برگزاری نمایشگاه روز هوای پاک با رونمایی از ۴۷ اثر برگزیده در دماوند

عصر نمایشگاه- نمایشگاه نقاشی روز هوای پاک در شهرستان دماوند با رونمایی از ۴۷ اثر برگزیده با حضور مسئولان برگزار شد.

برگزاری نمایشگاه روز هوای پاک با رونمایی از ۴۷ اثر برگزیده در دماوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از دانا ، این نمایشگاه با حضور معاون اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند، اعضای  شورای اسلامی شهر دماوند، رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند و مسئولان دیگر نهادهای دولتی در دبستان میلاد نور واقع در گیلاوند برگزار گردید.

    معصومه محمدی، معاون آموزش و پرورش دماوند در این مراسم اظهار کرد: خداوند انسان‌ها را آفرید و برای سالم زندگی کردن نعمت‌های الهی را در کنارشان آفرید؛ خورشید که سر منشا تمام انرژی‌ها و نعمت‌هاست با نوری که به گیاهان می‌تابد، باعث رشد آن‌ها شده و بارش باران، وزش باد و غیره برای این است که آب و هوای سالم داشته باشیم و با جسمی سالم بتوانیم زندگی کنیم.

    وی افزود: متاسفانه زیادی‌خواهی‌های ما انسان‌ها در کره زمین، باعث شده این سالم بودن نعمت‌ها از بین برود و امروزه به صورت متفاوتی به محیط زیست صدمه و آسیب وارد می‌کنیم که باید از خانه، مدرسه و شهر آغاز کنیم تا بتوانیم جامعه سالمی را داشته باشیم.

    وی تاکید کرد: تمام سعی و تلاش ما این می‌باشد که به کودکان خود یاد بدهیم در زمستان و تابستان، نحوه پوشش در منزل و بیرون از منزل چگونه باید باشد و یا در سطح وسیع‌تر اینکه از وسایل نقلیه عمومی برای رفت وآمد استفاده کنیم، که با این کار غیر مستقیم به فرزندان آموزش استفاده از وسایل نقلیه عمومی را به جای استفاده از وسایل نقلیه شخصی می‌دهیم.

    گفت: به مناسبت هوای پاک، شورای معلمان تصمیم گرفتند که نمایشگاهی از دست‌آورد دانش‌آموزان که از مواد دور ریختنی، وسایلی درست کنند که بزرگترها تشویق شوند که محیط زیست را پاک و تمیز نگه دارند.

    محمدرضا رجبی، مدیر دبستان میلاد نور در این مراسم اظهار کرد: در این نمایشگاه حدود 47 اثر منتخب از دانش‌آموزان ارائه شده و کارهای هنری در این نمایشگاه ارائه شده است که حتی ما بزرگترها به آن‌ها فکر نمی‌کنیم و این نشان‌دهنده فکر بزرگ و عمیق کودکان است.

    فاطمه متین‌فر، معلم پایه ششم دبستان میلاد نور در ادامه این مراسم افزود: آلودگی هوا امروزه یکی از پر چالش‌ترین بحث‌های محیط زیست ایران است و آمار نشان داده در روزهایی که آلودگی هوای تهران به حداکثر می‌رسد، میزان بیماری‌های تنفسی هم 60 درصد افزایش پیدا می‌کند.

    وی  گفت: افزایش گازهایی مثل دی اکسید کربن، نیتروژن، گوگرد که قطرشان حدود 10 میکرون و کمتر است که  باعث افزایش آلودگی‌ها می‌شود، این ذرات و آلودگی‌ها باعث شده عمر کسانی که در تهران زندگی می‌کنند به میزان پنج سال کاهش پیدا کند.

    معلم پایه ششم دبستان میلاد نور ادامه داد: اکنون که در شهرستان دماوند زندگی می‌کنیم از این تاثیرات بی‌بهره نیستیم، زیرا دماوند در شرق استان تهران قرار گرفته و مستقیما با وزش بادی که از غرب تهران به سمت شرق تهران می‌وزد، بیشتر آلودگی‌ها را به شهرهای مجاور منتقل می کند.

    متین‌فر بیان کرد: طبق آمار رسمی، سالانه حدود چهار هزار و 600 نفر در اثر آلودگی هوا در پایتخت ایران جان خود را در اثر بیماری تنفسی، ریوی و غیره از دست می‌دهند، در سال 1374 بیانیه‌ای در مورد محیط زیست مطرح شد که برنامه‌هایی راجع به این بحران تصویب شود که این امر به طور رسمی در سال 1379، یک روز مشخصی به نام روز هوای پاک در سراسر ایران معرفی و مطرح شد.

    وی خاطرنشان کرد: طبق آمار، تهران از سه سال پیش تاکنون در سال فقط سه روز دارای هوای پاک است و باید به حال ملتی که بی‌خبر از سرنوشتی که برای خود می‌سازند، تاسف خورد.

    معلم پایه ششم دبستان میلاد نور در خصوص نمایشگاهی که در مدرسه برگزار شده است، بیان کرد: شروع این فعالیت‌ها توسط دانش‌آموزان از مهر ماه امسال صورت گرفت و قطعا عوامل بسیاری در برپایی این نمایشگاه دخیل بودند تا به خوبی برگزار شود.

    متین‌فر هدف اصلی برپایی این نمایشگاه روز هوای پاک را آشنایی دانش‌آموزان با مضرات هوای آلوده عنوان کرد و گفت:   دانش‌آموزان با زبان فرهنگ و هنر خود به دیگران در این نمایشگاه نشان دادند که کودکان بیشتر از هر قشر دیگری در جامعه از این آلودگی هوا صدمه می‌بینند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت