بدون اطلاع قبلی ؛

رونمایی چین از جنگنده مخفی خود در نمایشگاه هوایی زوهانی

عصر نمایشگاه- چین امروز سه شنبه در نمایشگاه هوایی «زوهانی» بدون اطلاع قبلی از جدیدترین جنگنده خود که بطور محرمانه در حال ساخت آن بود رونمایی کرد.

رونمایی چین از جنگنده مخفی خود در نمایشگاه هوایی زوهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، چین قصد دارد تا سال 20024 به بزرگترین بازار هوایی جهان تبدیل شود از همین رو با ترتیب دادن نمایشگاه هوایی جدیدترین تولیدات و دستاوردهای خود را در این رابطه به نمایش گذاشته است.

    در همین رابطه امروز سه شنبه چین از جدیدترین جنگنده خود با نام J20 که بطور محرمانه در حال ساخت آن بود رونمایی کرده و آنها را به پرواز در آورد.

    پرواز این جنگنده بر فراز محوطه نمایشگاه در حالی انجام شد که پیش از آن هیچگونه اطلاع رسانی در خصوص پرواز جنگنده های J20 در نمایشگاه نشده بود.

    جی 20 (J-20)یک جنگنده ساخت شرکت «چنگدو» نیروی هوایی ارتش چین بوده که به عنوان یک فایتر (جنگنده) رادار گریز نیز شناخته می شود. اولین نسل از جنگنده جی 20 در سال 2011 میلادی تولید شد. 

    سایت میلیتاری فکتوری (Military Factory) درباره جنگنده جی بیست عنوان داشت:  جی بیست نسل پنجم از جنگنده های جمهوری خلق چین بوده که توانایی رقابت با جنگنده های پیشرفته آمریکایی را دارد. این جنگنده مدلی نزدیک به جنگنده های پیشرفته آمریکایی و روسی است که قابلیت مانور پذیری بالایی داشته و در سال 2018 میلادی به صورت رسمی عملیاتی خواهد شد.

    سایت  میلیتاری فکتوری درباره قابلیت های این جنگنده تصریح کرد: این جنگنده با طول 23 و  عرض 15 متر، وزن کلی 35 تن ،  برد عملیاتی بیش از 2100 مایل (بیش از 3000 کیلومتر) ، سرعت 2100 کیلومتر بر ساعت، انواع موشک های هوا به هوا و هوا به سطح را حمل می کند و می تواند بمب های هدایت شونده را نیز شلیک کند.

    جی-20 جنگنده‌ای چندمنظوره و تک‌سرنشینه و با بال‌مثلثی است که هم برای ماموریت‌های هوابه‌زمین و هم برای ماموریت‌های برتری هوایی طراحی شده‌است. جی-20 از همتاهای آمریکایی (اف-22 و اف-35) و روسی (سوخو پک فا) خود بزرگتر است و بدنه‌ای کشیده دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت