مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خبر داد

آبان؛ بهار کتاب و کتابخوانی در کرمانشاه

عصر نمایشگاه- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اعلام برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب در آبان امسال گفت: سه رویداد بزرگ در حوزه کتاب و کتابخوانی در آبان کلید می خورد که به نوعی می توان گفت این ماه بهار علاقمندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

آبان؛ بهار کتاب و کتابخوانی در کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، رحیمی زنگنه آبان امسال را گرامیداشت هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: این رویداد در همه استان ها با شکوه خاصی برگزار می شود و در استان کرمانشاه و به ویژه شهرستان ها برنامه های ویژه ای برای آن تدارک دیده ایم.
    او نقد و بررسی کتاب، جشن امضاء با حضور نویسنده اثر، رونمایی از آثار نو، توزیع کتاب، مسابقه کتابخوانی و خرید کتاب از نویسندگان و ناشران را بخشی از این برنامه ها در گرامیداشت هفته کتاب در استان ذکر کرد.

    وی در ادامه گفت: رویداد دوم آغاز طرح فروش پاییزه کتاب در کتابفروشی های مشمول طرح است که علاقمندان یار مهربان می توانند از 24 آبان به مدت یک ماه تا 24 آذر با پرداخت 800 هزار ریال برای کتب عمومی یا 750 هزار ریال برای کتب کودک و نوجوان حداکثر مبلغ یک میلیون ریال کتاب خرید کنند که البته مابه التفاوت آن را وزارت ارشاد به صورت یارانه به کتابفروشی ها پرداخت خواهد کرد.

    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تصریح کرد: رویداد سوم که آن نیز از 24 آبان تا 29 آبان جریان دارد، برگزاری نمایشگاه بزرگ و سراسری کتاب خواهد بود که با حضور بیش از 400 ناشر مطرح در محل نمایشگاه های دائمی پارک شاهد برگزار می شود و دوست داران یار مهربان می توانند کتاب های خود را با 30 درصد تخفیف در این نمایشگاه تهیه کنند.

    رحیمی زنگنه افزود: در این نمایشگاه علاوه بر عرضه کتاب های ناشران مطرح برنامه های جنبی فراوانی نظیر نشست های تخصصی، نقد و بررسی کتاب، خوانش داستان های نویسندگان استان، عصر شعر، نشست های فرهنگی و هنری و نمایشگاه آثار هنری هنرمندان استان و نمایش خیابانی برگزار می شود.

    او گفت: باوجود پایین بودن سرانه مطالعه در کشور و استان خوشبختانه مردم فهیم و فرهنگ دوست استقبال بسیار خوبی در استان کرمانشاه در چند سال اخیر از طرح های ترویجی کتاب و کتابخوانی نموده اند و بنابراین امسال تلاش کردیم در آبان ماه پیوند زیبایی بین ناشر، نویسنده، کتابفروشی و کتابخوان برقرار کنیم و با اجرای این برنامه های متنوع رضایت کلی اهل کتاب را با هم جلب نماییم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت