در نگارخانه وصال ؛

برگزاری نمایشگاه نقاشان معاصر ایران در شیراز

عصر نمایشگاه- نمایشگاه آثاری که از تاریخ ۲۷ شهریور تا ۱ مهر در نگارخانه سبز لارستان با حضور علیرضا آدم‌بکان و واهیک هارطونیان در معرض دید علاقمندان قرار گرفت، حالا از ۸ تا ۱۸ مهرماه ۹۵ برای هنردوستان شیرازی در نگارخانه وصال، دایر است و نشستی نیز به منظور نقد و بررسی این آثار برپا خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه نقاشان معاصر ایران در شیراز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از هنرآنلاین ، نمایشگاه آثار "نقاشان معاصر ایران" با 25 اثر از هنرمندانی همچون هانیبال الخاص در نگارخانه وصال شیراز برگزار شده است.

    به گفته کارشناسان هنرهای تجسمی ، در این میان حضور آثار هنری هانیبال الخاص جای بسی خرسندی دارد، چون وی از نقاشان نوگرای معاصر ایران بود که بیش از سی و پنج سال از زندگیش را در آموزش سپری کرد، اما همواره نقاشی بر کارهای دیگرش سایه افکنده بود. او آغازگر طراحی فیگوراتیو در نقاشی نوگراست و یکی از تاثیرگذارترین نقاشان و مدرسان هنری بر جریان هنر معاصر نقاشی ایران بود.

    همچنین، در این نمایشگاه تولیدان هنری سمیرا اسکندرفر، علیرضا آدم بکان، علیرضا جُدَی، خسرو خسروی، لیلی درخشانی، باسم رسام، رزیتا شرف جهان، حامد صحیحی، فرهاد گاوزن و واهیک هارطونیان به نمایش درآمده که همگی از هنرمندان نقاش صاحب نام در ایران و جهان هستند.

    این هنرمند نقاش شناخته شده عنوان کرد: حتی گردهم آوردن هنرمندان حاضر در این نمایشگاه در شهر تهران هم سخت است. خوشبختانه همه چیز دست به دست هم داد تا این رویداد در شیراز رقم بخورد.

    وی با اشاره به هنرمندان حاضر در نمایشگاه "فصل نو" که در نگارخانه وصال برپاست، اظهار کرد: در این نمایشگاه آثاری از علیرضا آدم بکان، سمیرا اسکندرفر، علیرضا جدی، خسرو خسروی، لیلی درخشانی، باسم رسام، رزیتا شریف جهان(مدیر گالری طراحان آزاد)، حامد صحیحی، فرهاد گاوزن نیز به نمایش در آمده است.

    وی شیوه چیدمان و دعوت از هنرمندان برای ارایه اثر در این نمایشگاه را برشمرد و افزود: بزرگانی به این نمایشگاه دعوت شده اند که تنوع کاری را به مخاطب ارایه داشتند.

    هارطونیان نمایشگاه نقاشی "فصل نو" را گام نخست ارتباط با هنرمندان شیراز عنوان کرد و با اشاره به اینکه در این نمایشگاه ٥ اثر نقاشی خود را ارایه کرده، یادآور شد: تمامی آثار من اکسپرسیونیسم تلقی می شود اما برای تنوع بخشیدن به این نمایشگاه بخشی از آثار رنگ خود را آورده و از آثار سیاه و سفیدم هم کار ارایه کرده ام.

    وی با اشاره به مجموعه آثار سیاه و سفید خود در این نمایشگاه، افزود: این مجموعه با عنوان "خود درگیری" پیشتر به شکل نمایشگاهی در گالری طراحان آزاد ارایه شده است که هنوز تکمیل این مجموعه ادامه دارد و تعداد آن از 30 تابلو فراتر می رود. این آثار به شکل پرتره در ابعاد 50 در 70 و بزرگتر هستند.

    هارطونیان با اشاره به مجموعه نقاشی های "صورتک" آنها را ضد جنگ عنوان کرد و گفت: این آثار خشونت را به تمسخر می گیرد.

    این مدرس و هنرمند نقاشی درخصوص برافراشتگی و در عین حال شکستگی در مجموعه نقاشی های صورتک خود، بیان کرد: هنگامی می شود خشونت را به خوبی بیان کرد که کنار آن چیزی دارای صلابت باشد. تلاشم بر این بوده که به نوعی خشونت را تصویر کرده که این خشونت در عین صلابت در کنار یکدیگر قرار گیرد. البته طنز من هم به شکلی خشونت را با تمسخر و هجو نمودن به گونه ای مورد هجوم قرار گیرد.

    هارطونیان با اشاره به مجموعه نقاشی های سیاه و سفید خود در این نمایشگاه و از هم پاشیدگی درون این آثار، تصریح کرد: این مجموعه متعلق به دوره ایست که من با خودم و پیرامون ام درگیر بودم. هر هنرمندی در هر دوره ای حتی با خودش درگیر می شود تا چه برسد با پیرامون خود. این مجموعه در عین حال دارای روح شرقی ایرانی بر اساس ریزه کاری های ایرانی ها مانند مینیاتور بودن البته با نگاه و ابزاری جدید در آن حاکم شده است. این مجموعه نزدیک به 130 کار است که در طول ٢ سال و نیم روزانه ١٤ ساعت وقت من را صرف خود داشت زیرا تکنیک آن حساس است.

    وی در پایان با ابراز خرسندی از حضور در شیراز، یادآور شد: ١٥ سال پیش این فرصت را یافتم همراه با استاد هانیبال الخاص در این شهر حضور داشته باشم و امیدوارم این حضور تداوم داشته باشد.

    نمایشگاه "فصلی نو" تا 15 مهرماه در نگارخانه وصال به نشانی چهارراه پارامونت(15 خرداد) از ساعت 17 تا 20 پذیرای علاقه مندان به هنر نقاشی است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت