عضو شورای شهر کرج مطرح کرد

برگزاری نمایشگاه های عرضه کالاها با مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز

عصر نمایشگاه- عضو شورای شهر کرج با اشاره به برگزاری نمایشگاه های عرضه کالاها و اقلام مورد نیاز مردم که در ایام نزدیک به آغاز سال نو برپا می شود،افزود: درست است که شهرداری عضو کمیته برگزاری چنین نمایشگاه هایی است، اما بهتر است که ارایه برگزاری مجوز آن به سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سپرده شود.

برگزاری نمایشگاه های عرضه کالاها با مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از رخداد 24 ،پیش از بیان دستور جلسه، میرابراهیم صدیق عضو شورای شهر کرج با اشاره به مکاتبات و درخواست اصناف سطح شهر اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام عید و حضور دستفروشان در معابر شهر، نیاز است اقدامی برای ساماندهی آنها انجام شود.

    وی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه های عرضه کالاها و اقلام مورد نیاز مردم که در ایام نزدیک به آغاز سال نو برپا می شود،افزود: درست است که شهرداری عضو کمیته برگزاری چنین نمایشگاه هایی است، اما بهتر است که ارایه برگزاری مجوز آن به سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سپرده شود.

    صدیق در ادامه بیان کرد: اگر شهرداری برای ساماندهی دستفروشان عزم جدی و انگیزه کافی دارد، اتاق اصناف می تواند این مسئولیت را بر عهده بگیرد؛ چراکه نیرو و هزینه کافی برای انجام این کار را دارد.

    سعید مصطفایی دیگر عضو شورای شهر نیز در قالب طرح یک موضوع بیان کرد: در مورد اتمام قرارداد یکسری شرکت هایی که با شهرداری و یا سازمان های تابعه آن کارکرده اند، بارها تذکراتی به شهرداری در مورد اینکه اطلاعات لازم را در مورد این شرکت هابه شورا ارایه دهد داده شده است، اما هنوز شرکت هایی هستند که موضوع اتمام قرارداد آنها باید بررسی شود.

    مصطفایی همچنین گفت: در راستای ساماندهی سیما و منظر شهری در ابتدای خیابان تهران (شهید مدرس) روبه روی سه راه عبدالله خانی ساختمانی قرار دارد که در گذشته شهرداری در آنجا مستقر بود، اکنون تابلوی نظارت و کنترل بر سر در آن نصب است و از نظر سیمای شهر پسندیده نیست و بهتر است این مورد توسط شهرداری ساماندهی شود.

    حجت الله غلامرضایی دیگر عضو شورای شهر نیزدرخصوص ساماندهی دستفروشان سطح شهر بیان کرد:  با توجه به اینکه به سمت روزهای پایانی سال پیش میرویم، بازار دستفروشان داغ می شود، لذا برای شناسنامه دار کردن آنها و مشخص کردن تعدادشان، جلساتی برگزارو در آن مقرر شده است که سازمان میادین ، میوه و تره بار زمین هایی را به عنوان روز بازار یا شب برای دستفروشان مشخص کرده و از طریق مزایده در اختیار متقاضیان قرار دهد.

    مریم قهرمانی از اعضای شورای شهرنیز با توضیح اینکه موضوع ساماندهی دستفروشان نزدیک سه سال است دنبال می شود گفت: در این مورد هر چه زودتر باید مشخص شود که قرار است نظارت بر این صنف توسط چه نهادی انجام شود؛ زیرا در روزهای پایانی اسفند حضور صنف دستفروش در خیابان های سطح کرج بسیاز زیاد است.

    در ادامه جلسه نیز لایحه شهرداری مبنی براینکه نسبت به ایجاد، اصلاح و یا تغییر تعرفه عوارض سال  طبق ماده71 قانون شوراهای اسلامی شهر و به استناد ماده 50 قانون مالیات بر ارزش افزوده اقدام کند مطرح شد، این لایحه که در 13 بند تنظیم شده و در کمیسون تلفیق نیزبیان شده بود ، دراین کمیسیون بندهای 2 تا 13 آن با اکثریت آرا به تصویب رسید.

    در جلسه کمیسیون تلفیق و در خصوص این لایحه قید اینکه عوارض آموزشگاه های فنی و حرفه ای خیاطی نسبت به عوارض سال 94 به میزان 50 درصد اعمال شود با اکثریت آرا تصویب شده بود.

    محمدرضارضاپور قائم مقام شهردار کرج توضیح داد: طبق آیین نامه شورا که اواخر سال 91 مصوب شد ، پزشکان در سالهای 92، 93 و 94 از پرداخت عوارض صنفی بابت مطب خود معاف بودند ، اما امسال شهرداری تصمیم گرفت این رویه را تغییر دهد و عوارض را از آنها دریافت کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت