان، نمایشگاه بین‌المللی تهران گنجایش بیش از این را ندارد و لازم است نمایشگاه دیگری ایجاد شود که دو تا سه برابر نمایشگاه بین المللی تهران گنجایش داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت