ششمین نمایشگاه اختصاصی ایران در عمان ( ۹ )

عمان دروازه ورود به افریقاست

عصر نمایشگاه-درحاشیه ششمین نمایشگاه اختصاصی ایران در عمان مصاحبه ای با امین نورمحمد از ایرانیان مقیم عمان که در نمایشگاه اختصاصی ایران در عمان حضور داشت انجام دادیم.

عمان دروازه ورود به افریقاست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،امین نورمحمد از ایرانیان مقیم عمان که در نمایشگاه  اختصاصی ایران در عمان حضور دارد؛ در گفت و گو با خبرنگار عصر نمایشگاه با بیان این که آشنایی خوبی با توانمندی های کشور عمان دارم؛گفت: عمان کشور مناسبی برای تجارت است اما نیاز به برنامه ریزی های دقیق تری در این زمینه احساس می شود.با توجه به شرایط جدیدی که برای کشور به وجود آمده نیاز است؛ مسئولان توانمندی های کشور را شناسایی کنند. توانمندی های کشور ما متنوع است و باید آن ها را جهت دهی و به بهترین شکل از آن ها بهره برداری کرد.

    نورمحمد با بیان این که می توان کشورعمان را به عنوان یکی از پایگاه های اقتصادی خود در نظر بگیریم؛ تصریح کرد:اینجا دروازه ورود به افریقا و نیز هند است و باید از این فرصت برای حضور در بازارهای بین المللی استفاده کنیم.

    وی برگزاری نمایشگاه های این چنینی را مثبت توصیف کرد و گفت: یکی از راه های گسترش و توسعه تجارت و بازرگانی برگزاری همین نمایشگاه هاست.در واقع نمایشگاه ها فرصتی برای معرفی توانمندی ها و تبادل اطلاعات است و قطعا نقش مهمی در توسعه تجارت دارد.

    وی درباره نمایشگاه تخصصی ایران در عمان گفت: این نمایشگاه به لحاظ کیفی مشکلی ندارد اما باید سعی شود تا درسال های آتی تعداد شرکت ها نیز افزایش یابد. اکنون حدود 50 شرکت در نمایشگاه حضور دارند که این بیانگر توانمندی های کشور ما نیست. ما اگر فقط 10 درصد شرکت های داخلی را بیاوریم نتیجه بهتری خواهد داشت.

    این فعال اقتصادی افزود:مسئولان امر باید جدی تر به قضایا نگاه کنند. باید اقتصاد تک محصولی و وابسته به نفت را از برنامه خارج کرده و به جای خام فروشی به فراوری محصولات نفتی و معدنی روی بیاوریم.

    گفتنی است در این دوره تمامی واحد های گروه صنعتی ایران خودرو، گروه شرکت های خدمات فنی  مهندسی کشور، صنایع دارویی، مناطق آزاد تجاری، صنایع سیمان، صنایع غذایی، تولید کنندگان موتورهای صنعتی و گروه های بازرگانی به عنوان شرکت های پیشرو کشور در نمایشگاه اختصاصی ایران در عمان حضور یافته اند.

    شایان ذکر است ،این نمایشگاه 6 تا 10 بهمن در مسقط پایتخت عمان برپاست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت