ماینکس وسیع‌تر از همیشه

عصر نمایشگاه- شرکت نمایشگاهی آرکا همایش پارس (EXPOPARS)‌ مجموعه‌ای تخصصی با کادری مجرب و با رویکرد برگزاری نمایشگاه به صورت حرفه‌ای و تخصصی در جهت معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی کشور عزیزمان ایران است.

ماینکس وسیع‌تر از همیشه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از صمت ، نمایشگاه سالانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران، نمایشگاه بین‌المللی صنعت ریلی و صنایع وابسته، نمایشگاه لوازم و تجهیزات شهربازی و پارک‌ها و نمایشگاه بین‌المللی شیلات و آبزیان از جمله رویدادهایی هستند که در طول سال به همت همکاران من در این شرکت برگزار می‌شود.

    برگزاری 4 دوره نمایشگاه معدن و صنایع معدنی ایران (ماینکس) و استقبال گسترده فعالان بخش خصوصی داخلی و خارجی از دوره‌های گذشته و همچنین پنجمین دوره که از 10 مهر امسال برگزار می‌شود نشان از اثربخشی این رویداد در صنعت نمایشگاهی دارد. ماینکس پس از گذشت 5 سال با رشدی که داشته نشان داده جایگاه خود را در بین بخش خصوصی و همچنین دولتی پیدا کرده و صنعت نمایشگاهی ایران، ماینکس را عرصه حضور توانمندی‌ها و ظرفیت‌های معدنی داخلی و خارجی می‌داند.

    مهم‌ترین هدف برگزاری نمایشگاه ماینکس نشان دادن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در کشور، ایفای نقش ارتباط بخش دولتی و خصوصی و درنهایت بسترسازی برای سرمایه‌گذاری و حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در بخش معدن و صنایع معدنی است که به لطف خداوند و با همکاری وزارت صنعت معدن و تجارت و مسئولان ذی‌ربط نتایج خوبی در این زمینه‌ها حاصل شده است.

    کمااینکه در جریان برگزاری این رویداد در این چند سال سرمایه‌گذاری متعددی از طریق دفتر نمایندگان کشورها انجام شده یا آنها به طور مستقیم خواستار آشنایی با بخش معدنی کشور بوده‌اند. در واقع نگاه ماینکس سرمایه‌گذاری خارجی در کشور بوده است.

    همچنین همزمان با برگزاری دوره‌های گذشته این نمایشگاه برنامه‌های مهمی نیز اجرا شده که از این قرار است؛
    1ـ برگزاری 4 دوره همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران
    2ـ همایش برنامه و ضوابط معیارهای فنی معدن
    3ـ توزیع کتابچه راهنمای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی ایران به دو زبان فارسی و انگلیسی به تفکیک استان‌ها
    4ـ برگزاری بیش از 50 کارگاه آموزشی
    5ـ برگزاری پنجمین کنفرانس مهندسی معدن
    6ـ برگزاری نشست‌های مختلف تخصصی شرکت‌های داخلی و خارجی
    باتوجه به آمار و اطلاعات ارائه شده از استقبال کشورهای مختلف جهان به‌ویژه کشورهای اروپایی برای تجارت و مبادلات اقتصادی با ایران به‌طور قطع نمایشگاه ماینکس و سایر رویدادهای مرتبط می‌تواند تقویت‌کننده روابط تجاری و معدنی کشور باشد که شرایط پساتحریم بستر مناسبی برای برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را به وجود آورده است.

    نمایشگاه ماینکس هر سال شاهد حضور شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران جدید خارجی که برای نخستین بار وارد کشور می‌شوند، بوده و امسال هم شاهد حضور پررنگ‌تر شرکت‌ها در این حوزه خواهیم بود. همچنین در این نمایشگاه مانند سال‌های گذشته شاهد رونمایی از ماشین‌آلات معدنی جدید خواهیم بود. به منظور ارتقای کیفی نمایشگاه نیز سیستمی طراحی شده تا در خلال برگزاری نمایشگاه نظرهای اصلاحی و تعدیلی بازدیدکنندگان، اعمال اثرات آن قابل مشاهده باشد در کنار آن نیز فرم نظرسنجی بازدیدکنندگان مانند سال‌های گذشته توزیع خواهد شد.

    به لطف و عنایت خداوند بزرگ میزان مشارکت شرکت‌های خارجی نسبت به دوره‌های گذشته رشد قابل‌توجهی داشته که شامل شرکت‌های مهم و تاثیرگذار این بخش است. دعوت از شرکت‌های تجاری و سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در نمایشگاه را در اولویت قرار داده‌ایم. تمامی اهتمام و تلاش برای ارتقای کیفیت برگزاری و شناساندن ماینکس به عنوان یک رویداد ملی به منظور تحقق اهداف مرتبط با سرمایه‌گذاری در بخش معدن ایران بوده و انشاالله با مشارکت بخش دولتی به این مهم دست خواهیم یافت.

    در 4 سال گذشته نمایشگاه ماینکس شاهد حضور شرکت‌های بزرگ معدنی و پس از آن ایجاد دفتر نمایندگی و سرمایه‌گذاری در این بخش بوده است. همچنین پیام‌های ارسالی مشارکت‌کنندگان نیز نشان از جایگاه ایجاد شده برای ماینکس دارد. در ماینکس سال گذشته شاهد حضور 35 سفیر به طور مستقیم و هیات‌های تجاری مختلفی بوده‌ایم که در نوع خود بی‌سابقه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت