در مصلای تهران ؛

رونمایی از ۲۰۰ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس

عصر نمایشگاه- رئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس سپاه تهران گفت: نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از سوم تا نهم مهرماه با حضور ناشران دولتی و خصوصی در مصلای تهران برگزار خواهد شد.

رونمایی از ۲۰۰ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، سردار احمد ذوالقدر رئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس سپاه تهران  که در نشست خبری برگزاری  نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در مرکز تبادل کتاب سخن می‌گفت بیان کرد: هر آنچه که مکتوب نشود از بین خواهد رفت. در همین راستا کتاب مستندترین سند در همه زمان‌ها محسوب می‌شود.بنابراین با توجه به جایگاه و ارزشی که  دفاع مقدس دارد  ما باید نسبت به حفظ آثار و نشر آن به صورت مکتوب بکوشیم.

    وی ادامه داد:‌در همین  راستا برای هفتمین دوره، نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از سوم تا نهم مهرماه  با حضور ناشران دولتی و خصوصی در نیم طبقه دوم  مصلای تهران برپا خواهد شد. ساعت بازدید از این نمایشگاه از ساعت 14 تا 21 است و مراسم افتتاحیه نیز روز شنبه آینده ساعت 16 برگزار خواهد شد.

    در بخش دیگر این نشست خبری سردار علی ناظری  معاون سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس سپاه و بسیج با اشاره به تجربه برگزاری 6 سال نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس گفت: در این سال‌ها  تجربه ‌ما برای برگزاری نمایشگاه‌های اینچنینی با راهنمایی‌ها و همکاری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی افزایش یافته و ساختار نمایشگاهی ملی به خود گرفته است.

    وی یادآور شده: حدود 5000 عنوان کتاب در هفتمین دوره از نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس عرضه خواهد شد و تا کنون  100 ناشر دولتی و خصوصی برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده‌اند. در این نمایشگاه 15 مراسم رونمایی کتاب خواهیم داشت که در این میان 200 عنوان از این کتاب‌ها برای نخستین بار رونمایی می‌شود.

    همچنین 15 نشست تخصصی برای شهدای مدافع حرم، ‌حمایت آمریکا و غرب از صدام، ‌ مبانی فقهی مدافعان حرم، نقش لجستیک و کمک‌های مردمی در جنگ و نشریات دفاع مقدس برگزار خواهد شد. در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از خبرنگاران، غرفه‌داران، عرضه کنندگان، ناشران، و فعالان نمونه در این نمایشگاه تقدیر خواهد شد.

    وی در پایان یادآور شد: نشست‌های برای آشنایی مردم تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب‌های دفاع مقدس نیز برگزار خواهد شد.

    در ادامه این نشست خبری، همایون امیرزاده نماینده معاون فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: سیاست این معاونت بر این  است که پیشتاز حمایت از فعالیت‌های مرتبط با حوزه کتاب دفاع مقدس باشد. با توجه به 6 دوره‌ای که نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس برگزار شده است و رصد و ارزیابی که انجام داده‌ایم متوجه شده‌ایم که برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی موجب نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد شد.

    وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته  فعالیت‌هایی در حوزه چاپ دایره‌المعارف دفاع مقدس،  ترجمه آثار دفاع مقدس و آموزش نویسندگان در حوزه ایثار وشهادت انجام داده‌ایم و هم‌اکنون این اصل به عنوان یک سرفصل جدید به  تمامی استان‌ها ابلاغ شده است و در روزهای آینده نیز تفاهم‌نامه‌ای در همین زمینه با استان‌ها نهایی خواهد شد.

    امیرزاده با اشاره به برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس توضیح داد:‌ در این نمایشگاه 130 غرفه در فضایی به مساحت 600 متر مربع وجود خواهد شد. تا کنون به این نمایشگاه 40 میلیون تومان اعتبار برای تخفیف اختصاص یافته است و 30 میلیون تومان نیز به ناشران و سازمان‌هایی که برگزار کننده این نمایسشگاه هستند اعتبار تخصیص یافته است.

    وی با اشاره به توزیع بن ‌کارتهایی برای خرید کتاب گفت:  در این نمایشگاه به قشرهای عادی جامعه 30 هزار  تومان به دانشجویان فوق دیپلم، اعضای بسیج عادی و فعال 50 هزار تومان به کارشناسان ارشد، ‌طلاب و خانواده‌های شهدا وایثارگران 100 هزار تومان بن‌کارت اهداء خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت