در فرهنگسرای سیمرغ ؛

نمایشگاه نقاشی سوگ مضراب در نیشابور گشایش یافت

عصر نمایشگاه- به مناسبت هفتمین سال درگذشت پرویزمشکاتیان استاد بزرگ موسیقی ایرا ن نمایشگاه نقاشی«سوگ مضراب» آثار هنرمندان نیشابوری در فرهنگسرای سیمرغ نیشابورگشایش یافت.

نمایشگاه نقاشی سوگ مضراب در نیشابور گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان ، عباس کرخی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور با اعلام مطلب فوق اظهار کرد: هنرمندان نیشابوری در رشته های هنری بخصوص نقاشی توانسته اند آثار مانایی را تا کنون از خود بر جا گذارند و در این رهگذر نمایشگاه نقاشی« سوگ مضراب» به مناسبت هفتمین سال درگذشت پرویز مشکاتیان استاد بزرگ موسیقی ایران درصدد است آثار هنری را در راستای ارج نهادن به این هنرمند نامی نیشابور وایران به مخاطب ارایه کند.

    وی افزود: نمایشگاه نقاشی « سوگ مضراب » آثار هنرمندان نیشابوری استاد محمدعلی فضلی، علیرضاروکی، سارا منظوری، رضاابراهیم آبادی، مهلا شرافتی، فهیمه فقیدی، سمیرا سلامی، پروین محمدیان و نیوشا سلامی است که در آن 30 اثر نقاشی در ابعاد 40 * 30 تا 80*110 سانتیمتر برپا شده است .

    کرخی به تکنیک، سبک و موضوع این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه دارای تکنیک سیاه قلم، رنگ روغن، پاستل، مدادرنگی، زغال، آبرنگ وخودکار است و با سبک رئالیسم طراحی شده که چهره پرویزمشکاتیان استاد بزرگ موسیقی ایران می باشد.

    سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد نیشابور خاطر نشان کرد : این نخستین نمایشگاه نقاشی در خصوص یادمان استاد پرویزمشکاتیان است، که توسط هنرمندان نقاشی زیر نظر استاد محمدعلی فضلی برپاگردیده است .

    وی یادآورشد: در این نمایشگاه شکوفه شجاعیان، فاطمه محبی راد وسید ساناز حسینی هنرمندان نیشابوری چهره استاد پرویزمشکاتیان را باخورده های سفال بصورت طراحی محیطی اجرا کردند و در حاشیه برپایی این نمایشگاه هرروز ورک شاپ نقاشی توسط هنرمندان نیشابوری برای آموزش این هنر کهن در این دیار برگزار می گردد.

    سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد: نمایشگاه نقاشی « سوگ مضراب » از 27 الی 30 شهریور 95 هر روز از ساعت 8.30 الی 11.30 صبح و 17 الی 20 بعد از ظهر در محل فرهنگسرای سیمرغ نیشابور ویژه عموم علاقمندان دایر می باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت