نمایش آثار هنرمندان ایرانی در نمایشگاه نگارگری چین

عصر نمایشگاه- نمایشگاه هنرمندان کشورمان در نمایشگاه مشترک نگارگری ایران و چین با محوریت جاده ابریشم، امروز - دوشنبه - با حضور مقامات فرهنگی کشور میزبان و مسوولان سفارت جمهوری اسلامی ایران در این شهر به نمایش در آمد.

نمایش آثار هنرمندان ایرانی در نمایشگاه نگارگری چین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از ایرنا، این نمایشگاه که از جمله سلسله فعالیت های فرهنگی موسوم به «یک کمربند - یک جاده» دانشگاه پکن محسوب می شود، توسط دانشکده زبان های خارجی این مجموعه علمی و رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در پکن سازماندهی شده است.
    در جریان برگزاری این نمایشگاه سه روزه که در محل گالری های کتابخانه مرکزی دانشگاه پکن برپا است، گروه آسیای غربی این دانشگاه، گروه زبان عربی، مرکز مطالعات خاورمیانه و دانشکده هنر دانشگاه پکن نیز همکاری داشته اند.
    دکتر «جن چینگ ون» معاون دانشکده زبان های خارجی دانشگاه پکن در آئین گشایش این نمایشگاه، به ظرفیت های قابل توجه هنر ایران و چین اشاره کرد و لزوم بازخوانی مناسبات هنری دو کشور را مورد تاکید قرار داد.
    وی با بیان فرصت هایی که ایده «یک کمربند - یک جاده» برای کشورهای مختلف ایجاد کرده یادآور شد که این ایده با توجه به قابلیت های فراوان هنری دو کشور متمدن ایران و چین، فرصت های قابل قبولی را برای انجام برنامه های مشترک این چنینی برای هر دو طرف ایجاد خواهد کرد.
    ایده «یک کمربند - یک جاده»، در سال 2013 میلادی توسط «شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین مطرح شد و او گفت که با اجرای این طرح به طور بالقوه سه میلیارد نفر جمعیت وارد یک بازار تجاری جدید و البته گسترده خواهند شد.
    وی همچنین زبان هنر را زبانی بین المللی خواند و اظهار داشت: هر چند که سبک هنری هر کشوری ویژگی های خاص خود را دارد اما واقعیت این است که زبان هنر، زبانی فرا زمانی و فرامکانی بوده که با درنوردیدن مرزها، ضمن تقدیم لذات معنوی به بشریت، فرهنگ را به انسان ها هدیه می کند.
    پس از پایان سخنان این مقام فرهنگی چین، نمایشگاه مشترک نگارگری هنرمندان ایران و چین به طور رسمی توسط «علی اصغر خاجی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن افتتاح شد.
    پس از بازدید حاضران از آثار به نمایش در آمده در این مجموعه، هنرمندان ایرانی و چینی ضمن خلق یک اثر هنری مشترک، لزوم نزدیکی بیش از پیش هنرمندان دو کشور را به طور نمادین مورد تاکید قرار دادند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت