نمایشگاه هنر تدبیر نمادی از فعالیت های دولت یازدهم

عصر نمایشگاه- نمایشگاه «هنر تدبیر» که اکنون در محل تالار وحدت تهران برپا است در حقیقت بخشی از اقدامات سه ساله دولت تدبیر و امید را با ارائه تصاویر متنوع برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته است.

نمایشگاه هنر تدبیر نمادی از فعالیت های دولت یازدهم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از ایرنا، نمایشگاه «هنر تدبیر» که منعکس کننده عملکرد سه ساله دولت یازدهم در بخش های مختلف اقتصادی، سیاسی، هسته ای، بین الملل و... است با همکاری نهاد ریاست جمهوری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 10 مهرماه توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و با هدف معرفی مجموعه خدمات دولت یازدهم افتتاح شد.
    این نمایشگاه سعی دارد با زبان هنر و تصاویر دستاوردهای دولت تدبیر و امید را در زمان سپری شده به مدت 7 روز (11 لغایت 17 مهرماه) و از ساعت 8 الی 22 در تالار وحدت را به بازدیدکنندگان یادآوری کند.
    سازه های این نمایشگاه که به صورت نامتقارن در محوطه تالار وحدت برپاست بیانگر افکار و عقاید مختلف در جامعه است؛ ورودی این نمایشگاه دو آینه مقابل یکدیگر با مضمون «فرصت 4 یا 8 ساله مسئوولیت، فرصت های بی پایان خدمت به ملت است که نباید هیچ کدام را از دست داد» و «اعتدال شعار بسیار خوب و مورد تایید است زیرا افراط همواره محکوم است، اعتدال همان اسلام است» تعبیه شده است.
    در گوشه دیگری نمایشگاه همچنین تصاویری از شادمانی مردم پس از پیروزی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در انتخابات 92 و متن حکم تنفیذ یازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران و تصویری از حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی که رای ملت ایران در انتخاب دکتر حسن روحانی را تنفیذ نمودند قرار دارد.
    تصاویر بعدی گویای وضعیت کشور در سال 92 و زمان تحویل گیری کار است. باکس محتوی گندم (ذخیره گندم 17 روز در این سال)، نرخ تورم 41 درصد، میزان تولید و صادرات نفت ایران در سال 92 که به ترتیب 2.5 میلیون بشکه تولید و کمتر از یک میلیون بشکه صادرات همه گویای وضعیت نابسامان سال 92 است.
    بلافاصله وارد محوطه سرپوشیده ای می شویم که مانیتورها فیلم هایی از حملات تروریستی داعش و بمبگذاری ها در کشورهای همسایه و منطقه را نمایش می دهد و با خروج از این محوطه تصاویری از آرامش و امنیت در کشور که به پشتوانه نیروهای مسلح و اقدامات نظامی و دفاعی حاصل شده خودنمایی می کند و در این بخش همچنین ماکت هلی کوپتری که در داخل کشور و به دست نیروهای متخصص تولید شده قرار دارد.
    دستاوردهای دولت یازدهم در سال 93 که نظام سلامت کشور با آغاز طرح ملی تحول نظام سلامت شکوفا و مراحل اجرای تدریجی طرح آغاز شد که بیش از 10 میلیون نفر از افراد حاشیه نشین تحت پوشش بیمه ای قرار گرفتند، از تصاویر دیگر این نمایشگاه است.
    تصویری از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی با مضمون «هم موشک ، هم دیپلماسی» در این نمایشگاه بیانگر این موضوع است که دولت همیشه مطیع فرمان مقام عظمای ولایت (مدظله العالی) است و خواهد بود.
    نمایشگاه «هنر تدبیر» تصویری از ارکستر سمفونیک تهران که پس از مدت ها تعطیلی و بلاتکلیفی با مدیریت علی رهبری و حضور اصحاب رسانه بار دیگر آغاز به کار کرد به نمایش گذاشته و همچنین نیمکتی که رییس جمهوری کنار آن در مراسم بازگشایی مدارس سراسر کشور در سال تحصیلی 94-95 در مدرسه باقر العلوم با دانش آموزان عکس یادگاری گرفته بود گوشه دیگر این نمایشگاه قرار داشت.
    در ادامه این نمایشگاه عکس هایی از مذاکرات و تصویب برجام همچنین دیدارهای کابینه تدبیر و امید با روسای جمهور، سفرا و مقامات کشورها پس از تصویب برجام و ارمغان برجام در حوزه حمل و نقل هوایی و ریلی به تصویر کشیده شده است.
    ماکتی که نشان می دهد تورم در سال 95 زیر 10 درصد بوده و تورم کاهش یافته است در وسط نمایشگاه قرارداده شده و باکس محتوی گندم که بیانگر افزایش ذخیره 700 روز گندم است و علاوه بر افزایش ذخیره شاهد صادرات گندم پس از 50 سال بودیم. تصویر دیگری از جنگل کاری در سطح 90 هزار هکتار در طول سه سال، برای تقویت پوشش گیاهی کشور را نشان می دهد.
    در پایان این نمایشگاه نیز تصاویری از دستاوردهای ورزشی دولت یازدهم که موفقیت ورزشکاران در المپیک و پارالمپیک ریو 2016 به نمایش گذاشته شده است. در فرهنگ ایرانی گندم نماد رزق و روزی و برکت است که در خروجی این نمایشگاه خوشه های گندم قراردارند و بیانگر رزق و روزی و برکت در دولت تدبیر و امید است.
    نمایشگاه «هنر تدبیر» به گفته شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده خیلی گذرا سعی کرده دستاوردهای دولت را در سه سال و نیم گذشته به نمایش بگذارد، اما هنوز 6 ماه تا پایان دولت یازدهم باقی است و کابینه تدبیر و امید با توجه به موفقیت هایی که تا کنون داشته و با گشایش هایی که در پسابرجام کم کم به وجود خواهد آمد باید تلاش کند تا همچنان سیاست های اعتدالی خود را ادامه دهد و یکی یکی قفل های مشکلات کشور را با کلید معروف تدبیر و امیدش بگشاید.
    قفل هایی که بعضی از آن ها به گونه ای رمزگذاری شده اند که باز شدن آن ها نه به یک دولت چهار و هشت ساله بلکه شاید به سالها تلاش نیاز دارد اما رییس جمهوری نشان داده که آهسته و پیوسته تلاش می کند اعتدال را به جای تندروی و مردم داری را به جای عوام فریبی در کشور نهادینه کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت