گزارش صمت از سه رویداد بین المللی در تهران:

از فیبر نوری تا فلکه آب

عصر نمایشگاه- از ۴ تا ۷ مهر سایت بین‌المللی تهران میزبان ۳ رویداد خاص و پراهمیت است. در این ۴ روز مخاطبان نمایشگاهی می‌توانند از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی (تله‌کام)، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و تاسیسات آب و فاضلاب و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی مادر، نوزاد و کودک بازدید کنند.

از فیبر نوری تا فلکه آب
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از صمت ، هر کدام از این رویدادها به تنهایی یک نمایشگاه پربار و تخصصی هستند که در این بازه زمانی در کنار یکدیگر و در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر خواهند بود. روز گذشته زمان آغاز به‌کار رسمی این 3 رویداد بین‌المللی بود و آیین گشایش آنها با حضور برخی مسئولان دولتی و مدیران ارشد نمایشگاهی برگزار شد. در این گزارش نگاهی می‌اندازیم به کم و کیف برپایی این 3 رویداد و پیشرفت‌هایی که نسبت به دوره‌های گذشته داشتند. با صمت همراه باشید:

    تله‌کام هفدهم زنگ خورد
    هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی (ایران تله‌کام 2016 ) با حضور بیش از 300 شرکت داخلی و خارجی از 22 کشور در تهران آغاز به‌کار کرد. نمایشگاه ایران تله‌کام امسال در فضایی به وسعت تقریبی 32 هزار مترمربع در قالب بیش از 11 سالن برپا شده است. محمود واعظی وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایران و رسول سراییان مدیرعامل شرکت مخابرات ایران این نمایشگاه را افتتاح کردند. فرامرز رستگار، رییس سندیکای مخابرات در این مراسم با بیان اینکه در بخش صنعت ارتباطات تنها حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کافی نیست، گفت: برخی تولیدات در این حوزه بومی است، از این‌رو درباره این تولیدات حمایت‌های عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر سازمان‌ها نیز لازم است.
    وی با انتقاد از حضور کمرنگ سازندگان تجهیزات رادیویی در نمایشگاه تله‌کام گفت: به دنبال مشکلات، این تولیدکنندگان ضعیف و کم توان شدند که نتایج آن را در نمایشگاه تله‌کام شاهد هستیم اما امیدواریم با همکاری وزارت ارتباطات و مرکز تحقیقات مخابرات برای رفع مشکلات این صنف نیز چاره‌اندیشی شود. به گفته رستگار در تله‌کام هفدهم شاهد ارائه محصولاتی هستیم که در 62 درصد این محصولات از فناوری پیشرفته استفاده شده است.


    افتتاح اپراتور مدیریت شبکه علمی
    در آیین گشایش این نمایشگاه، اپراتور مدیریت شبکه علمی ایران نیز افتتاح شد و نصرالله جهانگرد، رییس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم امضای تفاهمنامه میان بانیان این شبکه، عنوان کرد: تفاهمنامه‌ای میان شرکت مخابرات ایران و شرکت سیمرغ رایانه برای همکاری در این زمینه به امضا رسید. نصرالله جهانگرد درباره پروژه شبکه علمی کشور در تله‌کام اظهار کرد: با تفاهم امروز این شبکه وارد فاز اجرایی شد و شبکه علمی کشور از سوی شرکت مخابرات استان تهران و اپراتور مدیریت این شبکه به نیابت از وزارت ارتباطات و وزارت علوم آغاز به کار می‌کند. معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد: در گذشته امتیاز اپراتور شبکه علمی کشور به سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی سپرده شده بود که اکنون یک اپراتور خصوصی برای عملیاتی شدن این پروژه از سوی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی انتخاب شده است. به گفته وی، با اجرای این شبکه امکان ارائه خدمات از راه دور آموزشی از جمله کتابخانه دیجیتال، اشتراک منابع، استفاده از بیگ‌دیتاها و پردازش اطلاعات بین دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی و مراکز حوزوی فراهم می‌شود. جهانگرد گفت: شبکه علمی از گذشته در تهران آماده شده بود که با تفاهم امروز عملیاتی شد. به زودی این شبکه در مراکز استان‌ها و سپس در شهرهای بزرگ نیز اجرایی خواهد شد و در نهایت تمامی دانشگاه‌های کشور به شبکه علمی متصل می‌شوند. علاوه‌بر این قرار است وزارت ارتباطات پهنای باند با سرعت بالا و با تخفیف 50 درصدی در اختیار دانشگاه‌ها قرار دهد.

    دولت رقیب بخش خصوصی نیست
    در این مراسم محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تفکرهایی که در بدنه بخش‌هایی از دولت وجود دارد که بخش خصوصی را رقیب خود می‌داند، درست نیست بلکه باید بخش خصوصی را همکار خود تلقی کنیم، از این‌رو معتقدیم خدمت‌رسانی به جامعه وظیفه بخش خصوصی است. واعظی به پیگیری اقتصاد مقاومتی به عنوان وظیفه وزارتخانه‌ها اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی در دو قالب توانمندی علمی و فنی و خدمت‌رسانی درست تعبیر می‌شود. وی گفت: در راستای توانمندسازی علمی و فنی در شورای معاونان وزارت ارتباطات مصوب کرده‌ایم خریدها باید به طور حتم پیوست فناوری داشته باشد، به این معنا که در خرید کالا و فناوری‌هایی که وارد کشور می‌کنیم باید توانمندی و دانش فنی را افزایش دهیم. واعظی خطاب به شرکت‌های خصوصی، گفت: کسب دانش تنها اعزام نیرو به خارج نیست. من و شما می‌دانیم همه این سفرهای خارجی برای دانش‌آموزی نیست. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به بُعد دیگر اقتصاد مقاومتی، گفت: در اقتصاد مقاومتی باید به ازای هزینه‌ای که دریافت می‌کنیم خدمت صحیح به مردم ارائه دهیم. راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات کشور و راه‌اندازی شبکه مدارس بخشی از شبکه ملی اطلاعات است که معتقدیم با راه‌اندازی این شبکه بازار آی‌سی‌تی 40 هزار میلیارد تومانی ایران تا پایان برنامه ششم به راحتی به 3 تا 3/5 برابر افزایش می‌یابد. واعظی تاکید کرد: این دولت، دولت توسعه است و زمانی که روی کار آمد با محدودیت‌ها و گرفتاری‌های دولت گذشته و تحریم مواجه بود اما هرگز فکر نکرد که این عوامل مانع توسعه است. در این نمایشگاه شرکت‌هایی از کشورهای اسپانیا، اسلواکی، انگلیس، امارات متحده عربی، افریقای جنوبی، آلمان، جمهوری چک، چین، ژاپن، سوئد، فرانسه، فنلاند، قزاقستان، کانادا، کره‌جنوبی، کویت، لهستان، هلند، هند، ویتنام و یونان حضور دارند. علاوه بر افزایش تعداد شرکت‌های داخلی در این نمایشگاه، تعداد کشورها و شرکت خارجی نیز نسبت به سال گذشته حدود 22 درصد افزایش یافته است. ارائه آخرین دستاوردهای صنعت ارتباطات، مخابرات و فناوری اطلاعات، حضور واحدهای پژوهشی این بخش و نیز تعامل بزرگترین و فعال‌ترین شرکت‌های دولتی و خصوصی در عرصه مخابراتی، از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه است. در این رویداد انواع آنتن‌ها و کابل‌های مخابراتی، تجهیزات ارتباطات ماهواره‌ای، تجهیزات سنجش و اندازه‌گیری، تجهیزات، ضمائم، سیستم‌ها و فناوری تلفن همراه، فناوری اس. ام. اس، فناوری مخابرات و ارتباطات، سوئیچینگ، سیستم‌ها و فناوری پیجینگ، سیستم‌ها و تجهیزات بی‌سیم (وایرلس)، انواع ارتباطات وایرلس، سیستم‌ها و تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی صنایع مخابراتی و... در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.


    نمایشگاه آب و فاضلاب بر سکوی دوازدهم
    دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران نیز روز گذشته با حضور حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافت. 259 شرکت داخلی و 140 شرکت خارجی از 25 کشور جهان همچون آلمان، ایتالیا، فرانسه، انگلیس، امریکا، کانادا و چین در این نمایشگاه حضور دارند و آخرین تولیدات و فناوری‌های خود را در 7 سالن به مساحت 25 هزار مترمربع به نمایش گذاشته‌اند. بیش از 75 درصد شرکت‌کنندگان نمایشگاه شرکت‌های تولیدکننده داخلی هستند. در نمایشگاه آب و فاضلاب امسال آلمان با قدرت بیشتری حضور یافته است. این کشور بزرگترین پاویون حاضر در نمایشگاه را با حدود 34 شرکت در اختیار دارد. علاوه‌بر آلمان کشورهایی همچون چین، ترکیه و اتریش نیز به صورت پاویون در نمایشگاه حضور دارند که این امر از تاثیرات مثبت اجرایی شدن برجام در کشور است. گفتنی است که در دوره دهم این نمایشگاه 25 شرکت خارجی از 16 کشور و در دوره یازدهم 52 شرکت خارجی از 17 کشور حضور داشتند، اما امسال با افزایش تقریبی 3 برابری تعداد شرکت‌های خارجی نسبت به سال گذشته 140 شرکت خارجی از 25 کشور در نمایشگاه حاضرند که این موضوع نشانگر تعامل خوب و تقویت روابط دیپلماتیک ایران با کشورهای اروپایی است. در حال حاضر شرکت‌های خارجی با دو هدف اصلی انتقال فناوری‌های جدید به کشور و جذب سرمایه‌گذاری در نمایشگاه حاضر شده‌اند.


    و اما نمایشگاه مادر، نوزاد و کودک
    در هفتمین نمایشگاه مادر، نوزاد و کودک هر آنچه را که مادران باید از پیش از تولد فرزندشان بدانند تا انواع خدمات مختلف آموزشی و بهداشتی و انواع کالاها و صنایع مختلف نوزاد و کودک در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. در حاشیه این نمایشگاه کارگاه‌های مختلفی از جمله غربالگری رایگان بینایی‌سنجی، روش‌های کاهش استرس بارداری، روانشناسی مادر و کودک، آزمون رایگان هوش، روش‌های استعدادیابی کودکان و کارگاه‌های تربیتی نوزاد و کودک در فضایی افزون‌بر 6000 متر مربع برای مخاطبان تخصصی در نظر گرفته شده است. برپایی غرفه‌های ویژه برای معاینه رایگان کودکان و نوزادان، معاینه جسمی، بینایی سنجی و چشم پزشکی و آزمون هوش مربوط به سلامتی کودکان و نوزادان از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه بین‌المللی است. در این رویداد انواع کالاها و وسایل کامل سیسمونی، مبلمان اتاق خواب نوزاد و کودک و وسایل خواب بچه، خدمات مختلف مراکز پزشکی- درمانی مادر، نوزاد و کودک، لوازم بهداشتی و درمانی و شوینده‌ها، مراکز مربوط به آموزش دوران بارداری، زایمان و تنظیم خانواده، مکمل‌های غذایی، پوشاک مادر (مربوط به دوران بارداری)، کالسکه و تمامی وسایل مرتبط به حمل و حفظ ایمنی نوزاد و کودک و... درغرفه‌های مختلف به نمایش در آمده است.


     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت