در سالن پردیس سینما بهمن سنندج ؛

دومین نمایشگاه عسل کردستان گشایش یافت

عصر نمایشگاه- دومین نمایشگاه عسل و فرآورده های زنبور عسل در سالن پردیس سینما بهمن سنندج گشایش یافت.

دومین نمایشگاه عسل کردستان گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، این نمایشگاه با حضور جمعی از تولید کنندگان عسل استان کردستان روز یکشنبه در سالن پردیس سینما بهمن در سنندج گشایش یافت.
    نمایشگاه عسل و فرآورده های زنبور عسل به همت تعاونی زنبورداران سنندج و 12تولید کننده از 25 مهر تا 4 آبان 95 دایر شده است.
    این نمایشگاه در دو نوبت صبح و عصر برای بازدید علاقمندان دایر خواهد بود.
    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج در حاشیه آیین گشایش این نمایشگاه اظهار کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه، آشنایی شهروندان با خواص عسل و فرآورده های مختلف آن و تاثیر آن در سلامت غذایی جامعه و عرضه تولیدات زنبورداران به همشهریان است.
    فرید سپری افزود: این نمایشگاه فرصتی برای شناساندن توانمندی های زنبورداران شهرستان در اشتغالزایی، کار آفرینی و ترویج فرهنگ سلامت غذایی و دسترسی شهروندان به عسل مرغوب با قیمت مناسب و بدون واسطه و آشنایی با فرآورده های آن مانند موم، بره موم و ژله رویال دانست.
    وی اضافه کرد: در این نمایشگاه علاوه بر عرضه عسل و فرآورده های آن، فعالیت های ترویجی شامل آشنایی با زنبورعسل و پرورش آن، شناسایی عسل مرغوب از عسل های تقلبی و طعم های مختلف نظیر گشنیز، گون، آویشن، بهار نارنج و جنگلی نیز وجود دارد.
    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج با اشاره به وجود بیش از 11 هزار هکتار باغ در سنندج ( حدود 30 درصد باغات استان) و اهمیت زنبورداری در گرده افشانی و افزایش عملکرد ناشی از تلقیح توسط زنبورها، یکی از اولویتهای برنامه ریزی جهاد کشاورزی استان را توسعه زنبورداری اعلام کرد.
    وی اظهار کرد: تاکنون در مجموع 233 هزار و 384 کیلوگرم عسل از 36 هزار و 139 کندوی شهرستان سنندج برداشت شده است و نشان از افزایش 38 هزار کیلویی برداشت عسل نسبت به سال 94 دارد.
    شرکت تعاونی زنبورداران سنندج، از سال 1366 تاسیس شده و در حال حاضر دارای 650 نفر عضو و 220 عضو فعال است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت