با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ؛

سی و هشتمین نمایشگاه دستاوردهای هسته ای ایران در بابلسر گشایش یافت

عصر نمایشگاه- سی و هشتمین نمایشگاه دستاوردهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران روز شنبه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان انرژی اتمی در پردیس دانشگاه مازندران در شهرستان بابلسر گشایش یافت.

سی و هشتمین نمایشگاه دستاوردهای هسته ای ایران در بابلسر گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، در این نمایشگاه دستاوردهای سازمان انرژی اتمی در حوزه هایی نظیر غنی سازی، نیروگاههای هسته ای و تحقیقاتی، اکتشاف و استخراج، سوخت هسته ای، پسمانداری، کشاورزی و پزشکی هسته ای به نمایش گذاشته شده است.
    نسل های مختلف ماشین های سانتریفیوژ، سانتریفیوژ توبولار تولید واکسن و سیمیلاتور آموزشی UTRS هم در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدگنندگان قرار گرفته است.
    این نمایشگاه به مدت پنج روز برای بازدید اساتید، دانشگاهیان و دانشجویان علاقه مند به آشنایی با دستاوردهای انرژی اتمی کشور برپاست.
    رئیس دانشگاه مازندران در حاشیه گشایش این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت : در این نمایشگاه چرخه کامل غنی سازی اورانیوم به نمایش گذاشته شده است .
    سیدخلاق میرنیا افزود : هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی دستاوردهای صلح آمیز هسته ای برای تمام ایرانیان است و همه مردم ایران باید ببینند که انرژی هسته ای ما صلح آمیز است و دشمن تنها با جنگ رسانه ای به دنبال ایران هراسی بوده است.
    وی بیان داشت : به طور قطع افکار عمومی با دیدن این صنعت بومی به خود می بالد و برای جوانان ما یک انگیزه و محرک خوبی می شود تا به دنبال علم و دانش روز بروند و همه با تلاش بتوانیم بار دیگر جایگاه اول علمی را در سطح جهان از آن خود کنیم.
    میرنیا گفت : دولت تدبیر و امید توانست با مذاکره و دیپلماسی قوی ضمن به رسمت شناساندن حق هسته ای کشورمان ، سایه شوم تحریم را از سر کشور رفع کند که این اقدام بسیار ارزشمند است .
    وی افزود : تردیدی نداریم که در آینده انرژی های نو و جایگزین همانند هسته ای ، بادی و خورشیدی حرف اول را خواهند زد و ما باید تلاش کنیم تا از این گردونه عقب نمانیم.
    رئیس دانشگاه مازندران اظهار داشت : این نمایشگاه فرصتی برای بهره مندی 14 هزار دانشجوی دانشگاه مارندران و 200 هزار دانشجو در حال تحصیل در استان مازندران است .
    دانشگاه مازندران دارای 14 هزار دانشجو است که از این تعداد 200 دانشجو در رشته فیزیک هسته ای تحصیل می کنند.
    سی و هفتمین نمایشگاه دستاوردهای هسته ای کشور در دانشگاه تهران برگزار شد و پیش از آن هم دانشگاههای مختلف کشور از جمله شاهرود، سمنان، علم و صنعت ایران، دانشگاه بیرجند و ... میزبان این نمایشگاه بودند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت