پیش از ظهر امروز انجام شد

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در دانشگاه آزاد نجف‌آباد

عصر نمایشگاه- چهل و یکمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور با همکاری سازمان انرژی اتمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در دانشگاه آزاد نجف‌آباد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»به نقل از  خبرگزاری فارس از نجف‌آباد، پیش از ظهر امروز با حضور دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی، چهل و یکمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در محل دانشگاه آزاد واحد نجف‌آباد افتتاح شد.

    این نمایشگاه دارای 20 غرفه در 3 بخش مرور چرخه سوخت هسته‌ای، بخش نیروگاهی و بخش کاربردهای صنعت هسته‌ای در صنایع مختلف از جمله پزشکی، کشاورزی و ... است که برای اولین بار مجتمع سوخت راکتورهای قدرت در این نمایشگاه به نمایش در آمده است.

    نمایشگاه هم شامل دستگاه‌های صنعت هسته‌ای و هم ماکت آن‌هاست، همچنین شامل غرفه‌هایی چون، چرخه سوخت هسته‌ای، اکتشاف و استخراج اورانیوم، تولید کیک زرد، فرآوری اورانیوم، غنی‌سازی اورانیوم، تولید زیرکونیوم و آلیاژهای نوین، تولید قرص و مجتمع سوخت، نیروگاه اتمی بوشهر، سیمولاتور آموزشی، پسمانداری، سلامت، کشاورزی هسته‌ای، لیزر و اپتیک است.

    مهران مجلسی، در مراسم افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: این دانشگاه با پتانسیل 25 هزار دانشجو و بیش از 1200 استاد و با وجود 11 مرکز تحقیقاتی این امکان را دارد که پیش‌قدم و پیشتاز در فناوری کشور باشد.

    رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد از اعلام آمادگی این دانشگاه برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات هسته‌ای خبر داد و گفت: این دانشگاه با وجود داشتن دانشکده هسته‌ای و هم‌چنین دانشکده فیزیک این قابلیت را خواهد داشت که بتواند در زمینه ایجاد مرکز تحقیقات هسته‌ای وارد عرصه شود.

    در پایان این مراسم به مناسبت روز پژوهش از برترین‌های پژوهش دانشگاه آزاد نجف‌آباد تقدیر به عمل آمد.

    به گزارش فارس، این نمایشگاه به مدت پنج روز تا 29 آذر ماه در محل دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد نجف‌آباد پذیرای علاقه‌مندان به صنعت هسته‌ای کشور است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت