با حضور معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی؛

افتتاح نخستین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و گردشگری کشور در بندر انزلی

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و گردشگری کشور به میزبانی گیلان و با حضور معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در منطقه آزادانزلی افتتاح شد.

افتتاح نخستین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و گردشگری کشور در بندر انزلی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ،معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد انزلی در این مراسم اظهار کرد: برگزاری اینگونه نمایشگاه ها در راستای اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و عمل به راهبرد اقتصاد مقاومتی است.
    مجید فاتحی افزود: یکی از کارهای سازمان منطقه آزاد انزلی، فراهم سازی شرایط لازم برای آموزش گلیم بافی، فرش بافی، حصیر بافی و سایر رشته های صنایع دستی برای یک هزار و 152نفر از بومیان منطقه است.
    وی تصریح کرد: با توجه به امضاء تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد انزلی با صندوق کارآفرین امید، افزون بر 440 فقره تسهیلات از طریق این صندوق به هنرمندان صنایع دستی منطقه آزاد انزلی داده شد.
    فاتحی به صادرات اولین محموله صنایع دستی منطقه آزاد به کشور امارات در اواخر شهریورماه جاری اشاره و تاکید کرد: بزرگترین پردیس صنایع دستی و گردشگری شمال کشور با هدف آموزش، تولید و عرضه محصول تا سال آینده درمنطقه آزاد انزلی افتتاح می شود.
     نمایشگاه سراسری صنایع دستی و گردشگری در قالب 150 غرفه و با حضور هنرمندان 31استان کشور در محل دائمی نمایشگاه و همایش های بین المللی سازمان منطقه آزاد انزلی دائر شده و محصولات صنایع دستی کشور در 85 غرفه به معرض دید عموم درآمده است.
    همچنین 45 غرفه این نمایشگاه به صنایع دستی استان گیلان اختصاص داشته و در 20 غرفه این نمایشگاه، فعالان صنعت گردشگری کشور فعالیت های مربوط به این حوزه را به نمایش گذاشته اند که علاقه مندان می توانند تا 19 شهریورماه جاری، همه روزه از ساعت 16 تا 22 از این نمایشگاه بازدید کنند.
    معافیت مالیاتی 20 ساله از تاریخ بهره برداری انواع فعالیت های اقتصادی ، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، آزادی مشارکت سرمایه گذار خارجی تا سقف 100 درصد و معافیت گمرکی برای ورود مواد اولیه ، قطعات و ماشین آلات مورد نیاز کارخانه ها ، فعالیت بورس کالای منطقه ، اجرای کالای همراه مسافر و اعمال قانون ارزش افزوده برای کالاهای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور از مهمترین مزایای ثبت شرکت و فعالیت اقتصادی تولیدی در منطقه آزاد انزلی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت