اتومبیل جنسیس جی ۹۰ در اولین نگاه

عصر نمایشگاه- رونمایی از جنسیس ۹۰ هیوندا در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶

اتومبیل جنسیس جی ۹۰ در اولین نگاه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از زومیت ،جنسیس جی 90 سال 2017 (2017 Gensis G90) نه تنها باید انتظارات لازم را برای جانشینی هیوندایی سنتنیال سدان برآورده کند بلکه باید بتواند توقعات به وجود آمده از هیوندایی در پی تاسیس برند لوکس جنسیس را نیز پاسخ دهد. جی 90 سال 2017 همانند مدل قبلی‌اش از پیشرانه‌ی هشت سیلندر 5 لیتری با توان 420 اسب بخار و گشتاور 520 نیوتون‌متر بهره می‌برد. اما مدل دیگری هم در کنار نمونه‌ی استاندارد ارایه شده که شاید بتوان گفت تحول اصلی این خودرو هم مربوط به همین مورد باشد. در نمونه‌ی مجهز به توربوشارژر، پیشرانه‌ی 3.3 لیتری شش‌سیلندر با توربوشارژر دوقلو استفاده شده است که این سیستم در مجموع توانی به میزان 365 اسب بخار و گشتاور 510 نیوتون‌متر فراهم خواهد کرد. هر دو پیشرانه‌‌ی مذکور به سیستم انتقال توان خودکار8  سرعته مجهز خواهند شد.

    بر اساس گزارش هیوندایی این مدل نسبت به نمونه‌ی استاندارد 8 کیلوگرم سبک‌تر است. در حالت استاندارد، جی 90 به صورت رانش در عقب است. اما حالت رانش چهارچرخ این خودرو هم در حالت سفارشی ارایه شده است که می‌تواند تا مقدار 40 درصد گشتاور تولیدی را در مسیرهای برف یا یخ به چرخ‌های جلو هدایت کند یا اینکه بسته به نیاز خودرو در مسیرهای هموار و سرعت‌های زیاد همه‌ی گشتاور را به چرخ‌های عقب اختصاص دهد.

    بنا بر اعلام کمپانی هیوندایی، جی 90 در زمینه‌ی پیمایش، هدایت و فرمان‌پذیری بهبودهای زیادی تجربه کرده و علاوه بر این برای کنترل هر چه بیشتر آلودگی صوتی، شیشه‌ی عقب عایق‌کاری بهتری را در این مدل به خود می‌بیند. ساختار جدید هم با عنوان سیستم کنترل تعلیق تطبیقی جنسیس روی این خودرو به کار رفته است که باعث کنترل بهتر بدنه می‌شود و همچنین بهره‌گیری از دیسک‌های بزرگتر در ترمز منجر به بهبود کارکرد سیستم ترمز شده است.

    جنسیس جی 90 بسیاری از مشخصه‌های ظاهری را از جنسیس سدان فیس‌لیفت، به ارث برده است و از جمله‌ی این بازنگری‌ها می‌توان به جلو‌پنجره‌ی پنج‌وجهی بزرگ و طراحی کاپوت بهتر اشاره کرد. رینگ‌های 19 اینچی و پوشش کرومی پیرامون درها و بخش پایینی سپر عقب همه باعث شده‌اند تا با طراحی جسورانه و زیبایی روبرو باشیم. گفتنی است که جی 90 نسبت به سنتنیال، تنها 4 سانتی‌متر طول بیشتری دارد اما در عوض فاصله‌ی محورهای عقب و جلو در آن 11 سانتی‌متر افزایش یافته است که این تغییر می‌تواند باعث فراهم آمدن فضای داخلی بیشتر برای سرنشینان شود.

    جنسیس از رنگ‌های تقریبا سرد و بی‌روحی برای نمای بیرونی جی 90 استفاده کرده است. رنگ‌های سفید، مشکی، قهوه‌ای، نقره‌ای و خاکستری از نمونه‌های استاندارد در نظر گرفته شده برای این خودرو هستند. خوشبختانه نمای داخل خودرو نسبت به رنگ‌های بیرونی کمی جسورانه‌تر طراحی شده است. استفاده از چوب‌ ممتاز در بخش‌هایی از داخل کابین و استفاده از دوخت‌های چرم ناپا در حاشیه‌ی داشبورد از نکات قابل توجه کابین است. دسته‌ دنده نیز مورد بازطراحی قرار گرفته است و نسبت به گذشته مکان کمتری اشغال می‌کند.

    از دیگر مواردی که ارزش یادآوری دارد می‌توان به نمایشگر12.3 اینچی، هد‌آپ دیسپلی، صندلی الکتریکی راننده با قابلیت تنظیم در 22 جهت مختلف، سیستم صوتی لکسیکون با 17 اسپیکر و سیستم سرگرمی برای بخش عقب با دو نمایشگر 9.2 اینچی (این مورد تنها برای مدل‌های 8 سیلندر در دسترس است) اشاره کرد.

    در بخش سیستم‌های ایمنی هم می‌توان به مواردی از جمله سیستم ترمز خودکار با تشخیص رهگذران، سیستم هدایت خودرو در خطوط بزرگراه، کروز کنترل هوشمند و سیستم هشدار نقاط کور اشاره کرد. جنسیس جی 90 راهی بازارهای ایالات متحده، چین، روسیه و خاورمیانه خواهد شد. پس از رونمایی از این خودرو، جنسیس قصد دارد تا در پنج سال آینده پنج مدل مختلف در کلاس‌های متفاوت خودرویی را معرفی کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت