براساس پیشنهاد شهردار تهران

نمایشگاه بین المللی تهران " بوستان " می شود

عصر نمایشگاه- براساس پیشنهاد محمدباقر قالیباف شهردار تهران محدوده شاخص حد فاصل بزرگراه های نیایش، شهید چمران و خیابان ولیعصر که دربرگیرنده عناصر شاخصی نظیر نمایشگاه بین المللی تهران و سایر عرصه های این محدوده هستند از پهنه s با کاربری «کار و فعالیت» به پهنه۱۱۱ که به کاربری «فضای سبز عمومی» اختصاص دارد تبدیل شد.

نمایشگاه بین المللی تهران " بوستان " می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل همشهری ،براساس این پیشنهاد محدوده شاخص حد فاصل بزرگراه‌های نیایش، شهید چمران و خیابان ولیعصر که دربرگیرنده عناصر شاخصی نظیر نمایشگاه بین‌المللی تهران‌ و سایر عرصه‌های این محدوده هستند از پهنه s با کاربری «کار و فعالیت» به پهنه 111 که به کاربری «فضای سبز عمومی» اختصاص دارد تبدیل و مقرر شد طرح مصوب کمیسیون ماده 5 برای تصویب نهایی به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ارسال شود.

    اهمیت عرصه یادشده از حیث افزایش سرانه‌های فضای سبز شهر و تأثیرات اکولوژیک این گستره از دلایل طرح این موضوع از سوی شهردار تهران است. انتظار می‌رود با توجه به ابعاد و مقیاس این طرح و اثر بخشی آن در حل معضلاتی همچون آلودگی هوا روند بررسی و تصویب آن در شورای‌عالی شهرسازی به‌سرعت انجام پذیرد.

    منفعت اجتماعی برای شهر

    ‌پژمان پشمچی‌زاده، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران نیز درباره مصوبه اخیر کمیسیون ماده 5که به پیشنهاد شهردار تهران انجام شده، اظهار داشت: به‌دلیل اینکه این گستره در پهنه‌بندی کار و فعالیت قرار داشت ممکن بود در گذر زمان شاهد تصمیم‌گیری‌هایی باشدکه این امکان و ظرفیت را از شهر می‌گرفت و نفع اجتماعی شهروندان از بین می‌رفت اما با این مصوبه شاهد هم‌پیوندی با بوستان ملت و اراضی باشگاه انقلاب خواهیم بود که نتیجه آن شکل‌گیری یک گستره ممتاز و ویژه است که در نهایت در اختیار مردم تهران قرار خواهد گرفت.

    معاون شهردار تهران درباره سرنوشت زندان اوین و تبدیل آن به بوستان که در سال‌های اخیر مطرح شده، گفت: تلاش شهرداری در راستای توافق با سازمان امور زندان‌ها برای دراختیارگرفتن زندان اوین ادامه دارد و درصورت تحقق این امر و به‌دلیل نزدیکی این محوطه با پهنه اخیر می‌توان شاهد تأثیرات مثبت آن در زندگی شهری بود.

    گامی برای رفع مشکلات

    ‌خروج نمایشگاه بین‌المللی از تهران یکی از اتفاقات مثبتی است که می‌تواند برای پایتخت روی دهد. تجربه سال‌های اخیر نشان می‌دهد که با هربار برگزاری نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران بزرگراه‌های شمال تهران از این اتفاق تأثیر گرفته و درگیر ترافیک‌های سنگین و آلودگی هوای شدید می‌شوند. این در حالی است که مدیریت شهری تهران در یک دهه اخیر برای جایگزینی هم به فکر چاره بوده و مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرآفتاب نیز به همین منظور احداث شده است.

    تجربه برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هم که اردیبهشت‌ماه امسال در مجموعه شهرآفتاب برگزار شد نشان داد که شهروندان تهرانی نیز ترجیح می‌دهند از نمایشگاه‌های مورد اقبال خود در فضایی متفاوت که دارای امکانات مناسب است، بازدید کنند.

    حال با توجه به تصویب پیشنهاد شهردار تهران مبنی بر تبدیل 347هکتار از اراضی پایتخت به فضای سبز عمومی در کمیسیون ماده 5، شهروندان نیز انتظار دارند تا شورای‌عالی شهرسازی تأیید این اتفاق مثبت را هرچه سریع‌تر اعلام کند.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت