رئیس دانشگاه بیرجند خبر داد

سی و پنجمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای در بیرجند برگزار می شود

عصر نمایشگاه- رئیس دانشگاه بیرجند از برگزاری نمایشگاه تخصصی دستاوردهای هسته ای کشور در بیرجند خبر داد و گفت: باید افکار عمومی نسبت به دانش بومی هسته ای آگاهی داشته باشند.

سی و پنجمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای در بیرجند برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان ، خلیل خلیلی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت برگزاری نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در دانشگاه بیرجند اظهار داشت: صنعت هسته ای کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی راه پر فراز و نشیبی را جهت دستیابی به کاربردهای این صنعت در بخش‌های مختلف پشت سر گذاشته است.

    وی با بیان اینکه در چندین سال گذشته فعالیت‌های هسته‌ای ایران تحت تاثیر مناقشات هسته ای در عرصه بین المللی قرار گرفته است، گفت: با وجود پیشرفت‌های صورت گرفته و دستیابی کشورمان به دانش بومی در بسیاری از زمینه‌های این صنعت، اطلاع رسانی چندانی به صورت عمومی و ملموس صورت نگرفته است.

    رئیس دانشگاه بیرجند به مهمترین عامل ایستادگی و موفقیت در برابر فشارهای سیاسی خارجی اشاره کرد و افزود: مهم ترین عامل حمایت‌های گسترده و همه جانبه‌ی مردم از دستیابی به دانش باارزش هسته‌ای بوده است.

    خلیلی با بیان اینکه آنچه را که در صنعت هسته ای کشور اتفاق افتاده را نمی توان با سخنرانی و تبلیغات رسانه ای بازگو کرد، تصریح کرد: در این راستا سازمان انرژی اتمی کشور تصمیم گرفت تا در گام نخست نمایشگاه تخصصی را جهت آشنایی قشر دانشجو بر پا کند و در گام بعد نمایشگاه عمومی و دائمی را برگزار کند.

    وی با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای کشور گفت: اهداف برگزاری این نمایشگاه شامل آگاه سازی افکار عمومی نسبت به دانش بومی هسته ای، رفع ابهام در زمینه فعالیت‌های هسته ای جهت خنثی سازی تبلیغات منفی دشمنان، ایجاد علاقه مندی و جذب کارشناسان و نخبه‌ها، تقویت خودباوری و غرور ملی و معرفی کاربردهای جنبی صنعت هسته ای است.

    رئیس دانشگاه بیرجند با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه تخصصی دستاوردهای هسته ای کشور ضرورت‌هایی دارد، اظهار داشت: از جمله این ضرورت‌ها می توان به نو بودن این صنعت در داخل کشور و عدم آگاهی مناسب نسبت به آن، ارائه دستاوردها به صورت عینی جهت رفع ابهام افکار عمومی، بومی بودن این دستاوردها به ویژه در بخش چرخه سوخت و آب سنگین اشاره کرد.

    خلیلی با بیان اینکه پیشرفت‌های علمی کشور بعد از انقلاب اسلامی در بحث هسته ای چشمگیر و فراوان بوده است، تصریح کرد: عدم اطلاع بسیاری از افراد جامعه نسبت به صنعت هسته ای سبب می شود تا برخی از افراد قضاوت‌هایی انجام دهند و لازم است تا اطلاع رسانی درستی با برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها صورت بگیرد.

    وی به سابقه برگزاری نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای کشور اشاره کرد و افزود: اولین نمایشگاه تخصصی سال 87 در دانشگاه تهران برگزار شد و آخرین نمایشگاه نیز در استان خراسان شمالی سال94 برگزار شد و سی و پنجمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای هسته ای کشور در بیرجند برگزار خواهد شد.

    رئیس دانشگاه بیرجند با توجه به اینکه نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای کشور از اول لغایت 5 آبان سال جاری در دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد، گفت: این نمایشگاه شامل 23 غرفه در 3 بخش چرخه سوخت، نیروگاه تولید و انرژی، کاربردهای جانبی صنعت هسته ای است.

    خلیلی به اقلام نمایشگاهی موجود در این نمایشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: اقلام نمایشگاهی شامل 225 قلم مربوط به بخش چرخه سوخت و نیروگاه و 275 قلم مرتبط با بخش کاربردهای جانبی صنعت هسته ای است.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه در انجام وظایف خود که شامل مباحث فرهنگی، فناوری و اجتماعی است گام بر می دارد و وظیفه داریم تا توانمندی‌های کشور را ارائه دهیم و دستاوردهای صنعت هسته ای پشتوانه ای برای دولت در عرصه‌های بین المللی بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت