ایلام، میزبان نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات غرب کشور است

عصر نمایشگاه- معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان از برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی استان‌های غرب کشور در ایلام خبر داد.

ایلام، میزبان نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات غرب کشور است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا،  حمید بختیاری  در تشریح روند برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: در این نمایشگاه، صنایع‌دستی استان‌های ایلام، همدان، کردستان، لرستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه در معرض نمایش و فروش قرار داده می‌شود.

    وی با بیان اینکه این نمایشگاه باهدف گرامیداشت هفته دولت و همچنین تبادل تجربیات هنرمندان و صنعتگران غرب کشور و ایجاد بازاری برای فروش محصولات صنایع‌دستی این هنرمندان از 8 تا 15 شهریور برای بازدید علاقه‌مندان دایر خواهد شد، ادامه داد: این نمایشگاه از ساعت 16 تا 23 هرروز در پارک جنگلی «چغاسبز» پذیرای علاقه‌مندان است و محصولات صنایع‌دستی با 10 تا 15 درصد تخفیف به علاقه‌مندان عرضه خواهد شد.

    معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام برپایی سیاه‌چادر به‌منظور انجام فعالیت‌های عشایری مختص هر استان و پخت نان و غذاهای محلی را از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه عنوان و تأکید کرد: غرفه‌های این نمایشگاه به مناسبت هفته دولت به‌صورت رایگان در اختیار صنعتگران و هنرمندان استان‌های غرب کشور قرار خواهد گرفت.

    بختیاری گلیم نقش برجسته ازنظر اصالت و تولید مهم‌ترین و شاخص‌ترین صنعت دستی و بومی استان ایلام است، افزود: هشت هزار صنعتگر در این استان در 33 رشته صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند که حدود نیمی از آن‌ها به تولید گلیم نقش برجسته اشتغال دارند.

    وی جدید و امروزی بودن گلیم نقش برجسته و زیبایی تلفیق هنر گلیم‌بافی بافرش بافی، استفاده از رنگ‌ها و نقوش زیبای ایرانی، ارزان بودن نسبت به فرش، گلیم و جاجیم و سبک بودن و موارد استفاده‌های زیاد از مهم‌ترین عوامل اهمیت و جذابیت گلیم نقش برجسته دانست.

    معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی با بیان اینکه این محصول هولوگرام سوغات ملی دریافت کرده و به‌عنوان سوغات و برند اختصاصی استان ایلام ثبت‌شده و ایلام به‌عنوان استان ابداع‌کننده گلیم نقش برجسته می‌تواند مکانی جدید برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد بازار باشد، یادآور شد: گلیم ساده، جاجیم‌بافی، احرامی بافی، بافت سیاه‌چادر، پای‌پوش سنتی (گیوه‌بافی)، نمدمالی، معرق نمد، حصیربافی، چیت بافی، معرق، سفالگری، کاشی معرق، معرق و منبت چوب، پیکرتراشی، خراطی نقاشی روی سفال، نگارگری، طراحی سنتی، چرم‌سازی و سرمه‌دوزی از دیگر رشته‌های صنایع‌دستی در این استان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت