در سالن کنفرانس بین‌المللی کنیا در نایروبی ؛

فرصت طلایی برای صنعتگران در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کنیا

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کنیا از تاریخ ۱۵ تا ۱۸ بهمن امسال (‌۳ تا ۶ فوریه ۲۰۱۷) در سالن کنفرانس بین‌المللی کنیا در نایروبی برگزار می‌شود.

فرصت طلایی برای صنعتگران در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کنیا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از گسترش تجارت ، هدف از برگزاری این نمایشگاه، ارائه آخرین دستاوردهای صنعتی ایران، معرفی بخش‌های سرمایه‌گذاری در کنیا، معرفی قابلیت‌ها وخدمات تجاری و راهبردی شرکت‌های ایرانی و کنیایی و توسعه و تقویت مبادلات اقتصادی و بازرگانی میان دو کشور است.

    عمده تصور مردم از کشورهای افریقایی فقر و کودتا است که در حال حاضر واقعیت کشورهای افریقایی چیز دیگری است و در این کشورها آزادی و دموکراسی حاکم شده و این آزادی موجود به ویژه در کنیا، موجب ثبات اقتصادی این کشورها شده است. دولت‌های مرکزی نیز دخالتی در فعالیت‌های اقتصادی ندارند و به‌طور معمول سیاست‌های پولی و مالی را تعیین می‌کنند.

    نرخ رشد اقتصادی کنیا در سال 2007میلادی 5 درصد بود و امسال نیز این رقم باز هم افزایش داشته که این میزان رشد اقتصادی برای سرمایه‌گذاران جذابیت ایجاد کرده و سبب شده رشد سرمایه‌گذاری خارجی در کنیا 100درصد شود و براساس پیش‌بینی‌ها، این رشد اقتصادی در امسال به 120درصد خواهد رسید.

    کنیا علاوه بر شرایط اقتصادی و سیاسی از موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای برخوردار است و به دروازه شرق افریقا شهرت دارد. در کنیا زمین‌های دست‌نخورده متعلق به دولت محلی بسیاری وجود دارد که کشاورزی در آن به علت بارندگی بسیار، نیازی به آبیاری ندارد. در این کشور کشاورزی به صورت کشت فراسرزمینی هم انجام می‌شود. 70 تا 75درصد زمین‌های کنیا هنوز زیر کشت نرفته و از آنجایی که آب‌وهوای این کشور همواره بهاری است، هر سال می‌توان 3 نوبت کار برداشت محصولات را انجام داد.

    در حال حاضر 90درصد مصالح ساختمانی در کنیا وارداتی است. توسعه همکاری‌ها در بخش‌هایی چون تولید کلید برق باتوجه به اینکه قیمت آن در کنیا بین 6 تا 22 دلار است نیز می‌تواند از زمینه‌های همکاری بین دو کشور باشد. علاوه بر آن 98درصد تایرها در کشور کنیا وارداتی است. قیمت دارو در این کشور گران است و کنیا در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی آماده واردات است، از همین‌رو می‌توان همکاری‌ها را در این بخش‌ها نیز توسعه داد.

    گفتنی است نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در کشور کنیا برگزار خواهد شد که شرکت‌های ایرانی نیز می‌توانند ظرفیت‌های خود را در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت