رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند بیان کرد

برپایی نمایشگاه مد لباس ایرانی ـ اسلامی کرمان

عصر نمایشگاه- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند گفت: این جشنواره دارای چهار بخش لباس، طراحی اولیه لباس، نمایشگاه طرح و لباس‌های ارسالی، کارگاه اموزشی و نشست تخصصی است.

برپایی نمایشگاه مد لباس ایرانی ـ اسلامی کرمان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد رشیدی ایجاد فضای تعامل فرهنگی با محوریت پوشاک ایرانی اسلامی، ارتقای سطح علمی و عملی طراحان و خیاطان در زمینه طراحی و دوخت لباس، تعمیم و تشویق طراحان برای ارائه ایده‌ها و طرح‌های جدید در راستای دستیابی به الگوهایاسلامی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

    وی ایجاد غرفه‌های ویژه صنایع مرتبط با پوشش زنان و انتخاب بهترین لباس توسط بازدید کنندگان را از برنامه‌های جنبی جشنواره عنوان کرد و افزود: مراسم اختتامیه جشنواره 2 بهمن‌ برگزار می‌شود.

    حجت‌الاسلام علی ابراهیمی، امام جمعه زرند نیز ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این جشنوارهاز دست‌اندرکاران آن قدردانی کرد و افزود: در مقوله مد باید به دو موضوع اسلامی و ایرانی بودن توجه ویژه ای شود.

    وی تأکید کرد: لباس‌هایی هماهنگ با این دو محور که نمادهایی از نقوش و فرهنگ بومی و شرایط فرهنگی استان باشد باید طراحی و به بازار عرضه شود.

    فرماندار زرند هم با اشاره به اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری گفت: این نمایشگاه می‌تواند در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگیمد غربی، زمینه ایجاد تعامل و خلاقیت و نوآوری در بین طراحان، تولید کنندگان و عرضه کنندگان ایرانی اسلامی را فراهم کند.

    حبیب‌الله خنجری به فرهنگ و مد غربی اشاره و خاطرنشان کرد: فرهنگ غرب، مد و لباس‌های مربوط به اصول خود را به سمت کشورهای دیگر از جمله ایران اسلامی سرازیر کرده که در برخی موارد اشکال نامرتبط با فرهنگ ملی و اسلامی همه‌گیر شده است.

    وی تأکید کرد: باید در راستای گسترش و حفظ استفاده از لباس‌های ایرانی اسلامی بیش از پیش تلاش شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت