نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ (۴)

غایبان بزرگ نمایشگاه خودرو پاریس

عصر نمایشگاه- موتورشو یا به عبارت دیگر نمایشگاه‌ خودرو در جهان از بزرگ‌ترین رویدادهای صنعت خودرو به شمار می‌آیند که همه‌ساله در مهم‌ترین شهرهای جهان در جای‌جای کره زمین برگزار می‌شوند. از دیترویت و لس‌آنجلس گرفته تا لندن و توکیو و حال نمایشگاه خودرو پاریس درست تا ۲۷ روز دیگر در پیش رو است.

غایبان بزرگ نمایشگاه خودرو پاریس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از عصر خودرو ، این ‌رویداد مهم خودرویی تقریبا با حضور تمامی برندهای مهم خودروساز جهان شکل می‌گیرد و از این‌رو غیبت یک برند در این میان به‌وضوح به چشم می‌آید. قطعا حضور در نمایشگاه خودرو اجباری نیست اما هر برند برای ارائه آخرین محصولات و دستاوردهای خودرویی خود از حضور در نمایشگاه خودروهای بین‌المللی اطمینان حاصل می‌کند. حال زمانی که برندی از شرکت در نمایشگاه خودرو آن‌هم نمایشگاه خودرو پاریس که مدعی پربازدید‌ترین نمایشگاه خودرو جهان است؛ سرباز می‌زند قطعا دلیل محکمی برای عدم حضور خود دارد. در ادامه لیست غایبین بزرگ نمایشگاه خودرو پاریس را مرور خواهیم کرد.

    - استون مارتین برند خودروساز لوکس بریتانیایی به اندازه‌ای درگیر رونمایی از آخرین محصول خود یعنی مدل DB11 است که از حضور در نمایشگاه خودرو پاریس با این عظمت و اهمیت انصراف داده است. برگزاری رونمایی یکی از دشوارترین و حساس‌ترین مراسم‌ها برای برندهای خودرویی است و از این‌رو می‌توان از غیبت استون مارتین چشم پوشی کرد.
    - بنتلی دگر لوکس‌ساز بریتانیایی نیز به دلیل در دست اجرا داشتن رونمایی از مدل دیزلی بنتایگا، اولین شاسی بلند خود در این نمایشگاه خودرو حضور نخواهد داشت اما با این حال کمپانی بنتلی مدل دیزلی بنتایگا را موازی با نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی خواهد کرد. - عدم حضور سومین برند بریتانیایی یعنی لوتوس در نمایشگاه خودرو پاریس، بریتانیا را به بزرگ‌ترین غایب این نمایشگاه خودرویی بدل کرد چراکه این برند نیز حضور در این نمایشگاه خودرو را در برنامه خود نداشت.
    - برند معتبر سوئدی ولوو پیش‌تر و در سال 2014 اعلام کرده بود که در نمایشگاه خودرو پاریس 2016 شرکت نخواهد کرد چراکه قصد دارد نیروی خود را بر یک نمایشگاه خودرو به ازای هر قاره متمرکز کند و از این‌رو با حضور در نمایشگاه خودرو ژنو و رونمایی از فیس لیفت V40؛ نسخه واگن S90 و نمونه استیشن V90، ولوو دیگر دلیل برای شرکت در نمایشگاه خودرو پاریس نداشت.
    - مزدا نیز احتمالا در نمایشگاه خودرو پاریس حضور نخواهد داشت چراکه به اعتقاد آن‌ها در نمایشگاهی به بزرگی نمایشگاه خودرو پاریس، برند مزدا در میان سایر برندها دیده نخواهد شد و از سوی دیگر تداخل برنامه رونمایی محصولات این برند با زمان برگزاری نمایشگاه خودرو پاریس نیز از دگر دلایل عدم شرکت مزدا در نمایشگاه خودرو پاریس است. هرچند در نمایشگاه خودرو پکن حضور مزدا با مدل RX4 بسیار خبرساز شد و دیدار اروپایی‌ها با مدل مفهومی RX Vision مزدا خالی از لطف نخواهد بود. با این حال باید دید که قطعیت عدم حضور مزدا در نمایشگاه خودرو پاریس تا چه اندازه است.
    - برند دیگری نیز که از عدم حضور سخن به میان آورد کمپانی فورد آمریکا است. عجیب‌تر از هر چیز آن‌که فورد از هر موقعیتی برای به نمایش گذاردن جدیدترین دستاورد خودرویی خود و یا به عبارت دیگر ابرخودرو غول پیکر؛ نسل دوم مدل GT استفاده می‌کرد و حال عدم حضور این برند آن‌هم در اروپا که از بزرگ‌ترین بازارهای مدل ماستنگ در جهان به شمار می‌رود بسیار جای تعجب دارد. البته فورد هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه خودرو پاریس در این شهر برنامه‌های تبلیغاتی و برنامه‌های توسعه خود را در پیش دارد و سرگرم کارهای حاشیه‌ای مربوط به خود است.

    نمایشگاه پاریس با نزدیک به دویست برند خودروساز برگزار خواهد شد اما عدم حضور تعداد قابل‌توجهی از برندهای خودرویی مطرح جهان برای این نمایشگاه بزرگ خودرویی خبرساز خواهد شد. هم چنان باید منتظر ماند تا کیفیت برگزاری نمایشگاه اتومبیل پاریس خود گویای حقیقت باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت