در محوطه باز اطراف آرامگاه حیقوق نبی(ع) در شهرستان تویسرکان؛

نمایشگاه پاییزه، رونق بخش بازار کساد تویسرکان

عصر نمایشگاه- گرچه در ظاهر برخی از فروشندگان شهرستانی از وجود نمایشگاه پاییزه راضی نیستند، اما با توجه به پایین بودن قدرت خرید مردم و از آنجا که فضایی با نشاط برای خرید و فروش فراهم می سازد و رضایت مردم را به دنبال دارد، در نهایت به گفته بسیاری، نقطه قوتی برای رونق بخشیدن به بازار کساد تویسرکان است.

نمایشگاه پاییزه، رونق بخش بازار کساد تویسرکان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از راه دانا ،این روزها محوطه باز اطراف آرامگاه حیقوق نبی(ع) در شهرستان تویسرکان محلی برای برپایی نمایشگاه پاییزه در راستای فروش کالاهای که می گویند مورد نیاز خانواده ها است شده، نمایشگاهی از محصولات فرهنگی، مواد خوراکی، پوشاک و کیف و کفش.

    قیمت ها تا حدودی در مورد برخی اجناس نسبت به مغازه های خارج از نمایشگاه ارازنتر است و به دلیل تجمع غرفه های متعدد با محصولات مختلف در یک محل، دسترسی همگان به عرضه کالاهای مورد در یک مکان فراهم شده است، این در حالی است که فروشنده های شهرستان تویسرکان از اینکه عمده غرفه های نمایشگاه در دستان فروشنده های بیرونی گله مند هستند.

    یکی گز اصفهان می فروشد دیگری کیف و کفش تهران، آن یکی هم سوغات شیراز و زنجان را برای فرورش در نمایشگاه به نمایشگاه آورده و دیگری نوشت افزارهایی از نهاوند.

    و اما این یک طرف ماجرا است، چرا که عموم مردم از برپایی نمایشگاه رضایت دارند و به گفته «رضا سلیمانی» رئیس صنعت، معدن و تجارت تویسرکان، نمایشگاه پاییزه از یک نظر کلی، رونقی عمومی به شهرستان داده است.

    وی از تخفیف 10 تا 15 درصدی اجناس و محصولات مختلف نمایشگاه نسبت به بیرون از آن خبر داد و می گوید: فروشندگان تویسرکانی نیز می توانستند در این نمایشگاه حضور یابند و حتی ارائه غرفه به آنان نسبت به بیرونی ها ارزانتر بوده است، همچنان که برخی از تویسرکانی ها نیز در این نمایشگاه صاحب غرفه هستند.

    رئیس صنعت، معدن و تجارت تویسرکان تصریح کرد: زمانی که فروشنده ای از بیرون می آید به طور معمول تنهایی سفر نمی کند و حداقل در این راه شریکی هم دارد و در این مدت 10 تا 12 روزه از مغازه داران تویسرکانی برای تأمین آّب و خوراک خود استفاده می کنند و در نهایت هنگام بازگشت از گردوی تویسرکان و یا سوغاتی های دیگر مقداری تهیه کرده و می روند.

    سلیمانی گفت: حضور فروشندگان بیرونی مقطعی است و ضرری برای فروش مغازه داران شهرستان ندارد، مردم راضی هستند و زمانی که این فروشندگان بیرونی به شهرها و استان های خود می روند، در حقیقت به واسطه آن که مدتی در شهرستان بوده اند و با سوغات و مکان های زیبای شهر آشنا شده اند می توانند سفیری برای معرفی ما باشند و از این نظر نیز به نفع شهرستان هستند.

    وی عنوان کرد: در مجموع برپایی نمایشگاه در هر شهرستانی یک سود و رونقی عمومی برای مردم دارد.

    فریده یکی از شهروندان تویسرکانی است، او خانه دار است و  از قیمت مناسب مانتو در نمایشگاه حرف به میان می آورد.

    منصوری دیگر شهروند تویسرکانی نیز قیمت کیف و کفش نمایشگاه را نیز مناسب دانست و گفت، تخفیفی که در نمایشگاه داده می شود خوب است، این مطلب در شرایطی که اوضاع و احوال اقتصادی مناسبی در شهرستان حاکم نیست و توان خرید مردم پایین است، می تواند زمینه را برای خرید اجناس مختلف در پیش روی مردم فراهم سازد.

    الوندی یک کارمند است، او که برای خرید به همراه همسرش به نمایشگاه آمده است، می گوید: تخفیف ها به نسبت خوب است، اما با زندگی کارمندی ساده ام، توان و قدرت خرید تمامی وسایل مورد نیازم را ندارم و در حقیقت هنوز با وجود تخفیف ها قدرت خرید مردم پایین است.

    گفتنی است ، نمایشگاه پاییزه در تویسرکان امروز به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده و تا 22 شهریور ماه جاری برپاست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت