رئیس اداره ارشاد اسلامی کاشمر :

اختصاص ۵۰ درصد آثار نمایشگاه فرش کاشمر به مضامین قرآنی

عصر نمایشگاه- رئیس اداره ارشاد اسلامی کاشمر با بیان اینکه نمایشگاه فرش دستباف کاشمر با هدف حمایت از تولید داخل، کمک به اقتصاد شهرستان و معرفی آثار هنرمندان برگزار شده است، گفت: ۵۰ درصد تابلو فرش‌های ارائه شده در این نمایشگاه با مضامین قرآنی هستند.

اختصاص ۵۰ درصد آثار نمایشگاه فرش کاشمر به مضامین قرآنی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایکنا ، جواد روشندل، رییس اداره ارشاد اسلامی کاشمر با بیان اینکه نمایشگاه فرش دستباف کاشمر با هدف حمایت از تولید داخل، کمک به اقتصاد شهرستان و معرفی آثار هنرمندان برگزار شده است، افزود: در دومین نمایشگاه فرش دستباف کاشمر 80 نوع فرش که بیشتر آن از آثار هنرمندان و بافندگان شهرستان هست به نمایش گذاشته شده است.
    وی با اعلام اینکه آثار ارائه شده در این نمایشگاه در زمینه‌های آیات قرآنی٬ تصاویر اماکن متبرکه٬ پرتره٬ گل و بوته٬ منظره وغیره است، افزود: در این نمایشگاه انواع فرش‌های دستباف٬ طرح‌های اصیل کاشمری و نائینی و بیرجندی موجود است.
    روشندل با بیان اینکه این نمایشگاه به مدت ده روز در نگارخانه ارشاد با همکاری اتحادیه صنف فرش دستباف دایر است، عنوان کرد: در این نمایشگاه که 50 درصد آثار آن با مضامین قرآنی است به دنبال ایجاد معرفی دست آوردهای شهرستان هستیم.
    وی با اشاره به اینکه در هر ماه دو نمایشگاه در جهت معرفی توانمندی‌های هنرمندان شهرستان برپا می‌شود، افزود: با فراهم شدن زمینه‌های لازم نیاز نیست بخش دولتی به دنبال برپایی نمایشگاه باشد بلکه شرایط به گونه‌ای مهیا شده که خود بخش خصوصی طالب برگزاری نمایشگاه هستند.
    رییس اداره ارشاد اسلامی کاشمر در ادامه حمایت از هنرمندان و فعالان این بخش در شهرستان کاشمر را اولویت مهم دانست و گفت: انتظار می‌رود این امر مهم از سوی همه مدیران و مسئولان مورد توجه ویژه قرار گیرد.
    وی با اشاره به جایگاه والای هنرمندان کاشمر در ادوار مختلف یادآور شد: هنرمندان کاشمری در دوره‌های گذشته با تأسی از معانی بلند هنر اسلامی به خلق اثر پرداخته‌ و توانسته‌اند آثار ماندگاری را خلق کنند.
    روشندل افزود: خوشبختانه در دوره‌های مختلف اسلامی هنرمندان توانمندی در حوزه‌های مختلف هنری در کاشمر پا به عرصه هنر نهاده‌اند و امروز در بسیاری از رشته‌های هنری هنرمندان این منطقه را می‌توان مثال زد که سرآمد هنر آن دوران بوده و امروز نیز آثار آنان از ارزش هنری بالایی برخوردار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت