سفیر ایران در کنیا خبر داد:

برگزاری نخستین نمایشگاه ایران در کنیا

عصر نمایشگاه- سفیر ایران در کنیا گفت: نخستین نمایشگاه ایران در کشور کنیا برگزار خواهد شد که شرکت‌های ایرانی نیز می‌توانند ظرفیت‌های خود را در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار دهند.

برگزاری نخستین نمایشگاه ایران در کنیا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا، هادی فرجوند در نشست مشترک فعالان اقتصادی کنیا با اعضای اتاق بازرگانی زنجان و فعالان اقتصادی استان، اظهار کرد: فراهم کردن حضور هیئت تجاری کنیا در استان زنجان زمان کمی داشت و این نشان از اهتمام بالای مسئولان استان در رویکرد اقتصادی خود بر گسترش و توسعه همکاری‌ها دارد.

    این مسئول ادامه داد: استان زنجان پتانسیل بالایی را نسبت به داشتن مدیران و تجار جوان در استان دارد و در 10 تا 15 سال آینده شاهد تحولات بسیار خوبی در استان زنجان با توجه به حضور این مدیران جوان خواهیم بود.

    وی با اشاره به تصورات مردم از کشورهای آفریقایی خاطرنشان کرد: عمده تصور مردم از کشورهای آفریقای فقر و کودتا است که در حال حاضر واقعیت کشورهای آفریقایی چیز دیگری است و در این کشورها آزادی و دموکراسی حاکم شده و این آزادی موجود در کشورهای آفریقایی به ویژه کشور کنیا، موجب ثبات اقتصادی این کشورها شده است. همچنین دولت‌های مرکزی دخالتی در فعالیت‌های اقتصادی ندارند و به طور معمول سیاست‌های پولی و مالی را تعیین می‌کنند.

    فرجوند تصریح کرد: نرخ رشد اقتصادی کنیا در سال 2007 برابر با 5 درصد بوده و امسال نیز این رقم هشت‌دهم درصد است و این میزان رشد اقتصادی برای سرمایه‌گذاران جذابیت ایجاد کرده است و این مهم سبب شده تا رشد سرمایه‌گذاری خارجی در کشور کنیا صد درصد شود که بر اساس پیش‌بینی‌ها، این رشد اقتصادی در سال‌جاری به 120 درصد خواهد رسید.

    سفیر ایران در کنیا با اشاره به موقعیت مناسب جغرافیایی کنیا، یادآور شد: کنیا علاوه بر شرایط اقتصادی و سیاسی از موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای برخوردار است و به دروازه شرق آفریقا شهرت دارد. در کنیا زمین‌های دست‌نخورده متعلق به دولت محلی بسیاری وجود دارد که کشاورزی در آن به علت بارندگی بسیار، نیازی به آبیاری ندارد. در کنیا کشاورزی به صورت کشت فراسرزمینی وجود دارد. 70 تا 75 درصد زمین‌های این کشور هنوز زیر کشت نرفته و در این کشور آب‌ و هوا همواره بهاری است و هر ساله می‌توان سه نوبت کار برداشت محصولات را انجام داد و تولیدات محصولات کشاورزی در این کشور بسیار ساده است.

    وی با اشاره به اینکه 90 درصد ارزش مصالح ساختمانی در کنیا وارداتی است، گفت: توسعه همکاری‌ها در بخش‌هایی چون تولید کلید برق با توجه به اینکه قیمت آن در کشور کنیا بین 6 تا 22 دلار است نیز می‌تواند از زمینه‌های همکاری فی ما بین باشد و علاوه بر آن 98 درصد تایرها در کشور کنیا وارداتی است و نیز نخستین نمایشگاه ایران در کشور کنیا برگزار خواهد شد که شرکت‌های ایرانی نیز می‌توانند ظرفیت‌های خود را در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار دهند.

    فرجوند اظهار کرد: دارو در کشور کنیا گران است و در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی این کشور آماده واردات بوده و می‌توان همکاری‌ها را در این بخش‌ها نیز توسعه داد و امیدواریم همکاری‌ها بین استان زنجان و کنیا توسعه یابد؛ چرا که کنیا دارای جمعیت 45 میلیون نفری است و می‌توان توسعه همکاری‌ها با ایران و استان زنجان مدنظر قرار گیرد.

    در ادامه این جلسه، استاندار ناکوروی کنیا نیز گفت: این کشور از 47 ناحیه تشکیل شده و توسط دو حکومت ملی و استانی اداره می‌شود و در حکومت استانی، استاندارها بالاترین و مهم‌ترین نقش اجرایی را دارند و بودجه خود را برنامه‌ریزی می‌کنند و استان ناکوروی تقریبا هم‌اندازه استان زنجان است و این استان می‌تواند در زمینه‌های مختلفی با کشور کنیا توسعه همکاری داشته باشد.

    «کینوتهیا ام.بوگوآ» با اشاره به پتانسیل بالای استان زنجان در بخش کشاورزی، ادامه داد: شهر ناکورا دارای خاک و آب و هوای متنوع بسیار خوبی است و محصولات زیادی چون گندم، گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، پیاز و هویج در این کشور کشت می‌شود. ضمن اینکه تولید شیر و تولید گوشت در این استان جایگاه ویژه‌ای دارد.

    وی افزود: توریست بخش دیگری از درآمدزایی این شهر است و شهر ناکورا هدف اصلی گردشگری در کشور کنیا است و در کنار طبیعت بسیار زیبای این استان، حیوانات نایاب به صورت آزاد در مناطق این استان زندگی می‌کنند و نیز استان ناکورا در زمینه تولید انرژی نیز بسیار قوی بوده و بخش آموزش بهداشت نیز در این استان از ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه همکاری‌ها برخوردار است.

    کینوتهیا ام.بوگوآ خاطرنشان کرد: تبدیل گوجه‌فرنگی به رب و تغییرات در سیب‌زمینی و گندم و محصولات باغی می‌تواند از جمله همکاری‌های بین دو استان باشد و کنیا از بزرگ‌ترین صادرکنندگان گل در جهان بوده و 60 درصد این صادرات از استان ناکورا صورت گرفته که می‌توان با توجه به این موضوع از ظرفیت این بخش نیز برای توسعه همکاری‌ها استفاده کرد.

    این مسئول با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در بخش لبنیات نیز ظرفیت خوبی در کشور کنیا دارد، اظهار کرد: سرمایه‌گذاران ایرانی و زنجانی می‌توانند با حضور در این بخش محصولات خود را در کشور کنیا و در قاره آفریقا به فروش برسانند.

    وی تصریح کرد: تولید مواد غذایی حیوانات در کنیا می‌تواند یکی از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری بین دو استان باشد و بازار فروش این محصولات در کشور کنیا وجود دارد و سرمایه‌گذاران زنجانی می‌توانند با واردات چرم خام از کنیا و یا ایجاد کارخانه تولید کفش چرم و غیره در این کشور، فروش این بخش از محصولات خود را نیز در کشور کنیا انجام دهند و نیز استان زنجان محصولات نساجی خوب و باکیفیتی را تولید می‌کند که در این زمینه تجارت با کشور کنیا بسیار ساده است و در کنار رابطه خوبی که ایران و کنیا دارند، می‌توان همکاری‌ها را در همه بخش‌ها توسعه داد.

    استاندار ناکوروی کنیا یادآور شد: به واسطه وجود سفیر ایران در کشور کنیا، زمینه‌های آشنایی فراهم شده و فرصت بسیار مناسبی برای تجارت با کشور کنیا وجود دارد و ما منتظر سفر تجار و فعالان اقتصادی استان زنجان و ایران به کشور کنیا هستیم تا زمینه‌های گسترش همکاری‌های فی ما بین بررسی شود.

    در ادامه این جلسه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ظرفیت‌های خوبی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی بین استان زنجان و استان ناکوروی کنیا وجود دارد و در بازدید صورت گرفته توسط هیئت اقتصادی، استان ناکوروی کنیا قابلیت‌های اقتصادی استان در بخش صنعت، کشاورزی و معادن معرفی شد و جالب توجه است که همه تولیدات استان زنجان این قابلیت را دارند که به کشور کنیا صادر شوند.

    ناصر فغفوری ادامه داد: یکی از کالاهای وارداتی کنیا محصول قیر است که استان زنجان یکی از مجهزترین کارخانه‌های کشور را دارا است و می‌تواند بخشی از قیر مورد نیاز این کشور را تولید و به آن کشور صادر کند و بالا بودن تعداد کالاهای وارداتی این کشور فرصت مناسبی برای افزایش واردات به این کشور در استان ایجاد شده است.

    وی خاطرنشان کرد: سعی می‌شود تا پایان امسال هیئاتی تجاری با همراهی استان‌های یزد و آذربایجان‌شرقی به کنیا اعزام شود.

    در ادامه این جلسه، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: استان زنجان در بحث تولیدات کشاورزی مزیت نسبی دارد و تولید محصولات کشاورزی در این استان مرغوب و قابل توجه است و نیز این استان در تولید زیتون رتبه اول کشوری را دارد و در بحث تولید زردآلو نیز رتبه سوم را در کشور دارد.

    حسین جعفری ادامه داد: در استان زنجان دانش پیشرفته دست‌کاری ژنتیکی گوسفند وجود دارد و در این زمینه با کشور کنیا همکاری خواهیم داشت و همکاری‌ها در زمینه پرورش گل رز نیز وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت