معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد

برگزاری نمایشگاه سفال ایران در لالجین

عصر نمایشگاه- معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: برگزاری نمایشگاه سفال ایران در لالجین و ساخت پارک گردشگری سفال از طرح های اجرایی شهر لاله جین است.

برگزاری نمایشگاه سفال ایران در لالجین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان ، بهمن نامور مطلق، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شب گذشته(4 شهریور) در مراسم جشن جهانی شدن لاله‌جین اظهار کرد: لالجین با 17 هزار جمعیت کوچکترین شهر جهانی محسوب می‌شود و نماد موفق توسعه محلی و اقتصاد مقاومتی است چرا که علاوه بر اشتغالزایی مناسب، با مهاجرت معکوس مواجه است.

    وی افزود: لاله جین ثابت کرد که می‌تواند در میان شهر‌های بزرگ مانند اصفهان، مشهد و ... قرار گیرد و شایستگی به جمعیت و اندازه وسعت نیست بلکه به زیبایی، کیفیت، اراده و اصالت است.

    وی با بیان اینکه لاله جین عنوان جهانی شدن را به راحتی بدست نیاورده است، تصریح کرد: لاله‌جین نشان داد شایستگی به بزرگی نیست بلکه به کیفیت و اصالت است.

    معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: استان همدان برای تحقق این اهداف سرمایه‌های خوبی دارد که حکمت سینوی و سبک باباطاهر دو الگوی نمادین برای تحقق این امر هستند که باید در هویت سفال لالجین نمایان شوند.

    نامور مطلق، برگزاری نمایشگاه سفال ایران در لالجین و تبدیل این شهر به مرکز تفریحی و گردشگری، ایجاد پارک سفال و سایت های دائمی نمایشگاه را از طرح های اجرایی این شهر عنوان کرد.

    وی افزود: در نمایشگاه 20 خردادماه امسال استان همدان عنوان چهارم را کسب کرد و در بازارچه‌های نوروزی نیز رتبه هفتم را کسب کرد.

    وی گفت: ایجاد مرکز تخصصی سفال، اتمام موزه سفال لالجین ، ساخت پارک گردشگری سفال و راه‌اندازی کمیته صادرکننده از اهم اقدامات در طی روز های آتی است.

    معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین اهداف شهرهای جهانی رسیدن به بازارهای جهانی است و سفال لاله جین باید به باورهای عمیق، زیبایی‌شناسی و جهانی شدن موقعیت تازه را میسر سازد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت