مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان بیان کرد

حضور ناشران ۱۴ کشور خارجی در نمایشگاه کتاب هرمزگان

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان گفت: ناشران ۱۴ کشور خارجی در نمایشگاه کتاب هرمزگان شرکت می کنند.

حضور ناشران ۱۴ کشور خارجی در نمایشگاه کتاب هرمزگان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر ،علیرضا درویش نژاد در نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب در هرمزگان بیان داشت: کتاب در حوزه فرهنگ یکی از مطالبات برجسته ای است که مردم بیشتر از ما به دنبال آن هستند. نمایشگاه کتاب تلاقی مردم با فرهنگ و ارشاد است.

    وی عنوان کرد: باید به شکلی پیش برویم که نیاز و خواسته مردم کتاب باشد، این حس باید در مردم بوجود بیایید که کتاب را یکی از الزامات زندگی خود بدانند.

    درویش نژاد یادآور شد: بر این باور هستیم که باید بستر و فضا را ایجاد کنیم تا در توده های جامعه و تحصیل کرده برای متحول شدن نیاز به مطالعه و فرهنگ خوابخوانی است.

    به گفته وی، سال 71 اولین نمایشگاه کتاب در کشور برگزار شد، همزمان با آن در زمان ملکوتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد وقت در استان، هرمزگان هم میزبان نمایشگاه کتاب بود.

    وی با بیان اینکه سرانه مطالعه در استان هر نفر زیر پنج دقیقه است، گفت: نگاه ما به نمایشگاه کتاب یک برنامه تکلیفی نیست، نمایشگاه کتاب باید به سمت تخصصی شدن برود، و مرکز عرضه محصولات اندیشمندانه برای اندیشمندان استان باشد.

    درویش نژاد گفت: سال گذشته برای اولین بار رسانه های دیجیتالی را وارد نمایشگاه کردیم، امسال هم حضور خواهند داشت و تعداد آنها افزایش یافته است.

    وی با بیان اینکه هرمزگان بعد از تهران بیشترین غرفه نمایشگاهی را میزبانی می کند، اظهار داشت: 560 ناشر در قالب 441 غرفه در نمایشگاه شرکت می کنند، هفت ناشر استانی حضور فعالی در نمایشگاه امسال خواهند داشت.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان گفت: برای نخستین بار بعد از نمایشگاه تهران و در میان استان‌های کشور ناشران 14 کشور خارجی در نمایشگاه کتاب هرمزگان حضور خواهند یافت و 10 هزار عنوان کتاب در بخش بین الملل خواهدبود.

    وی بیان داشت: بعضی ناشران بزرگ کشور به دلیل محدودیت هایی که دارند و گاهی مشکلات مالی مستقلا شرکت نمی کنند و در قالب یک غرفه متمرکز حضور می یابند.

    به گفته درویش نژاد، در بخش جنبی رونمایی از مولفان استانی، برنامه های فرهنگی و نشست های تخصصی کتاب برگزار می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت