دبیر کارگروه توسعه صادرات استان اصفهان خبر داد

برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت کشاورزی در اصفهان

عصر نمایشگاه- برگزاری نمایشگاه های تخصصی با کیفیت، این نوید را می دهد که بتوانیم محصولات و خدمات خود را به کشورهای همسایه به ویژه کشورهای حوزه CIS که در این حوزه بسیار ضعیف هستند، صادر کنیم.

برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت کشاورزی در اصفهان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه »، دبیر کارگروه توسعه صادرات استان اصفهان، گفت: با توجه به این که نمایشگاه ها یکی از حوزه ها و زیرساخت های مهم توسعه صادرات هستند و نیز به دلیل ظرفیت های بسیار وسیع استان اصفهان در زمینه صنعت کشاورزی، نمایشگاه کشاورزی اصفهان یکی از مهم ترین نمایشگاه هایی است که می تواند راهگشای صادرات این حوزه باشد.

    به گزارش واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، محمد مجیری در گفت و گو با برنامه رادیویی خوشه های تلاش از مرکز اصفهان، با اشاره به برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت کشاورزی از 7 تا 10 آذر ماه در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، اظهار داشت: این نمایشگاه در چهاردهمین دوره خود مانند سال های گذشته میزبان شرکت کنندگان مطرح کشوری و استانی است.

    وی به توانمندی بالای استان در حوزه صادرات و تولید و نقش پر رنگ نمایشگاه ها در تحقق این مهم اشاره کرد و افزود: در شرایط پس از تحریم، راهی به جز تکیه بر صادرات نداریم و برگزاری نمایشگاه های تخصصی با کیفیت، این نوید را می دهد که بتوانیم محصولات و خدمات خود را به کشورهای همسایه به ویژه کشورهای حوزه CIS که در این حوزه بسیار ضعیف هستند، صادر کنیم.

    معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان این که ایران می تواند در زمینه صادرات محصولات و تکنولوژی کشاورزی، در جایگاه اول منطقه بایستد، تأکید کرد: اکنون باید در حوزه کشت فراسرزمینی، وارد عمل شد و متخصصان را به کشورهای مقصد اعزام کرد. به ویژه در شرایطی که خشکسالی ها و مشکلات کمبود آب در داخل کشور، شدت گرفته و امیدی به رونق تولید محصولات نیست، از این طریق می توان به صادرات خدمات فنی-مهندسی پرداخت.

    مجیری از کشورهای قزاقستان، اکراین و ارمنستان به عنوان مهم ترین کشورهای هدف ایران در کشت فراسرزمینی یاد کرد و ادامه داد: این کشورها به دلیل پهناوری و وسعت و دارا بودن منابع آبی فراوان می توانند مورد هدف ما باشند.

    دبیر کارگروه توسعه صادرات استان به فعالیت برخی تشکل ها و اتحادیه های تخصصی کشور در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: باید از طریق این نمایشگاه مهم کشوری به ترویج فعالیت متخصصان در کشت فراسرزمینی پرداخت و دولت نیز باید از تشکل ها و اتحادیه های فعال در این زمینه حمایت کند چراکه با توجه به شرایط اقلیمی، کشت فراسرزمینی در حال حاضر یکی از اولویت های مهم صنعت کشاورزی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت