برگزاری ۲۲ نمایشگاه عکس بسیج در امتداد عاشورا

عصر نمایشگاه- مشاور فرهنگی شهردار تهران از برگزاری برنامه های آئینی، هنری، تجسمی و نمایشگاهی در هفته بسیج خبر داد.

برگزاری ۲۲ نمایشگاه عکس بسیج در امتداد عاشورا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، مشاور فرهنگی شهردار تهران از برگزاری برنامه های آئینی، هنری، تجسمی و نمایشگاهی در هفته بسیج خبر داد و گفت: 22 نمایشگاه عکس بسیج در امتدادعاشورادر مناطق شهرتهران، 354 نمایشگاه عکس وپوستر درسرای محلات برپا و از چهره های شاخص بسیجی در این هفته تجلیل می شود.

     علی محمد نائینی با اشاره به اهتمام جدی شهرداری تهران در برگزاری باشکوه هفته بسیج افزود: در این چهارچوب جلسات مشترک با سپاه حضرت رسول( ص ) برگزار و فهرستی از اقدامات در جهت بزرگداشت هفته بسیج در مناطق و محلات تهران مشخص شد و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، موسسه همشهری،سازمان زیباسازی مجموعه برنامه هایی جهت ترویج و تعمیق هفته فرهنگ و تفکر بسیج پیش بینی کردند.

    قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به روشن بودن اهمیت بسیج اظهارداشت: امام خمینی(ره) با معرفی بسیج به عنوان معجزه انقلاب، بهترین وکاملترین توصیف را از بسیج داشته اند.

    وی ضمن اشاره به اینکه تمرکز بر روی تفکر و فرهنگ بسیجی اصل است، ادامه داد: مهم ترین کار ما تبیین مصادیق فرهنگ و تفکر بسیجی در عرصه‌های مختلف و معرفی این فرهنگ و تفکر است که امروز بیش از همیشه به آن نیاز است.

    مشاور فرهنگی شهردار تهران ادامه داد:ایمان عمیق،تلاش مخلصانه،هوشیاری در شناخت دشمن،گذشت و ایثار در برابر دوست،ایستادگی و مقاومت شجاعانه و خستگی ناپذیر، روشن بینی،محاسبات دقیق،کار دقیق و نتایج علمی،حساس بودن و انگیزه داشتن و تکیه به هدایت الهی واعتماد به کمک الهی مهمترین مولفه های هویت بخش سبک زندگی وتفکربسیجی است.

    وی اظهار داشت:تعمیق آموزه های امام راحل(ره) و رهبرمعظم انقلاب اسلامی در مورد بسیج،معرفی بسیج به عنوان نهاد موثر در پیشرفت ایران اسلامی ویادگار امام (ره)،معرفی الگوهای ناب سبک زندگی ایرانی اسلامی درسیره عملی بسیجیان و پاسداشت ایثارگری بسیجیان در برهه های گوناگون از جمله دفاع مقدس ،سازندگی و جهاد علمی ازمهترین اهداف گرامیداشت هفته بسیج است.

    نائینی ضمن اشاره به تاکید براخلاص ،توکل ،ابتکار وقانون گرایی به عنوان مولفه های اصلی بسیج دربیان رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت:اثربخشی بسیج در عرصه های مختلف علمی،سازندگی ،فرهنگی و اجتماعی ،معرفی بسیج به عنوان قدرت نرم انقلاب اسلامی در مقابله با جنگ نرم و استمرار ترویج فرهنگ ایثار وشهادت باتاکید برنقش شهدای مدافع حرم از الزامات بزرگداشت هفته بسیج است.

    قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود:اطلاع رسانی وهویت بخشی به سیمای بصری شهر بامحوریت بسیج در امتداد عاشورا،ترویج فرهنگ ایثار وشهادت،اجرای برنامه های آئینی ،هنری،تجسمی و نمایشگاهی،ارائه محصولات فرهنگی ،برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و شب شعر و خاطره را از مهمترین برنامه های مدیریت شهری در پاسداشت هفته بسیج عنوان کرد.

    وی ضمن اشاره به هویت بخشی به سیمای بصری شهر در هفته بسیج، بهره مندی از فضاهای موجود در ایستگاه های اتوبوس،تاکسی و مترو،فضاسازی تبلیغی سطح شهر بااستفاده از ظرفیت های تبلیغاتی مانند پل،بیلبوردهابا محوریت آموزه های امام راحل(ره)ورهبرمعظم انقلاب اسلامی در خصوص بسیج،فضاسازی تبلیغی سطح محلات354 گانه بانصب بنر،برگزاری یادواره شهدای محلات را از دیگر برنامه های هفته بسیج برشمرد.

    مشاور فرهنگی شهردار تهران همچنین برگزاری یادواره شهدای محلات ،تجلیل وتکریم خانواده معظم شهدا وایثارگران،تجلیل از چهره های شاخص بسیجی و گلباران مزار شهدای انقلاب اسلامی را از دیگر اقدامات هفته بسیج برشمرد.

    وی به برنامه های آئینی، هنری و تجسمی ونمایشگاهی اشاره کرد وافزود: برگزاری 22 نمایشگاه عکس بسیج در امتداد عاشورا در 22 منطقه شهر، برگزاری 354 نمایشگاه عکس و پوستر درسرای محلات، برگزاری نمایشگاه عکس در ایستگاه های منتخب مترو، برگزاری نمایشگاه کتاب در موضوعات جنگ نرم، دفاع مقدس، مقاومت اسلامی و... در 22 منطقه، اکران فیلم‌های سینمایی ارزشی در22 مرکز فرهنگی تابعه و برگزاری کارگاه هنری خلق آثار در رشته‌های نقاشی ،خوشنویسی و کاریکاتور در ایستگاه های مترو را ازجمله این برنامه‌ها دانست.

    مشاور فرهنگی شهردار تهران خاطرنشان کرد:همچنین در این هفته مسابقات ورزشی در رشته های مختلف ،مسابقات فرهنگی در قالب دل نوشته ومقاله نویسی ویژه کارکنان شهرداری تهران،مسابقه پیامکی ویژه شهروندان ومسابقه قرآنی ومعارف اسلامی باتوجه به تقارن هفته بسیج وایام راهپیمایی اربعین حسینی (ع) برگزار خواهد شد.

    نائینی با اشاره به این که قدرت ملی و منطقه ای جمهوری اسلامی ایران، مبتنی بر قدرت مردمی است برظرفیت شهرداری تهران در برگزاری هفته بسیج تاکید کرد و ادامه داد: فرهنگ بسیجی باید برجسته ظهور کند و این وظیفه تمامی سازمان‌های فرهنگی است که موانع را از سر راه نیروهای متدین بردارند.

    بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی شهرداری تهران، قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: استراتژی دشمن نفوذ اجتماعی و فرهنگی است و در راستای جنگ نرم، امروز دشمن فرهنگ و تفکر بسیجی را هدف گرفته است. فرهنگ و تفکر بسیجی، ساختار حقیقی، قدرت درون زای نظام و سرمایه جمهوری اسلامی و عامل تمایز این نظام با دیگر نظام است که باید از آن حراست و در ترویج و تعمیق آن تلاش کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت