دبیر اجرایی برگزاری نمایشگاه منطقه آزاد اروند در مسکو خبر داد

برپایی نخستین نمایشگاه دائمی کالاهای ایرانی در مسکو

عصر نمایشگاه- دبیر اجرایی برگزاری نمایشگاه منطقه آزاد اروند در مسکو گفت: نخستین نمایشگاه و فروشگاه دائمی کالاهای ایرانی با هماهنگی سازمان منطقه آزاد اروند در شهر مسکو روسیه برپا می شود.

برپایی نخستین نمایشگاه دائمی کالاهای ایرانی در مسکو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، قاسم شملان هدف از برپایی نمایشگاه کالاهای تولیدی ایران در مسکو را حمایت از تولید داخلی، اشتغالزایی، معرفی توانمندی های تولیدکنندگان داخلی به مردم دیگر کشورها و ارزآوری عنوان کرد.


    وی ادامه داد: امور اجرایی برپایی این نمایشگاه با محور سازمان منطقه آزاد اروند از خرداد امسال آغاز شده و بر اساس برنامه ، این نمایشگاه از 25 مهر امسال در مسکو گشایش می یابد.


    وی درخصوص دلیل محوریت سازمان منطقه آزاد اروند در برپایی این نمایشگاه، افزود: معطوف شدن نگاه فعالان اقتصادی کشور به منطقه آزاد اروند، بهره گیری از فرصت های صادراتی بندر خرمشهر و مرز بین المللی شلمچه برای بازرگانان و آشنایی بازرگانان و سرمایه گذاران با توانمندی های داخلی و ظرفیت های سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند از این دلایل است.


    وی رایگان بودن تبلیغ و بازاریابی کالا، مدت دار بودن آن و ارائه تخفیف 80 درصدی در هزینه های نمایشگاه را از مزیت های این نمایشگاه خواند.


    شملان همچنین با بیان ویژگی های مسکو در تبدیل شدن به بازار هدف کالاهای ایرانی، تاکید کرد: کالاهای با کیفیت ایرانی می تواند جایگزین مناسبی برای کالاهای ترکیه ای شود و نکته مهم این است که بازار روسیه نیز کالاهای ایرانی را پذیرفته است.


    وی با انتقاد از برخی کم توجهی سازمان های محدوده منطقه آزاد اروند در برگزاری این نمایشگاه، افزود:اتاق های بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی آبادان و خرمشهر که باید حامی بخش خصوصی باشند، در این خصوص همکاری و کمک نکردند.


    منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) قرار گرفته که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.


    این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت است که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت