رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران :

حضور شرکت ملی گاز ایران در بیست و سومین کنگره جهانی و نمایشگاه انرژی در استانبول

عصر نمایشگاه- پروژه های عظیم شبکه توسعه گازی ایران که ارزش تقریبی آنها افزون بر ۱۲ میلیارد دلار برآورد می شود، در بیست و سومین کنگره جهانی انرژی در استانبول معرفی شد و با استقبال مسئولان شرکتهای حاضر در کنگره روبرو شد .

حضور شرکت ملی گاز ایران در بیست و سومین کنگره جهانی و نمایشگاه انرژی در استانبول
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، شرکت ملی گاز ایران، با برپا کردن غرفه ای در این نمایشگاه، به تبیین فعالیت ها و برنامه های سرمایه گذاری کشورمان در زمینه گاز و شبکه های گاز رسانی می پردازد.
    ' مجید بوجار زاده' رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، روز دوشنبه گفت: ارزش پروژه هایی که در استانبول برای علاقمندان سرمایه گذاری در صنعت گاز کشورمان معرفی می شود، بالغ بر 12 میلیارد دلار است.
    او گفت: این طرح ها به صورت BOT – BOO – EPCF به سرمایه گذاران داخلی و خارجی واگذار خواهد شد.
    به گفته رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، پروژه های خط لوله لوله مربوط به ادامه خط ششم سراسری، نهم سراسری و یازدهم سراسری می باشند.
    او افزود: پروژه های ذخیره سازی گاز و پالایشگاهی گاز و گاز رسانی به صورت CNG و همچنین ساخت واحدهای مقیاس کوچک LNG برای گاز رسانی به مناطق دور دست و صعب العبور از دیگر طرح ها می باشد.
    غرفه شرکت ملی گاز ایران با توجه به اینکه، کشورمان اولین دارنده گاز دنبا و صادر کننده عمد گاز به ترکیه باشد، مورد توجه بازدیدکنندگان داخلی و خارجی قرار گرفت.
    لازم به ذکر است گفت و گوهایی نیز در خصوص چگونگی افزایش صادرات گاز به ترکیه در جریان است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در مراسم گشایش دوره قانونگذاری جدید در مجلس ترکیه در اول اکتبر گفت: ترکیه در صدد همکاری های مهم انرژی با ایران می باشد و در این راستا تلاش می کند.
    منابع حاضر در نمایشگاه گفتند تجارت گاز بین دو کشور به خوبی ادامه دارد و موضوع داوری بین المللی نهایی و حل شده است.
    به گفته همین منابع ایران روزانه تا سقف 30 میلیون متر مکعب و در سال تا سقف 10 میلیارد متر مکعب به ترکیه گاز صادر می کند و هم استفاده کامل از ظرفیت خط لوله موجود و هم احداث خط لوله جدید برای صادرات گاز ایران به اروپا از موضوعاتی است که در دستور کار گفت و گوها قرار دارد.
    این منابع گفتند ایران با توجه به اینکه دارنده بزرگترین مخازن گاز می باشد، اولویت خود را تامین گاز همسایه به خصوص ترکیه داده است.
    ایران علاوه بر ترکیه به ارمنستان، نخجوان صادرات گاز دارد و برای سواپ گاز نیز با همسایگان اعلام آمادگی کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت